Chapter 34

4.5K 512 47
                                    

Hana mengusap badannya..Tetiba rasa seram sejuk pulak..Selalunya x pun ..

KRAKKKKKK.......

Hana menoleh ke arah belakang.
.Sunyi sepi...Hanya ada tong sampah dan kucing2 liar yg berkeliaran disitu..Sudahla hari nak hujan pulak !

'Hish menyesal lalu jalan belakang..Kalau tau lalu jalan utama lgi bagus..Hish Hana Hana..Suka sgt xfikir panjang !' Gerutu Hana di dlm hati...Kalau hantu okey lagi..

Tapi kalau perompak mcm mna ? Atau yg lebih teruk,perogol,pembunuh?! Omge 😱😱😱😨

Hana mempercepatkan langkahnya dan

GEDEBUK !

Hana terjatuh di ats jalan tar ! Aduh batu ni pun,time org nak cepatlah dia boleh pulak bertapa dkt ats jalan ni !

"Ahhh hujan !!!!" Jerit Hana smbil dia kalut mencari tempat yg sesuai utk melindungi dirinya daripada basah..

Tetapi langkahnya terhenti disitu..

Yein.

Yein..

Ulang lagi sekali Yein yg tengah berdiri di hadapannya smbil trsenyum sinis..

"A...apa kau nak hah!" Jerit Hana kuat..Tiba2 teringat kata2 Yein dlu..*baca blik chapt yg lepas ya

Hana mngetap bibirnya..Bdannya menggigil kerana kesejukkan yg teramat sgt...Dgn Yein lg muncul tetiba dihadapannya....

"Aku nak kau." Jawapan yg keluar ringkas dri mulut Yein mmbuatkan Hana trgamam..Nak aku ? For what ?

"Andwae !!!!" Hana menjerit kuat apabila Yein berlari laju ke arahnya ! Hana tau...Yein mesti hendak meminjam badannya utk membalas dendam kepada Sehun.Dan jugak dirinya sendiri..

"Arrgh !!!" Yein menjerit kuat
..Dia xboleh..Dia xboleh masuk ke dlm badan Hana ? Kenapa ?

Hana membuka matanya...Walaupun agak kabur kerana hujan yg agak lebat,tapi dia ternampak Yein yg sudah terbaring di ats jalan itu smbil menahan kesakitan..

'Jadi dia xmasuk lagilah dlm badan aku kan ?' Fikir Hana dan tanpa mengambil masa yg lama dia berjalan laju melarikan dirinya dripada Yein...Ergh ! Stress !

Tanpa melihat kiri dan kanan Hana terus melintas jalan..Xsempat dah nk tgk..Sekarang badannya lebih pnting !

Pin ! Pin!

Bunyi kereta yg membunyikan hot secara bertalu2 mngejutkan Hana..Hana trkaku disitu..Kakinya terasa digam di ats jalan tar..Dia memejam matanya..Terasa sperti ajalnya sudah tiba.Tetapi dia terasa dirinya dipeluk di dalam hujan..Eh apa dh jadi ni ? Dia membuka matanya semula..

"Hana ! Kau ni mmg nak mati ke lintas jalan suka hati je hah ? Nasib aku sempat brek ! Kalau x ?! Kau ni buat aku risau !" Bebel Yoongi lalu memeluk Hana dgn lebih erat lg.

"Dh jom masuk dlm kereta..Aku hantar kau balik rumah eh ? Dgn kau yg basah kuyup ni...Hei apa la nk jd kau ni.." Bebel Yoongi lagi ..Xpasal2 dgn dia basah jugak..Haish..

"Mian..." Balas Hana sepatah smbil menundukkan wajahnya..Ni smua salah Yein..Kalau x dia xkan jd mcm sekarang ni..

"Hmmm.." Yoongi memasang heater di dlm kereta..Sweater yg berada di kerusi belakang kereta dicapainya lalu dia menutup Hana yg kesejukkan itu..

"Gomawo Yoongi sshi..Hmmm aku..aku jd mcm ni sebab Yein.." Ujar Hana tanpa berselindung..Lagipun dia merasakan Yoongi patut tahu hal ini ...Dia pun xtau kenapa dia rasa mcm tu...Padahal Yoongi bukanlah org penting pn di dlm hdupnya..Setakat kawan..

Ehemm...Kawan ke Hana ? 😂 *smirk*

"Hei aku ckp dgn kau ni..Mengelamun pulak..."

