"Eomma....Hana..." Belum sempat Hana mnghabiskan kata2nya eomma terus menerus membangkang.
"No...No..and no..Hana kena ikut jugak eomma besok..Hana,ni smua untuk kebaikan Hana juga.." Ujar eomma tegas...Hana trdiam..Air mata saja yg membasahi wajahnya..Xpernah sekali eomma memarahinya steruk ni..
Dia hanya bagitahu saja yg dia xnak buang derianya,tapi yg eomma melenting teruk dh kenapa ? Dulu okey je pun !
"Xdak kebaikan pun eomma.Walaupun eomma buang deria ni,Hana mmg tetap xkan ada kwan dan dicop sebagai budak gila ! Eomma xfhm perasaan Hana mcm mna! Hana berkawan pun dgn hantu eomma selama 17 tahun ! Manusia lain smua xnak kwan dgn Hana sebab diorang kata Hana gila...Kalau eomma buang deria ni Hana nk berkawan dgn siapa ? Semua pelajar sekolah lama,atau baru sekalipun mesti pulaukan Hana tau x ?" Balas Hana dgn air mata yg kian lebat..Setelah itu dgn pakaian sekolah yg tidak diganti dia terus meluru keluar dari rumah..
Smpai hati eomma...
Walaupun Hana cntik,pandai tetapi mesti orang lain xnak kawan dgnnya...Kata mreka Hana ni pembawa hantu la..Gila la sebab ckp sorang2 ..Tapi Hana ? Xkisah pun semua tu..Dah lali dicop gila walaupun dia xgila sebenarnya !
Air mata Hana menitis lagi...Mesti dia akan rndu gila dkt Unnie..Walaupun Unnie bnyak rahsia mcm2 dgnnya trmasuk pasal kematiannya,tetapi dia mmg seorang Unnie yg baik.Alangkah bagusnya kalau dia hidup lagi ? Boleh Hana mengadu mcm2 dekat dia..Unnie tu dh dianggap sperti kakak kandung sendiri bagi Hana...
Dan yg lain3 ...
Ada je yg rapat dgn dia..Tetapi disebabkan ada ssetengah yg kembali ke tmpt asal mereka,jadi Hana tidak dpt berjumpa dgn mreka lagi..Hana xkisah sbb tempat asal mereka lebih bagus dari sni..
"Hana.." Tegur Taehyung yg ternampak Hana bersendirian di kerusi yg berdekatan dgn taman permainan.
Hana mendongak kepalanya dan trkejut apabila Taehyung berada dihadapannya sekarang..Dia segera mengelap wajahnya yg basah itu kalut.
"Kau kenapa ? Okey x ?"
"Okey.." Jawab Hana sepatah...Ckuplah Taehyung tau hal deria nya...Xperlu kot Taehyung tau hal masalahnya ? Taehyung bukannya rpt mana pun dgn dia..
"Hana kau jgn pendam..Nanti lg kau serabut,,."
"Aku okeylah."
Dua2 sepi seketika..Xtau nak ckp apa.
"Kau mmg boleh nmpk hantu ke Hana" Tanya Taehyung lagi ..Hana mengangguk kepalanya..
"Betullah..Kau igt aku tipu ?"
"X...Bkn mksud aku kata kau tipu..And jd selama ni org ckp kau gila sbb selalu nmpk kau ckp sorang2 tu sebenarnya kau ckp dgn hantu lah" Hana mengangguk lagi buat kesekian kalinya...Taehyung mngerutkan wajahnya...Fikir apa pun Hana xtau,dan dia mmg malas nk amek tau pun.
"Dh tu kau xkisah diorang kata kau gila ?"
"X.."
"Sbb ?" Taehyung menfokuskan matanya ke arah Hana.Menarik gadis ni..
"Sbb aku xkisah..Dh lali kot dri kecik smpai besar org kata aku gila..Kau nmpk aku ada kwn ? X kan ?"
"Tu Sehun..Bukan kawan?" Taehyung meluruskan kakinya yg terasa sengal.
"Dia kwan mcm tu je..Tu pun kejap mncul,kejap x..." Balas Hana acuh xacuh..Sehun..
