"Taetae,..Namjoon,Hoseok...Bantu aku.." Yoongi meminta pertolongan antara mereka bertiga..Malah dia telah menceritakan segala dari A-Z kisah Yein dan tentangnya yg dpt melihat hantu termasuk dgn Hana sekali..
Namjoon menggaru kepala hijaunya yg tidak gatal tu..
"Hmmm konflik betul kisah kau ni..Aku bkn bomoh boleh halau Yein tu sesuka hati..." Kata Namjoon dgn wajah yg blur..
"Alaaa...Aku takutlah lepas dgr crita kau ni...Takut...TaeTae tlg aku!!!" Hoseok menggoncang tgn Taehyung kuat.. Tapi sebentar sahaja kerana Namjoon telah menumbuk bahunya...😂 Gedik sgt..Kan dh kena haa...
"Gedik ...Kalau dh takut dok dediam..Jgn dok menggedik..Sepak masuk loji kang." Bebel Namjoon ..Taehyung menggeleng2 melihat teletah Namjoon dn Hoseok...Mcm xdpt nk bntu je 😅😅
"Hmmmm cadangan aku la...Kau kata benda ni berkaitan dgn Sehun kan ? Kau kena jumpa dgn dia utk settle kan msalah ni..Mngkin lepas kau berbincang dgn dia,kau boleh berjumpa bomoh atau apa2 saja yg boleh bantu kau utk hapuskan Yein..Amacam ?" Namjoon mmberi ideanya yg agak bernas la jgak...Bernas skit je ,xbnyk.. xD
"Skrg kau ada nmpk Sehun dkt sni ke ? Aku rasa dia dh belah la..Kau xperasan ke yg dia xdtg skolah berhari2 ? Entah2 dh lari ke luar negara sbb takut dgn Yein." Taehyung pulak berkata seakan2 tidak setuju akan kata Namjoon tadi..Yer lah..Sehun tu mcm chipsmore,kejap ada kejap xde..Satu hal lg nk cari budak tinggi tu..Hmmm ~
" Alaa xpyh pikir teruk2 ..Kita bako je.." Sampuk Hoseok smbil trsengih 😂😂
PPAP !
Kepala Hoseok ditampar kuat oleh Yoongi..
"Kau ingt ni cerita hantu kak limah ke nak kena bakor rumah bagai ?!" Tempelak Yoongi kuat.
"Alaa..Aku gurau je..." Hoseok mula terasa hati...Ala gegeh lak mamat ni..Tendang kang 😂😂
"Skrg xdk masa nk bergurau Hoseok..." Kata2 Namjoon mbuatkan Hoseok trdiam..Hmmmm btul jgak.
"Hmmmmm Yoongi...Aku rasa aku ada idea.." Taehyung mula bersuara setelah sekian lama berdiam diri..
"Idea apa ?!" Tanya Yoongi,Hoseok dan Namjoon serentak !
"Mcm ni...Aku...."
SKIP
Yoongi berjalan kaki utk pulang ke rmh..Mnyesal pulak xnaik kereta td..Hmp...
Dgn cahaya bulan mengambang yg menerangi jalan,Yoongi berjalan seorang diri melalui lorong3 kedai yg kebanyakkannya sudah ttup akibat hari yg sudah lewat mlm.
Punya rncang strategy dgn Taehyung,Namjoon dan Hoseok smpai xsedar hari dh lewat mlm..Padahal habuk pn xde..Propa ja lebih si budak Taetae tu...
Dan ikutkan Yoongi nak je tumpang tidur di rmh Taehyung..Tapi bila teringatkan Hana yg menumpang dirumahnya,trbatal trus hajatnya..
Apa la si bdak kecik tu buat dkt rumah tanpa dia ? Harap3 eommanya melayan Hana dgn baik !
Asyik Yoongi berjalan,dia terasa sperti ada yg mmerhati ke arahnya...Sgera dia menoleh ke belakang ..
