Waktu rehat sudah bermula...Kelibat pelajar lelaki berambut putih hijau masih tidak kelihatan lagi...Hana jugak pelik...Dasyat betul laki ni..Suka hati ja ponteng kelas...
"Awk nk rehat dgn sy x ?" Tanya Sehun sambil memandang kearah Hana yg masih melihat kearah belakang kelas.
"Awk tgk apa kt meja belakang awk ni ? Xde sape pun ?" Sambung Sehun lagi.
"Mmglah xde sape pun...Sy pelik aje kenapa pelajar kat meja belakang sy ni xmsuk2 kelas dri masa pertama smpai skrg...Tadi masa sy mula2 masuk kelas dia ada je ?
"Hah ? Awk serius nampak dia ?" Tanya Sehun pelik. Hana mengangguk kepalanya laju..Betullah nk buat apa nk tipu kan ?..Tiba2 bulu roma Sehun menegak....
"Awk nk tau x ? Tempat belakang ni dh lama xberpenghuni.." Kata2 Sehun td mmbuatkan Hana kelu..Apa mksud dia ? Hantu ? Xmungkinlah...Nampak gayanya seperti manusia biasa ? Ke mata dia yg silap ?
"Jinjja ?" Tanya Hana meminta kepastian...
"Yes...Dgr2 pelajar lain ckp yg dia dh mati ? Xtau lah.Sy pon xpasti Hana." Hana trdiam lagi..Mati ? Xmungkin ! Gayanya tidak seperti org yg dh mati ! Atau perlu dia soal siasat tntg pelajar lelaki ni ? Tapi kenapa dia sbuk nk sgt tau hal plajar ni ? Padahal pelajar ni pun dia baru berjumpa sekali ja..Tetapi entahla,dia seperti terasan ingin tahu lebih lanjut tentang lelaki ni. Lol..
"Hana ,Jomlah ke kantin ! Sy lapar ni" Sehun mula bergerak meninggalkan Hana sperti ingin melarikan diri dari pertanyaan Hana.
彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡
"Hana awk xnak mkn ?" Tanya Sehun yg memegang bungkusan burger ditangannya..
"Gwenchana...Sy xlapar.Awk mknlah." Hana berkata sambil trsenyum kecil..Sebelah tangannya menongkat dagunya sendiri..Sambil itu mata kecilnya melilau di seluruh kantin...Luas sungguh kantin sekolah baru ni..Disebabkan luas jugaklah,makin luas penduduk hantu yg ada dkt kantin ni...Aduh skit perut dia melihat wajah2 hantu dekat sekolah ni..
"Awk tgk apa ?"
"Xdk pa.."
"Okey." Sehun menyambung makan makananya yg dibelinya td sambil melihat wajah Hana...Dia xtau kenapa,tetapi dia rasa Hana perempuan yg istimewa bginya ?
"Eh ! Pelajar tdi !" Ujar Hana lalu tgannya lurus saja menunjuk ke arah lelaki yg berambut putih hijau td yg sedang membaca buku di bwah pokok berdekatan kantin..Sehun jugak turut memerhati ke arah yg ditunjukkan oleh Hana tdi....Tetapi....
"Mana ? Xde pun ?" Sehun mngerutkan dahinya....Tmpt yg Hana tunjuk tu masalahnya xde pun manusia yg bertenggek kt bwah pokok tu !
"Tuuuu ! Kyaaa awk xnmpk ke ? " Tangan Hana masih menuding ke arah pokok tdi...Sehun mendekatkan diri ke arah Hana...Kot2lah bila dok tepi Hana...Tetapi tetap tiada siapa pon disitu..Dan Sehun secara tidak sengaja trsentuh pergelangan tgn Hana ketika dia hendak duduk di tmptnya smula.
"Mian Hana...Xsengaja..." Sehun segera meminta maaf...Takut jugak kang Hana hangin satu badan dia yg susah nnti
"Gwenchana..." Hana trsenyum kecil...Dan pandangannya beralih semula ke bawah pokok yg rendang itu...Wait mana lelaki td ?
"Eh dh hilang ?" Hana berkata dgn nada yg kuat sambil itu digaru kepalanya yg tidak gatal ...Hmmm pelik ni..
"Apa yg dh hilang ?"