Lelaki ni mmg pelik..Berkawan rapat dgnnya walaupun ramai yg pinggirkannya..Nak kata Sehun rapat dgnnya sbb dia cntik,belambak lagi manusia yg cantik darinya di sekolah itu.
"Kau nk tau kenapa aku xbrapa suka Sehun ?"
"Sebab ?"
"Dia yg langgar Yoongi." Mata Hana membulat besar..Biar betik bro ? Jangan buat lwk...
"Kau biar btol ?"
"Yalah buat apa aku tipu ? Orang lain xtau,tapi aku sorang je tau.."
"Ya..Sebab tu aku selalu bersaing dgnnya...Aku xsuka nampak dia lebih dari aku..Dan antaranya kau ..."
"Dh knapa aku ?" Tanya Hana bingung...Heih masalah mncul lg kah ? Xguna..Dh mmg ada masalah dh,dn skrg masalah lain lagi yg mncul..
"Sbb Sehun suka kan kau..Tu yg aku cuba curi perhatian kau dari dia..Tu antara salah satu cara utk membalas dendam ats kematian Yoongi selain dari mrebut jawatan dan kedudukan di dlm kelas..Lagipun dulu Sehun mmg xsuka kan Yoongi pun..."
"Okey then...Aku xska dia..Full stop..Aku anggap dia kwn aku saja."
"Baguslah kau ckp mcm tu..Aku kalau boleh nk je langgar Sehun mcm dia langgar Yoongi dlu..Tapi aku masih ada fkiran waras..Dan kalau kau nak tau Sehun tu sepupu aku sebenarnya..Tapi aku xrapat dgnnya semenjak kes dia langgar Yoongi..Aku sembang pun mcm2 tu saja...Aku dh la anti dgn Yein..adik tiri dia tu.." Buat kali kedua Hana trkejut..Yein tu adik tiri Sehun ? Wooow wooow.....Xsngka org yg bulinya dulu adalah adik tiri kpda Sehun..
"Xsngka mcm2 lagi aku xtau rupanya.." Ujar Hana sambil mmperbetulkan rambutnya yg panjang ditiup angin...Sambil itu dia trfikir....
Kemalangan tu berkaitan dgn Sehun rupanya..Xhiaranlah kalau Sehun rapat dan sentuh dgnnya,automatik Yoongi akan menghilangkan diri..
Hanaa...Kenapa la kau xprnh trfkir mcm ni ?
"Wey aku balik dlu lah..Lewat dh ni..Kau kalau ada masalah,luah je lah dkt aku...Okey ? Atau kalau Yoongi mncul nk bgtau apa2 dlt kau,kau cpt2 bagitahu aku okey ? Kau pun pergilah balik..." Taehyung trus berlalu dari situ meninggalkan Hana yg termangu2 berseorangan ...
Angin yg lembut tiba3 menyapa di wajah Hana..
Hana mengusap pipinya..
"Dh kenapa tiba2 sejuk ni ?" Hana bercakap sendirian smbil tangannya menekup pipi kanannya...
"Hui !"
"Makkk !!!"
Si dia sempat memegang tgn Hana,tetapi malangnya..
Hana tetap trjatuh di ats tanah jugak..
-i know part ni merapu tahap gila kroh3 😪
-xdk idea la beb..Pahamla 😭
-Kau agak sapa la yg sergah Haa tu ? Cer teka xD
-jgn lpa vote n kmen walaupon chapt ni merapu 😂😂😂
-sorry lmbt update...kuikui
-jgn lpa baca ff yg ahjumma post ! OH MY OPPA ! P STALK KAIH WATTPAD ahjumma xD nnti ada la hehe...
YOU ARE READING
Married with a ghost ? (COMPLETE)
FanfictionKim Hana pelajar perempuan yang boleh nampak hantu dan roh dari dia kecil lagi ! Dia jugak boleh berkomunikasi dgn hantu2 tersebut....Sehinggalah dia terjumpa roh yg amat pelik sekali ! Dan ini kali pertama dia berjumpa roh mcm tu.... -OMG nak tau...