"Hah kau ckp apa ?" Tanya Hana smula.Otaknya tetiba blank ~

"Aku ckp kita akan jd penyelesaian masalah ni..Kau jgn risau okey..Aku ada jadi aku akan bantu kau..Okey ?" Yoongi mengenggam tgn Hana yg dilapik dgn sweater itu..Hana trsenyum..Baik jgak Yoongi ni.

"Gomawo.."

"Cheonma future wife !" Yoongi menoleh ke arah Hana lalu mngenyitkan mata kemudian dia menoleh ke arah jalan smula..Fokus semula dgn pemanduannya.Tangannya masih kejap memegang tgn Hana.

"Kau..Mmg serius ke dgn kata2 kau ?" Wajah Hana mula membahang...Segan dgn pertanyaannya tdi trhadap Yoongi..

"Seriusla..Kenapa ? xpercaya ke ?"

"Tapi kenapa perlu aku.?"

"Sebab kau lah..." Jwapan yg keluar dri mulut Yoongi mmbuatkan Hana bengang..Heee kita tnya soalan elok2 dia jwb memain lak !

"Hm apa3 ja la.."

Shreeet !!!!!!!

Yoongi mmberhntikan keretanya secara mendadak ! Terkejut Hana dibuatnya !

"Yg kau dh knapa brhnti kreta mndadak mcm ni ? Bahaya tau !"
"Yein..."

Hana trkedu.Dia nelihat ke arah cermin kereta..Yein melekat elok saja di hadapan cermin kereta smbil trsenyum menyeringai apabila dia perasan Hana perasan kelibatnya. Xsangka Yein ekorinya smpai sekarang !

"Apa yg prlu kita buat?!" Hana cemas..Ahh sudahla bdannya mula lemah semacam..Mngkin sbb effect kena hujan tdi..Lagi mudahla Yein masuk ke dlm drinya.

"Hai Yoongi..Lama xjumpa kan ?" Tanya Yein yg sudah masuk ke dlm kereta Yoongi lalu duduk di bahagian tempat belakang ..

"Dan Hanaaaaaaa...Aku nak kau !" Sambung Yein lagi dgn trsenyum sinis! Matanya yg berwarna merah tepat memerhati ke arah Hana yg memejamkan matanya rapat...

"Jgn ganggu Hana lah ! Hana xbuat apa pun dkt kau kan?!"

"Wahhhh Yoongi dpt tgk kitalahhh ! Wowww bravo !" Yein cuba mnyentuh pipi Yoongi,tetali Yoongi mngelak..Geli ! Dh la muka pun buruk..Hati pun buruk !

"Jgn ubah topik !"

"Kau jgn sibukla Yoongi ! Aku xganggu kau,jd jgn sibuk hal urusan aku dgn Hana !" Yein memerhati tajam ke arah Yoongi..Pandangannya yg tajam itu sikit pun xgentar bg Yoongi..

"Urusan Hana,urusan aku jgak !"

"Sudahla ! Kau Yein nk sgtkan guna bdan aku ? Gunalah ! Aku dh xkisah ! " Hana menoleh ke aeah belakang..Yein trsenyum suka apabila mndengar Hana berkata begitu ! Ahhh peluang keemasan ! Xsia2 dia ikut Hana selama ni !

"Hana ! Jangan !" Yoongi trkejut mndengar kata3 Hana tdi..Dh xwaras gamaknya !

" Yoongi..Aku okey jgn risau..Yein.Kau boleh masuk skrg sementara aku xubah fikiran lagi."

"No Hana ! No !" Yoongi mula tidak senang duduk..Gaya Hana mcm sudah nekad saja utk mmberi pinjam bdannya kepada Yein..

Hana memekakkan telinganya lalu memejamkan matanya rapat..Sudah bersedia utk Yein menduduki badannya utl hari ni..

TBC
-Sorry anak2 😭😭😭 update lmbt...Btw Masih ada readers dan voters wujud x ? Ataupun dh delete dri library korg ff ni ? 👀👀
-Chapt plg lmbt ahjumma update.Mian T.T
-Please vote n komen..Respon diperlukan.
-Ff ni makin lama makin hambar kan ? Tmbah2 yg chapter nk dkt last ni.
-sorry again...T.T
-K tido..Bye 😁😂

Married with a ghost ? (COMPLETE)Where stories live. Discover now