Hana menampar pipinya perlahan....Betulke hantu rmbut putih hijau tu ckp dgn dia ? Lol.
"Hana are you okey ?"Tanya Sehun yg entah dari mana muncul....Hana mengangguk laju dan dgn segeranya badannya dikalihkan ke smula ke arah mejanya sndri...Pdahal dalam hati,jantungnya berdegup kencang...Dia xtau kenapa smasa hantu rambut putih hijau atau nama sebenarnya Yoongi boleh buatkan jantung dia mcm nk meletup ! Ni dah masuk kali kedua kot ! Kali pertama ketika dia menegur Yoongi semasa pulang dri sekolah satu ketika dahulu....
"Hana...Dari td sy nampk awk pegng dada awk ? Awk ada penyakit asma ke ? Or lelah ? Kalau awk xsihat,bgtau je sy ,sy boleh bwk awk prgi bilik rawatan.."
"Sy okey Sehun...Awk buatlah kerja awk..." Hana meletak kepalanya di ats meja...Matanya terarah ke arah dinding.....Yg Sehun ni pun satu...Macam3 ditanya..Huh ! Rimas okey -.-
"Weyyyy ckgu Jimin dh dtg !" Jerit salah seorang pelajar lelaki yg agak kecoh...Minhyuk namanya...Dia memang pelajar kecoh dalam kelas ni ( ̄∀ ̄) Memang hobinya bila ckgu nk dtg dia trjerit2 bgtau satu kelas yg ckgu otw nk msuk dalam kelas dh....Org sllu pnggil dia tarzan memandangkan dia suka mnjerit xD Hana yg bru nk lelapkan mata dgn mengeluh kasar.
"Ish bru nk tidur je kot....Kacau jer lah Ckgu Jimin ni...Nasib hansem !" Bebel Hana perlahan...Dan jari jemarinya mula mencapai bku2 matematik yg diperlukan untuk pembelajaran .
彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡
"Dasi run run run ! Nan meomchulsuga eobseo !" Hana menyanyi dgn riang smbil menyepak segala batu yg dijumpainya di tepi jalan....Dalam masa yg sama ,hatinya agak gusar sdikit...Semasa dia nk balik,dia ada dengar org bercakap2 tntg dirinya ! Dan ada yg pandang pelik ke arahnya sprti dia ada buat ssuatu yg salah..Hana menggaru kepalanya yg tidak gatal itu..Entah2 ada org nampak kot yg dia ckp dgn hantu time rehat td entah ?
FLASHBACK WAKTU REHAT TADI.
Hana sperti biasa lebih suka mkn bersendirian...Dia duduk di tmpt yg Yoongi pernah duduk dulu...Di kerusi batu yg berada di bawah pokokyg agak rendang....Sehun ? Entah kemana dia menghilang Hana pun xtau..Lantaklah....Si Taehyung ? Badmood dri lepas Hana halaunya smpai ke wktu rehat..Lol Taehyung terasa dgn dia ke ? Entahla lantak p...Kisah apa ? Hana makan burger yg dibelinya dgn lahap skli...Biasalah lapar kan ( ̄∀ ̄) Tiba2... FFUSH ! Yoongi muncul ditmpt yg sama dgnnya...Dan dgn selambanya dia dduk di tpi Hana..Hana yg tgh mkn nasib xtrsembur burger tu haa -.-
Hana buat xtau je...Dia trus mnyambung mkn....Ttapi dia terasa sprti ada org yg melihatnya...Owh siapa.lagi kalau bukan hantu a.k.a Yoongi tu ! heol.
"Apa tgk2? " Tanya Hana perlahan...Takut nk ckp kuat2..Kang org cop dia org gila plk...Sudahla masa skolh lama pun,org ckp dia gila sbb ckp sorg2 LOL.
"Saja tgk....Yerlah kau kan sllu curious hal aku..." Jawab Yoongi selamba dn tgnnya menyelak bku biologi yg dipegangnya tdi.
"Awk tau mana yg sy sllu curious hal awk ?"
