Hana bersendirian di kantin...Tadi mula2nya Sehun hendak rehat bersama2 dgnnya..Tapi entah Sehun ni...Sibuk memanjang...Sibuk dgn apa pun Hana xtau !
Hana menghabiskan sisa2 makanannya..Dia mengambil keputusan utk masuk ke dlm kelas saja dan tidur memandangkan waktu rehat masih lama lagi..
Dan..
"Hana ! Jom ikut kitaorg nak?" Yein yg entah mncul dari mana menyapa Hana dibelakang..
"Huh ?" Hana trkejut...Tiba3 mncul..Macam hantu plk ? Tapi....mmg ada hantu pun...Di belakang YEIN !
"Kitaorg nk ajak awk pergi satu tmpt ni..Sy brani jamin awk xtau tmpt ni dkt mana ! Cantik sgt...Rugi kalau awk xikut kitaorg melepak skli..Lagipun waktu rehat panjang lagi ni.." Sambung Yein lagi..Hana berfikir pnjang..Nak ikut ke x ? Nak ikut ke x ? Tiba2 Hana trpandang hantu yg berwajah buruk trsebut di belakang Yein..Tajam mata hantu trsebut menikam anak mata Hana..Hana trkedu..
Disebalik mata hantu trsebut..Ada ssuatu yg hendak disampaikan..kepadanya..
"Jom lah !" Tanpa menunggu persetujuan Hana,Yein menarik tangan Hana kuat utk mengikutnya dari belakang..Manakala Irene hanya mmpu memerhati dgn pandangan yg sukar ditafsirkan..Dalam masa yg sama Hana bingung.
Diorang ni nk bwak dia dkt mana sebenarnya ?
SKIP
"Tadaaaa cantik x ?" Tanya Yein sambil trsenyum riang...Hana trkedu lagi buat kali kedua.
Sekarang dia berada di ats bangunan yg plg tggi di sekolah ini...Dan dia berada di bahagian rooftop...Memang pemandangan disini indah skali apabila melihatnya tetapi di sebalik pemandangan ini..
Disini mmpunyai kenangan duka pelajar2 lain.
Yang lemah.
Yang tidak mmpunyai kuasa utk melawan..
Dan
Pelajar yg senang dibuli..
Hana berjalan perlahan ke arah tempat duduk yg tersedia disitu.Dan dia duduk disitu..Tiba2 perasaannya sayu...Apa mksud smua ni ?
"Cntik x ?" Tanya Yein lagi buat lali kedua..Hana yg trsedar dri lamunannya lantas mengangguk laju...Hana melihat sekeliling rooftop trsebut..Sunyi sepi..Hanya dia..Yein dan Irene...Xlupa jgak.Gadis hantu yg berambut panjang dgn mukanya yg mngerikan disebalik rambut panjangnya.
Nampak sgt rooftop ni jrg org dtg..Ataupun mngkin ramai yg xtahu tmpt ni ?
Yein yg mula2 trsenyum ceria,kini bertukar mnjadi sebaliknya..Wajahnya kelat mencuka tanpa secalit senyuman pun..Irene memerhati dari jauh saja..Xsanggup berada dekat2 dgn Yein..
Nampaknya sudah sampai masa Hana pulak mnjadi mangsa.
"Hanaa....Kau rasakan..Kau akan hidup brapa lama lgi ?" Tanya Yein yg mnyepi sekian td..Hana mengangkat wajahnya dan memandang Yein pelik..'kau aku' ..Dia guna panggilan mcm tu ? Dan hantu dibelakangnya masih melekat dengannya tanpa ada tanda2 utk berlalu dari situ langsung.
"Apa mksud awk ?" Tanya Hana..Terasa seram sejuk apabila melihat hantu itu yg masih memandang kearahnya..
"Maksudnya..Macam ni..."
Yein pergi ke arah Hana yg duduk di ats kerusi lalu menarik rambut panjang milik Hana kuat..
Hana yg trkejut dgn sikap drastik Yein trus menepis tgn Yein kuat sehingga tangan Yein trlepas dri menarik rambutnya !
Jantung Hana berdebar kuat ! Peristiwa tadi..
Pernah trjadi kepada seseorang..
Ditempat yg sama dia duduk !
YOU ARE READING
Married with a ghost ? (COMPLETE)
FanfictionKim Hana pelajar perempuan yang boleh nampak hantu dan roh dari dia kecil lagi ! Dia jugak boleh berkomunikasi dgn hantu2 tersebut....Sehinggalah dia terjumpa roh yg amat pelik sekali ! Dan ini kali pertama dia berjumpa roh mcm tu.... -OMG nak tau...