Meremang bulu romanya apabila dia trnampak seorang prempuan yg trsenyum ke arahnya dgn wajah yg penuh dgn ulat ! Bajunya yg koyak rabak dan mata yg berwarna merah kemerahan mmbuatkan Yoongi bertambah seram !
Yoongi mmpercepatkan langkahnya..Nasiblah rumahnya sudah tidak jauh dri situ..
Okey..Yoongi pun sebenarnya seram jgak dgn 'benda' tu memandangkan dia masih baru mndapat kebolehan melihat 'benda' alah tu..Tapi depan Hana bajet xtakut lah...Sebab ? Hilang macho lah woi ! Aduh apa lagi kan ? Jatuh saham bertingkat2..Tsk. 😂
Bunyi hilaian prempuan itu masih kedengaran ditelinga Yoongi..
Gosh ..Daheq...Kenapa tetiba rasa mcm jauh pulak rumah ni ?!
Dan..
"Annyeong Yoongi ...." Tegur 'prempuan' tdi itu mengejutkan Yoongi...
Yoongi tergamam..
Omg...Kenapa pmpuan ni tau nama dia! Xmungkin ni Yein sbb wajahnya bukan Yein ! Tetapi org lain !
"Hahahahaha ! Lawakla kau ni Yoongi ! Aduh...noona ni...Noona saja acah kau...Yg kau seram nak mati tu dh kenapa ?" Ujar prempuan itu lagi smbil ketawa kecil...
Wajahnya yg mengerikan td,trus bertukar menjadi wajah sprti manusia biasa..Bjunya yg koyak rabak jgak sudah elok rupanya !
Yoongi trkedu...Mcm kenal prmpuan ni...Hmppp kat mana ya ?
"Omg..Noona ?! noona yg kwn dgn Hana tu kan ??!"
"Yaaa...Yoonji noona ni..." Noona berkata lagi smbil trsenyum..
Yoongi kenal dgn Noona ni ! Noona yg berkawan baik dgn Hana dan telah kembali ke tmpt asalnya sebulan yg lepas ! Yoongi kenal kerana dia pernh terserempak dgn noona ni semasa dia dtg ke rumah Hana ketika dia masih dlm keadaan 'roh' dahulu..*ulg chapter yg sebelumnya yer kalu xingt xD
"Eh Noona boleh trun ke bumi smula ?" Tanya Yoongi pelik..Boleh trun ke ? Entah la.
"Boleh ! Time bulan mengambang saja ! Td saja nk acah Yoongi,xsngka Yoongi seram tgk wajah baru noona ni aahaha.."
"Hmmm noona...i have a problem...Mngkin noona boleh tlg ?"
"Noona tau...Dan noona akan bantu Yoongi ..Jgn risau..Kalau ini melibatkan Hana,Noona sndri akan trun pdang sbb noona dh anggap Hana mcm adik sndri..Jgn risau...Tapi..."
"Tapi apa ?"
"Tapi Yoongi kena ikut rancangan noona..."
TBC
-SEMUA CERITA NI HANYA REKAAN semata mata..Jgn dok terpengaruh plak 😂😂
-Dont forget to vote n komen guys..
-okey x chapt ni ? sorry pndek dn hambar 🌚
-Hmmm nk promote jap...My friend pnya ff ...Kalau hampa semua CARAT + ARMY boleh la bca ff dia yg ala2 novel ni xD .Serius best ! follow dia ni Mana-chan-desu ..
YOU ARE READING
Married with a ghost ? (COMPLETE)
FanfictionKim Hana pelajar perempuan yang boleh nampak hantu dan roh dari dia kecil lagi ! Dia jugak boleh berkomunikasi dgn hantu2 tersebut....Sehinggalah dia terjumpa roh yg amat pelik sekali ! Dan ini kali pertama dia berjumpa roh mcm tu.... -OMG nak tau...