"Xdk apa2 lah." Hana mengalih pandangannya ke arah Sehun..Mungkin dia mmg perlu menyoal siasat hal pelajar lelaki yg berambut putih hijau tu..Tetapi kalau dia hantu kenapa dia xganggu sperti hantu2 lain yg sering menganggunya xkira masa atau tmpt ? Kenapa dia selalu mncul dan hilang ? Aduh macam2 yg bermain di minda Hana skrang..
"Sehun ah,sy nk pergi tandas jap." Hana bingkas bangun dri tmpt duduknya...Di dalam hati dia pelik jugak dgn Sehun ni...Kenapa Sehun ni sllu sgt tegur dia ? Ambil berat hal dia ? Hmmm dan Sehun xde kawan ke nk rehat sama2 smpai ajak dia keluar rehat sekali ? Ish2 muka hansem tp xdk kawan...Kesian~
彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡
"Eh tandas kat mana hah ? Aduh ! Itulah bengap sgt kau ni Hana...Tadi masa nk p tndas,xreti nak tnya Sehun..Kan skrg dh susah" Bebel Hana sendirian sambil.kakinya berjalan di setiap blok bangunan..Asyik dia jalan,
PPUF ! *OKEY ahjumma tau ahjumma merapu hhhahh
"Oh mal hg tergolek !" Hana termelatah ! Nasib xdk org kat kawasan tu..Kalau x buat malu aja..
"Kyaaa ! Jgn mncul sula suki depan aku boleh x !" Jerkah Hana kuat..Sudah tidak peduli lagi...Hmmm Hana Hanaa....Tindakan kau ni lah org akan kata kau gila -.-
"T...to....tolong...S....sa....say...saya" Kata HANTU yg berambut menerbang,baju sekolah yg memang koyak rabak dan berbau busuk, muka yg sperti ditoreh dgn benda tajam yg megeluarkan ulat hijau berkata smbil memandang Hana yg selamba badak je tgk kearahnya.
"Tolong apa ? Appa aku xkasi aku tlg korang semua dh..Dan aku pun xnk tlg ! Dripada aku tlg kau baik kau tnjuk dekat aku tandas dkt mna ?" Pertanyaan Hana dibiarkan berlalu pergi..Hantu itu masih berdiri dihadapannya...
"Fine xnk tlong sudah...Aku nk prgi cri sendri." Ujar Hana lalu dgn selambanya dia melintasi di hadapan hantu prempuan itu...Adoi mna lah tandas ni ?
彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡
Hana berjalan berseorangan untuk pulang ke rumah...Tadi masa di dalam kelas,semua pelajar masing2 tgk kearahnya ..Dia ada dgr jugak,percakapan pelajar2 dalam kelas tu dan ada jugak pelajar yg menegurnya..Dan
FLASHBACK 4 JAM YG LEPAS
Hana asyik mendengar lagu menggnakan earfonnya....Sedang asyik dia mendengar lagu,dia terasa sprti mejanya diketuk sesuatu..DIa dgn segera mencabut salah satu earfon ditelinganya..
"Kenapa ?"
"Baik kau berambus dri tmpt ni sbelum kau pulak yg kena." Kata salah seorang pelajar prempuan dgn nada yg serius sambil memandang tajam ke arah Hana.
"Apa mksud....." belum smpt Hana tanya,pelajar itu telah berlalu dri meja Hana bersama2 kwannya yg lain..Hana mengangkat bahunya...Lantaklah...Best apa dok belakang...Kalau tidur pun ckgu xperasan hehehe..
"Hana...." Sehun yg tdi sdg bermain telefon bimbit memandang kearah Hana memandangkan mejanya sebelah dgn Hana saja..
"Wae ?"
"Awk jgn risau.Sy ada." Stelah dia berkata demikian,dia mengambil headfonnya lalu diletakkan telinga....Hana lagi bertambanh bingung..Kenapa smua budak dlm kelas ni pelik trmsuk dgn Sehun sekali ?
TBC
-I KNOW PART ni agak boring,jd maafkan ahjumma T.T
-sorry late update ToT
-please vote n komen bnyk2... thanks xD
YOU ARE READING
Married with a ghost ? (COMPLETE)
FanfictionKim Hana pelajar perempuan yang boleh nampak hantu dan roh dari dia kecil lagi ! Dia jugak boleh berkomunikasi dgn hantu2 tersebut....Sehinggalah dia terjumpa roh yg amat pelik sekali ! Dan ini kali pertama dia berjumpa roh mcm tu.... -OMG nak tau...