"Aku boleh tau lah sbb kau memanjang sbut nama aku dri skolh smpai ke rumah kau sndri." Hana menelan air liur..Terasa kesat tiba2 di bahagian kerongkongnya....Macam mna Yoongi boleh baca fikirannya ? Hantu boleh baca fikiran org ke ? Hantu boleh dgr apa yg dia ckp tntg diorg ke ?
"M....ma...mana ada." Ujar Hana kalut...Dia makan saki baki makanannya td dgn laju dan dia berdiri dri tmpt duduknya....Lagi bagus dia belah dri situ...Kang kalau lama lagi nnti org akan ckp dia gila pulak.
END FLASHBACK
彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡
Hana berjalan smbil fikirannya menerawang ke arah lain..
TIBA2~Pin ! pin !
Bunyi hon kereta mnyedarkan lamunan Hana ! Nyaris dia excident td...Aduh ni smua salah Yoongi..Kalau Hana xfkir hal dia,xkb trjdi hal td.
"Jalan tu jgn dok mengelamun...Kan dh nk excident." Suara yg muncul dri belakang Hana ,mngejutkan Hana yg tgh berjalan...Lol ! Dia lagi ! Aduh mcm tau2 je Hana tgh seru nama dia xD
"Ergh suka hatilah." kata Hana kuat ! Disebabkan kata2nya lah smua org yg tgh berjalan memandang pelik ke arahnya...Hana trsenyum kelat...Sedar akan kesilapannya sbntar tdi...Dia mengalih smula pandangannya ke arah belakang...Yoongi dh tiada disitu...Hmmmmm peliklah Yoongi ni..Dlu pernah ckp jgn amek tau hal dia ? Skrang dia pulak yg sllu munculdi hadapan Hana...Acane tu ?
"Eh Hana !" Sehun yg msih berpakaian skolh nnegur Hana yg tgh berjalan berseorangan..Hmmm
"Oh Sehun ! Awk buat apa kt sni ?" Tanya Hana....Adoi mcm2 lah trserempak...Tdi Yoongi....Ni Sehun pulak.Huh ! Org nak balik rumahla ...Nak ketiduran niiii ! <(‾︶‾)>
"Baru balik skolh ke ?" Pertanyaan Sehun tu err agak bodoh disitu .-.
"xlah baru nk p skolh ni haa...Nak join ?" perli Hana smbil trsengih.Padan muka Sehun....Mmuahahahha
"Amboih perli padat."
"Well....Tanya sgt soalan mcm tu...Kan dh kena ." Kata Hana....Dan dlm masa yg sama...Tiba2 hatinya trdetik....Bila Sehun mncul je....Msti Yoongi akan hilang ! Tambah2 bila Sehun trsentuhnya....Maksud apakah ni ? Ke Dia mmg saja2 mnghilang ?
"Hana....Sy ckp dgn awk ni.....Awk mengelamunkan apa ?"
"Eh ? awk ckp dgn sy eh ? Sorry." Hana menggosok belakng tengkuknya...Err dia mmg jenis mcm tu..Suka mengelamun xkira tmpt xD
"Sy ckp sy nk hantar awk balik ke rumah awk ? Boleh x ? Nanti kalau sy dh tau rumah awk...Kita boleh melepak sama2.."
"Owh boleh ja...Jom lah !" Hana trsenyum kecil ke arah Sehun....Dalam masa yg sama.....Dia msih berfikir hal td....Kenapa Yoongi sllu hilang bila Sehun muncul dihadapannya ?
TBC
-MIAN READERS ( ^∇^) Ahjumma ada penyakit bru semenjak dua menjak ni....Penyakit malas nk smbung ff -.-
-maafkan ahjumma sbb lmbt update xD
-huaaa readers n vote makin berkurang...sedihnya T.T
-jgn lupa vote n komen !!!! Jebal xD
-dan maaf sbb bnyk typo...biasalah malas nk check ..... xD
YOU ARE READING
Married with a ghost ? (COMPLETE)
FanfictionKim Hana pelajar perempuan yang boleh nampak hantu dan roh dari dia kecil lagi ! Dia jugak boleh berkomunikasi dgn hantu2 tersebut....Sehinggalah dia terjumpa roh yg amat pelik sekali ! Dan ini kali pertama dia berjumpa roh mcm tu.... -OMG nak tau...