Chapter 8

4.9K 531 13
                                    

"Taehyung ? " Hana trkejut melihat Taehyung yg tiba2 menegurnya dri belakang...Taehyung tersenyum tawar melihat keadaan Hana sprti bgitu.

"Kau buat apa dkt sini ?" Tanya Hana lagi...Taehyung hnya mendiamkan diri lalu dduk di salah satu kerusi yg ada di depan kedai serbaneka yg dibuka 24 jam itu...Hana jugak trut duduk dihadapan Taehyung...Muka Taehyung serabut sgt...Hana pun pelik melihat keadaan Taehyung sperti bgitu.

"Taehyung....Wae geureo ? Crita lah dkt aku..." Hana berkata stelah sekian lama dia mndiamkan diri.....Ttapi Taehyung ttap beku di tempat dduknya...Hana menggaru kepalanya yg tidak gatal sambil itu matanya melihat di skrin telefon bmbitnya...Aduh dh nk pkul 11 mlm laa....Aduhai nnti blik lmbt kang eomma bising plk !

"Taehyung! Kalau kau xnak crita aku nak blik !" Hana mengangkat punggung dri kerusi yg diduduknya td dan berura ura utk pulang kerumah..

"Min Yoon Gi...." Perkataan yg kluar dri mlut Taehyung mmbuatkanlangkah Hana trhenti..Dia dgn segera berpatah balik lalu dduk dikerusi dihadapan Taehyung.

"Kenapa dgn dia ?" Tanya Hana dgn nada yg tidak sabar..

"Aku....aku yg pnyebab dia kemalangan...." Kata Taehyung perlahan2 ...Hana trdiam .Biar btul?

"Serius ?"

"Ya.....kalau la aku xmain2 dlu ,smua ni xkn trjadi." Taehyung menunduk wajahnya memandang meja yg ksong....Dia mngeluh perlahan...

Tiba2~

Mata Hana membulat...Min Yoon Gi ! Dia ada di blakang Taehyung skrg ! OhGod !

"Taehyung....Hmmmmm kalau aku ckp kau nk prcaya x ?"

"Prcaya apa ??" Hana melihat ke arah Min Yoon Gi....Dan entah kenapa Min Yoon Gi trus lesap dri situ.

"Xdk apa....Okey skrg abaikan kata2 aku td...Skrg kau crita kenapa kau ada kaitan dgn kemalangan Yoongi ?"

"Kau janji kau xcrita dkt sape2? Aku....xsggup nk simpan dlm hati sorg2 . " Hana mengangguk laju....Yaa dia jnji dia xkn crita dkt sapa 2!

FLASHBACK

Taehyung duduk berseorangan di rumah....Dia mngeluh...

"Aduh boringnya....Apa yg aku nk buat ni ?" Taehyung bercakap bersendirian di ruang tamu rumahnya...Dia mnggaru kepalanya yg tidak gatal berkali2...Namjoon dan Hoseok mmg xboleh nk ajak lepak sbb diorg buzy ......Nak ganggu sapa eh ? Hmmmmmmmm

"Yoongi ! Hah apa kata aku prank dia...Hehehe lama dh xbuat kerja jhat mcm ni..." Taehyung sudah trsenyum jahat...

Yoongi sahabat baiknya dri kecil smpai besar...Tapi tiada sorg pun budak kelas tau hal persahabatan dia dan Yoongi kerana Yoongi seorang budak yg agak pendiam dan xckp bnyk sprti Taehyung di dlm kelas..Dan dia jugak pernah bgtahu Taehyung yg dia xnkTaehyung rapat dgnnya bila berada di skolah kerana dia xnak pelajarannya merosot lol.Taehyung hnya mengikut saja kata2 Yoongi..Tetapi mreka tetap brhubung slepas hbis sekolah...Walaupun perangai mereka berdua mmg beza sperti langit dgn bumi,tetapi mreka tetap sahabat yg baik...Hoseok dan Namjoon jugak tidak tahu hal persahabatan Yoongi dan Taehyung ! *NOTE

"Hehe ....Maaflah Yoongi...aku nk ganggu kau ..."Dengan ligat skrin fon ditekan laju....Kemudian dia mula membuat mka riak sedih dan takut....

