Chapter 4

5.9K 565 34
                                    

Sedang asyik Hana berjalan,Hana trnampak pelajar tdi ! Pelajar yg berambut putih hijau ! Hana dgn segera pergi ke arah pelajar trsebut tanpa mmpunyai perasaan takut pun..

"Awk !" Hana mnegurnya...Tetapi tidak ada balasan .Dgn wajah dinginnya dia berjalan menjauhi Hana...Hana mngetap bibirnya..Dia masih xpasti yg pelajar trsebut hantu atau x...Memandangkan pergerakannya sprti manusia..Gayanya sperti manusia...Dan cara pandangannya sperti manusia...Bila org ckp yg dia ni hantu,Hana mmg xpercaya langsung !

"Hoi ! " Hana menegur lagi..Kali ini langkahnya menyaingi langkah pelajar lelaki trsebut...Hana berazam di dalam hati...Dia perlu mnyentuh pelajar tu xkira mcm mna sekali pun...Kalau xdpt rasa sentuhan itu,bermaknanya dia hantu....

"Sorry !" Hana terus memegang tgn pelajar trsebut...Dan pelajar itu terkaku..Termasuk Hana...

TIKTIKTIKTIKTIK

Bunyi jam saja yg berdetik ketika ini....Mulut Hana mula melopong...Dia....Dia xdpt rasa tgn lelaki itu...Tgnnya seperti tidak memegang apa2 sekarang....Jadi betullah apa yg digembur2kan selama ni yg dia ni hantu ?

"Mian...ak...aku cuma nk tau yg kau hantu atau bukan." Kata Hana takut2...Pelajar lelaki berambut hijau putih itu masih berdiri ditepinya....

"Kau jgn amek tau hal aku...Kau buat hal kau,dan aku buat hal aku.Sebelum apa2 yg akan trjdi dekat kau." Kata2 pelajar lelaki trsebut berbunyi sperti amaran kepada Hana.Hana jugak trkejut..Dasyat woah hantu ni....Gaya sprti mnusia biasa,muka boleh thn hansem,ckp pun fasih gila...Xsprti hantu2 lain...Dh la mka scary,dh tu ckp gagap srupa xprnh p skolah..Tsk3..

"Okey " Ujar Hana mengalah...Dia melihat kelibat pelajar itu sehingga hilang dri matanya. ...Hana mengeluh perlahan..Syg.....Muda2 dh mati..Tsk~

彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡

"Hana turun mkn!!!" Jerit eomma dari dapur...Hana yg tgh bermain fonnya turut terbantut...Tiba2 dia terbayangkan wajah pelajar lelaki yg berambut putih hijau tu...Erkkk ?

"Eh knapa aku fkir hal dia ni ! Wake up ! Dia tu hantulah ! " Hana berkata seorang diri smbil menampar pipi kirinya..Lol xD

"Hai saeng !" Hana mengalihkan pandangan ke arah belakangnya....Cis unnie kesayangan rupanya....Ish2...

"Yow unnie sihat ? Lama dh xmncul kenapa ?" Tanya Hana smbil trsengih...Unnie yg dimaksudkan dia tu bkn manusia okey..Macam biasa HANTU -.-

"Kau tnya soalan bodoh apa ni saeng ? Unnie kan stay dkt Daegu...Jauh tau x nk terbang Seoul."

"Eleh tumpang jer lah sape2" Ujar Hana sambil ketawa...Yaaa dgn hantu lah dia kwan....Dan dgn hantu jgaklah dia mengalami kesusahan dlm hdupnya.

"Kalau unnie tumpang kang kreta diorang xcident,jatuh dalam gaung ke apa ? Xpasal2 aku jtuh sekali.." Kata Unnie itu lagi sambil mmbuat gaya flip hair....Pfft hantu apekah ( ̄∀ ̄)

"Unnie buat gaya flip hair smpai trcabut rmbut pun,rambut unnie tetap menerbang mcm hantu...Ehhh unnie hantu lah..Lupa pulak xD hahahah "

"Jebon hang Hana....Dah la unnie nk pergi mengacau org..Kot2 jmpa laki hansem lagi best....Dgr ckp kat Seoul ni bnyk laki hansem ! So bhoiiiii !" Puufff sekelip mata saja hilang 'unnie' tu...Hana menggeleng kepalanya...Unnie ni mmg pelik..Boleh pulak berkawan dgnnya lol..Dan sporting...Tapi tu lah smpai skdrg dia xtau apa punca unnie tu mati sbb unnie tu xpernah crita pasal dia lol...

"Hana !!!!!! Cepat turun makan !"

