Sehun melihat dirinya dipantulan cermin..
'Apa kurangnya aku ? Kenapa smua Yoongi yg dpt apa yg aku nak ? Kenapa ? Kenapa !'
PPRANG !
Pecah berderai cermin di dlm biliknya akibat ditumbuk kuat oleh Sehun !
Sehun melihat semula ke arah cermin yg sudah retak itu..
Dia tergamam..
Yein !
Yein tgh memandang ke arahnya dgn senyuman mengejek !!
"Argh ka...kau Yein ! B..Bukan kah kau dah MATI ?" Ujar Sehun dgn mata yg masih melekat di cermin itu...
Sedikit demi sedikit Yein menghilangkan dirinya dgn senyuman sinis yg xlekang dri pipinya
Shit !
Pprang !
Bertaburan segala brg miliknya yg ada di ats meja kaca itu..
'Yein kau jgn main-mainkan aku lah ! Sial ! Ingatkan dh mampus,mampus terus ! Tapi kau still wujud lagi ? Huh ! Kau igt kau jd hantu aku tkut ? Sikit pun x !'
🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌
Hana memejamkan matanya perlahan2..Cuba utk menenangkan dirinya yg tidak keruan semenjak 2 menjak ini..Patut x dia bantu Sehun ? Yein bukan hantu yg sebarangan ! Dia dpt mmbunuh Sehun !
Tapi....Skrang Hana xfaham...Kenapa Yein berdendam sgt dgn Sehun ? Padahal mereka adik beradik tiri kan ?
ARGH !!! PENING PENING !!
Hana mengguling2 badannya ...Dan
Bbuk !
"Aduh sakit !!" Hana menggosok pinggangnya yg terasa sengal itu..Tu la bergolek2 sgt atas katil..Kan dh jatuh 😂
TTUK..TTUKK...TTUKK..
Hana yg masih trbaring di ats lantai segera duduk di ats katil..Siapa plk dok mngetuk tingkap memalam ni ?
Hantu kah ?😨😨😨
"Ahh biarkan..Mungkin hantu kot...Ah lantakla...Setakat nk mintak tlg xpayahla..Aku pnat dh dgn masalah aku..Tambah dgn masalah diorang,aku boleh jd gila xlama lagi ! " Bebel Hana seorang diri..Lampu bilik dipadam lalu dia cuba utk melelapkan matanya..
TTUK ! TTUK ! TTUK !
Ketukkan yg bertalu2 tanpa henti mmbuatkan Hana hilang sabar..Kuangja pnya hantu..Xreti kenal erti lelah ka apa dok ketuk tingkap blik org ni ? Hish ! Masuk je lah terus..Dh nama hantu kan ? Ni duk ketuk3 pulak !
"Hah apadia ? Aku penatlahh..Esok je lah eh aku bantu korang ? Kbye !" Kata Hana laju tanpa melihat hantu trsebut..Hana menutup kembali tingkap bliknya..Ttapi dia terasa sprti ada yg menghalang dri mnutup tngkap trsebut.
"Yg kau tutup tingkap ni kenapa ? Kot ya pun bagila aku masuk dlu !" Bebel lelaki itu sambil memanjat naik masuk ke dalam bilik Hana..
Mata Hana membulat..
Y..Yoongi ?
"Hei ! Kau buat apa kat sni ?!!" Jerit Hana kuat ! Yoongi segera menekup mulut Hana laju😂😂
"Wey agak2 ah nk jerit pun ! Nanti eomma appa kau dgr mcm mna?"
"Tau takut..Dh tu apesal kau msuk blik aku ? Dh ler panjat gna tingkap !" Hana menolak Yoongi dari menutup mulutnya..Lalu dilabuhkan punggungnya di ats katil..
"Alaa aku terpaksa guna cara ni lah..Kau igt aku still roh ka ? Sesuka hati boleh dtg dan lesap ?"
"Dh tu apa motif kau panjat naik dlm blik aku ni ?"
"Aku bosan la..Jd aku nk melepak sni.." Kata2 yg keluar dri mulut Yoongi mmbuatkan Hana melopong..Bosan lepastu ajak lepak ? Are u kidding me Mr Yoongi ? Skrg dh nk pkul 12 ! Ulang balik anak2 ...Skrg dh nak pkul 12!!!! Apa kjadah bosan tgh2 mlm ? Dh bosan p la tdoq ! Yg nak ganggu org tdoq pasepa ?!!
"Kau buat lwk eh Yoongi ? Kau buta eh ? Skrg dh nk pkul 12 ..Mata aku dh ckup mengantuk..Jd aku nk tidur...Dan kau pulak dipersilakan keluar dgn secara hormatnya !"