Taehyung : Hello ! Yoongi tolong aku !!
Yoongi : Wae ? Wae ? Kau ada dkt mana nih ?! Nak tlong apa ? Kau kenapa ni bro ?
Taehyung : Rumah aku....Huuuu rumah aku perompak masuk ! Wey aku tkut ! Kau kena tlg aku wey ! Kau kan pndai bab3 taekwando ni please..Aku tgh sndrian ni...Ehhhh weyyy diorg nk msuk blik aku...Aaaa.....

TTUT TTTUT TTUTT...

Panggilan dimatikan dgn segera ! Taehyung ketawa terbahak2 ! Telefon bimbit dicampak di ats sofa Mesti lawak gila muka cemas Yoongi ! Xsabar nk tgk reaksi dia ni prank saja ! Mmuahahaha !

MEANWHILE

Yoongi menutup bukunya kalut...Kunci motonya dicapai lalu kluar dri rumahnya dengan tergesa2...Nyawa Taehyung lebih penting ! Ya lebih penting kerana dia telah menganggap Taehyung sprti adiknya sndri !

Dia memecut moto berkuasa tinggi berwarna putih keemasan itu selaju yg mungkin ! Dan tiba2 kereta yg entah muncul dari mana membelok secara mengejut dan Yoongi tidak sempat mengelak ! Dia cuba untuk menekan brek ttapi sudah sempat akibat dia membawa trlampau laju sangat sehinggalah dia terasa badannya melayang di udara....Dan dia terus tidak sedarkan diri.Di situ..*Readers pandai2 mu bayang okey xD Ahjumma xreti nk terangkan mcm mna...hahahah

3 JAM KEMUDIAN

"Mana Yoongi ni ! Dh 3 jam kot ! Aduh !" Taehyung mnghempas telefon bimbitnya kuat di ats sofa..Dia meraup wajahnya berkali2..Hatinya sudah tidak rsa enak lagi sprti td...Sekarang dia rasa mcm ada sesuatu saja yg berlaku terhadap Yoongi ! Dia mengambil fonnya yg erbaring elok di ats sofa lalu menekan skrin telefon bimbitnya...

TUUT....tuuttt...Ttuutt...

"Xangkat ! Shit !" Taehyung mencapai sweaternya lalu keluar dri rumahnya dgn perasan yg bercampur baur...

"Entah2 dia tau aku prank dia kot...So dia xdtg rmh aku...Hmmmm boleh jd jgakk....Heeiiii aku jer fkir buruk2 ni...Xpatut2 ..Baik aku balik rumah aku la...." Taehyung yg berura ura utkpulang ke rumah terbantut..Dia ternampak polis yg sedang mengawal lalu lintas menarik perhatiannya...Kakinya ringan saja menuju ke arah polis yg sedang menjalankan tugas mereka...

Mata Taehyung mula membesar setelah melihat cermin kereta yg telah hancur berselerak di ats jalan raya....Jantung Taehyung mula berdegup kencang...Dia ternampak pulak kereta yg masih tersadai di tgh2 jalan yg kemik teruk dri arah belakang akibat dilanggar sesuatu....Matanya tiba2 tertancap ke arah motosikal berkuasa tinggi yg jugak kemik teruk akibat perlanggaran trsebut membuatkan jantungnya seakan2 berhnti berdegup..

"Putih....Emas...Xmungkin ! Xmungkin Yoongi !" Taehyung menyedapkan hatinya lagi buat kali keberapa entah....Telefon bimbitnya yg bergetar di kocek segera diangkatnya..

Hoseok - Wey Taehyung ! Kau tau x budak kelas kita excident wey ! Aku dgr2 dia dh nyawa2 ikan time ambulans ambil dia dlu...Kesian kan ? Kau nk melawat dia x ?
Taehyung - Budak kelas kita ?
Hoseok - Lahhhh yg pendiam tu lah...Nama Min Yoon Gi tu !

Panggilan ditutup serta merta....Muka Taehyung mula mnjdi kemerahan...Ni semua salahnya...Kalau dia xbuat prank mcm ni.....Semua ni xkan trjadi ! Xmungkin akan terjadi !

TBC
-OKEY I KNOW PART NI MERAPU xD
-Sifat malas ahjumma dh menjelma...So sorry sbb lmbt update hahahah
-Vote n komen ! please ?
-Thanksyg sudi baca...Hehehee xD



Married with a ghost ? (COMPLETE)Where stories live. Discover now