"Yer yerrr Hana turun !" Hana menutup suis lampu biliknya...Kemudian dia berlari turun ke tingkat bawah.

⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hari kedua Hana pergi ke sekolah trsebut.....Hari pertamanya hanya Sehun saja dia kenali...Orang lain dalam kelas tu smua sombong...Huh...Tali ada sorg pelajar lelaki itu..nama apa eh ? Taeh ? Tae ? Apa2 je lah dia ada jgak tgur Hana..Tapi nmpak mcm miang pun ada ....Seram pulak dia nk berkawan...

Sedang asyik Hana berjalan yyeh sprti biasa ada hantu yg mngekorinya...Hana buat xtau jer ..Lantak kau lah hantu...Tiba2 ada tgn memegang bahu Hana ! Dan hantu yg mengekori Hana jugak turut hilang ! Hana mengalihkan pandangannya ke arah gerangan yg memegang bahunya tu...Siapakah ? Okey siapa lagi kalau bukan Sehun memandangkan skrg dia kwn dgn Sehun je <(‾︶‾)>

"Hai Hana ! Lajunya awk jalan ! " Tegur Sehun sambil trsengih2...Aiiii mcm nk lepuk je mamat ni...Skit2 sengih...Cusssss ...Nasib hansem ( ̄∀ ̄)

"Ehhhh Hanaaa !! Tggu aku !" Haa sudah sape tegur Hana pulak ? Haaaa cpt teka readers sape ? Sape ?

"Ish kau Taehyung semak arr...P la jalan dgn geng kau ..." Sehun menolak Taehyung agar menjauhi daripda Hana....Hana melihat ke arah Taehyung....Ooowhh Taehyung namanya ..Lol bru igt xD

"Suka hati aku la....Bknnya Hana yeoja chingu kau pun kan !" Ujar Taehyung lagi sambil menolak kepala Sehun...Amboi kau Taetae berani yer kau tolak Sehun xD

"Hoi gaduh apa ? Aku sumbat sekoq2 dlm longkang ni bru tau !" Hana trus berjalan meninggalkan mereka berdua yg masih trpinga2..

"Ni kau la sbbnya alien....Kalau kau xtgur aku dh boleh jalan dgn Hana tau !" Sehun menarik rambut Taehyung kuat...

"Aku jugak ! Dh la kau prgi la jln sorg2 ...Wekk !" Taehyung berjalan laju pergi ke arah geng2nya yg bru sampai ke sekolah...

"Hei Taetae ! Asal kau awl sgt dtg skolh ? Xpernah2 kau dtg awl ni ? Ni mesti ada udang disebalik mee !" Hoseok kawan baik kepada Taehyung berkata sambil ketawa riuh dgn namjoon.

"Hotak kau ! Aku nk jd pelajar baik ni ! Kau apa tau ?" Taehyung mnarik beg Hoseok kuat dri belakang...Nasib xjatuh..xD

MULALAH SESI MENARIK2 BEG MASING2 XTERMASUK NAMJOON xD

"You got no jams Taehyung Hoseok !...Dah aku nak msuk kelas ...Daaaaa" Dengan belagak divanya Namjoon kawan mreka yg plg pndai sekali berjalan laju meninggalkan mereka berdua yg masih bergaduh menarik beg masing2... Buang tebiat sungguh 2 ekor ni .( ゚∀ ゚)

SKIP

'Dia ada lah ! ' Gumam Hana di dalam hati....Dia duduk di tmptnya...Kepala dia ni gatal je nak pusing belakang ! Tpi dia dh beri amaran smlm jgn amek tau hal dia...Acane tu ?

"Hana awk tgk apa ?"

"Nothing...Hmmm Sehun i want to ask you something boleh ?" Tanya Hana sambil mtanya mengerling ke arah pelajar berambutt hijau putih aka Hantu trsebut..Dia masuh khusyuk menelaah pelajaran...Ish hantu pun study jgak ? Dahasyat ⊙﹏⊙

"Tanyalah Hana.." Balas Sehun smbil trsenyum manis ke arah Hana...

"Sy nk tanya bekas pelajar yg awk kata mati tempoh hari tu nama apa ?" Tanya Hana dgn hati yg berdebar2...Dia perasan ada mata yg memandangnya dri arah belakangnya..

TBC
-OMG okey x part ni ? XD Okey ada VHope moment kt stu xD
-vote n komen please ?
- Yehet xsngka ada yg sudi bca ff ni...Kamsahamida ( ^∇^)
-please support this ff... ❤❤❤❤❤❤❤

Married with a ghost ? (COMPLETE)Where stories live. Discover now