"Xnak ~…"
"Kluarlahhh aku nk tidur ni babe !" Hana menarik tgn Yoongi yg sedang terbaring di ats katilnya..Tapi xbergerak pun !😜😂
"Kyaaaaa !!!!" Hana mulaaa berpeluh..Aduh taguna..Nanti xpasal2 kena mandi lain ...Yoongi la ni 😤
"Meyhla baring tepi aku ni..," Ajakkan Yoongi ditolak mentah2 oleh Hana...Xde msa lah aku nk tido tepi dia😐😐
"Kau melepaklah sorang2.. Aku nk tidur 😴 " Hana berbaring di ats sofa yg trdapat di dlm biliknya..Nasib sofa ni panjang dan selesa nk tidur bila terdesak mcm waktu skrg ni..😂
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
"Huarghhh jam pkul berapa dh ni?" Hana mnutup mulutnya yg msih menguap itu..Haish mengantuk lah 😭 Ni smua salah Yoongi..Wait ckp pasal Yoongi..Yoongi mana ?
Mata Hana meliar mencari kelibat Yoongi tp tiada !
Hana melihat di persekitarannya smula..Aikkk bkn semalam dia tidur ats sofa ? Dh kenapa tetiba ats katil pulak ni ? Dia ada kuasa terbang ke yg boleh terbang dgn sendirinya ketika wktu mlm ? K ni merepek..Dripada dok fkirkan mamat gula tu..Baik mandi 😂😂😂 Yeh mandi SEBAB SEKARANG DH LAMBAT PERGI KE SEKOLAH ! HISSHHH xguna 😑
SKIP
"Tae !" Jerit Yoongi smbil memeluk bahu Taehyung yg terpinga2 melihat ke arahnya..
"Uit Yoongi...Kau xper ke org tau pasal kita ? Yer lah kau duk tegur aku..Smpai Namjoon dgn Hoseok sllu tnya tau.." Tanya Taehyung dgn pandangan yg pelik..Mmg pelik pun..Dlu Yoongi yg ckp jgn ada sesiapa tau pasal persahabatan diorang berdua..Ni terbalik pulak..
"Xper...Aku ....Hmm...Aku nk berubah..Xnak jd mcm dulu..Hidup bersendirian ...Kau tau kan hdup aku mcm mna ?" Taehyung menepuk bahu Yoongi perlahan..Yaa dia tau sgt sebab kenapa Yoongi jd mcm tu..Sbb sikap ibu bapa Yoongi sndri yg mmbuatkan Yoongi lebih suka bersendirian dan tidak suka bergaul dgn org asing melainkan Taehyung.
"Kau ckp mcm tu..Hmmmm apa kata kau join aku nak nnti ? Dgn Hoseok n Namjoon ! Kau boleh jd geng kami kalau nak ?! "
"Serius ni wey ?" Tanya Yoongi dgn wajah yg gembira..Tetiba rasa xsabar pulak 😆
"Serius la ni ! Jom masuk kelas !" Taehyung menarik bahu Yoongi lalu mereka berdua jalan beriringan menuju ke kelas..
Meanwhile..
"Xguna punya Yoongi..Sebab kau aku dtg lmbt ke sekolah..Xguna Xguna ! " Bebel Hana sepanjang jalan..Dia melihat jam tgannya...Nasib masih awal lagi ! Sepanjang perjalanan Hana menuju ke sekolah...Dia terasa sperti dirinya diekori dari belakang..
'Rasa mcm ada sesuatu ikut aku ? Perasaan je kut ? Hmmmm' Fkir Hana di dlm hati lalu menyambung perjalanannya mcm biasa..
'Aku akan gunakan kau Hana utk bunuh Sehun nanti..'
TBC
-OMG ff ni makin merepek 😂😂😂 Ahjumma rsa mcm dlm dilema duh nak post part ni
-sorrey part hambar lagi 😪😪😪
-Esok pendaftaran dhhh..Hmmm ahjumma ckp nk perhabis smua chapt...Tp xsmpt jgak 😅😅 Jd ff ni akn jd slow update lah maknanya ..Huhu..Bertabahla kwn2.
-jgn lpa vote n komen !
-tq krana sudi mmbaca 🐒🐒
YOU ARE READING
Married with a ghost ? (COMPLETE)
FanfictionKim Hana pelajar perempuan yang boleh nampak hantu dan roh dari dia kecil lagi ! Dia jugak boleh berkomunikasi dgn hantu2 tersebut....Sehinggalah dia terjumpa roh yg amat pelik sekali ! Dan ini kali pertama dia berjumpa roh mcm tu.... -OMG nak tau...