Chapter 16

4.9K 495 38
                                    

Hana melihat Ahjumma tersebut dgn wajah yg serba salah sekali..Menyesal tanya soalan mcm tu..

"Ahjumma ..Saya minta maaf..Sy xberniii...."

"Xper...Ahjumma je yg emo lebih.." Pintas Ahjumma itu secepat yg mungkin sambil trsenyum kecil..Senyum yg penuh dgn seribu kesedihan.

"Sebenarnya mcm ni...Taehyung ada masalah skit.Tu yg dia xhadir ke sekolah." Ringkas saja jawapan yg diberikan kepada Hana..Sebenarnya Hana dh tau semua puncanya memandangkan Yoongi sudah mnceritakan kesemuanya..Jadi oleh itu dia mengambil kputusan utk tidak bertanya dgn banyak ..Takut Ahjumma tu sentap ..Xke mampus..Rancang lain,lain yg jadi !

"Owh...Hmm jd boleh x sy jmpa dgn dia ?" Tanya Hana sambil melihat ke arah sisinya..Yoongi masih duduk di tepinya..Bak kata dia sebentar tdi..'NAK TEMANKAN KAU'

"Hmm...Xbolehla nak..Maafkan Ahjumma..Dia xnak jumpa sesiapa sekarang" Ujar Ahjumma trsebut dgn nada yg dikawal..Hana mngetap bibirnya..Aduh mcm mna ni ? Nanti kalau xjmpa dgn Taehyung,punah ranah la apa yg dia rancang bersama Yoongi semalam.Hmmmm otak fkir k fkir !!!

"Hmmm ckp ja Yoongi nk jmpa dia Ahjumma...Cnfirm dia bukak pintu punyala."

Riak wajah ahjumma mmg jgn ckplah...Terkejut nak mampus bila Hana menggunakan nama Yoongi..Ttapi dia segera mengawal riak wajahnya.

"Kamu kenal Yoongi ke ?"

"Kenal...Errr kami rapat dari kecik lagi.." Kata Hana tenang...Aduh...Dia melihat ke arah Yoongi yg masih bersenang lenang duduk di ats sofa empuk itu...Ish nk kena mamat ni...Bukannya nk bg idea ke apa ! Huh.

"Hmmm baiklah..Ikut ahjumma."
Hana dgn patuhnya mengikut langkah ahjumma trsebut ke tingkat ats...Terdapat satu bilik di sudut hujung sekali.

Ttukk...ttukk...ttuk....

Ahjumma mngetuk pintu trsebut.

"Taehyung ..Ni kwn kamu ada dtg nk melawat kamu...Bukak pintu ni.."

.........

Tiada respon yg diberikan..Ahjumma itu mngeluh perlahan..Dia tidak berputus asa..Malah mngetuk lagi pintu blik Taehyung...

"Yoongi nak jumpa kau ni..Baik kau bukak pintu ni skrg sebelum aku pecahkan pintu blik kau." Jerit Hana sekuat hati...Ahjumma itu jgak trut trkejut...Lantak kau lah ahjumma...

Tepat tekaan Hana..Cepat saja pintu dibuka dari dalam..Terjengul wajah Taehyung yg kusut masai tidak terurus..Serupa orang hisap dadah pun ada.. -.-

"Kau jgn sesekali sbut nama Yoongi." Ujarnya smbil memandang wajah Hana tajam..Hana trkedu..Oh no...Ada kuasa jahat di sebalik wajahnya...Maksudnya disini ada hantu yg berniat jahat...Hmmmmm...Patutlah Taehyung boleh jd truk sampai mcm ni.

"Kisah apa aku..Dh aku nk msuk." Hana menolak badan Taehyung sekuat hati hingga dia trdorong ke belakang...Ahjumma itu pergh mmg muka dia terkejut+tergamam+terkedu.Hana kisah apa..Sekarang xpasal2 misinya ada dua..Satu smpaikan apa yg Yoongi ckp dkt dia semalam..Dan kedua dia perlu mnghalau hantu jahat tu...

Selalunya lah kan..Hantu jahat ni suka melekat dkt org ramai...Dan dia degil..Susah sungguh nak halau -.- Terpaksa guna mcm2 cara nk halau dia...

Hana xkisah pun hantu jahat ni kalau dia nak berdamping dgn org lain..Lantak dia lah ..Tapi ini masalahnya Taehyung..Hantu jahat itu akan mngawal semua pergerakkan dan mental manusia yg didampingnya...Antaranya si Taehyung ni..Jadi xhiaranlah bila Taehyung ni berubah xD Dan salah Taehyung jgak..Disebabkan trlmpau sedih dan kemurungannya,memudahkan lagi si hantu jahat ni berdamping dengannya.

*p/s- korang xrasa pening ke ff ni ? Haahahah hantu jahatla...hantu baikla...Tapi chapter ni ahjumma kenalkan hantu jhat la plk ..Kalau sapr tgk drama MASTER SUN msti xkan pening .mmueheheokey sambung crita..xfhm ff ni DM ahjumma trus xD atau tnya je kat komen.

Bbum !

Pintu ditutup kasar.Hana melihat ke arah bilik Taehyung yg gelap gelita...Padahal di luar terang benderang nak mampus..Dgn sejuk nak mampus..Dia bukak aircond suhu brapa hah ?

"Apa kau nak.Belah aku xnk jmpa sesiapa pun." Ujar Taehyung selamba lalu duduk di ats katilnya yg besar gedabak tu..Katil org kayakan..Owh xlupa jgak Yoongi pun trut ikut Hana msuk ke dlm blik Taehyung..Nampak sgt wajah dia sedih...Tapi...Hana xpasti plk adakah Yoongi dpt melihat hantu jahat yg berdamping dgn Taehyung tu atau x...

"Ni aku nk ckp hal Yoongi."

"Yoongi xkenal kau..Kau xpayah bajet knal dia."

Pergh ayat yg keluar dri mulut Taehyung mmbuatkan Hana berangin..Hana tau bukan Taehyung yg ckp dgnnya skrg..Ttapi hantu jahat tu..Xmungkinlah Taehyung ckp mcm tu...

"Ish kau belahlah setan..Semak je melekat dkt Taehyung tu kenapa ! Dh la buruk..Hodoh pulak..Lepastu suka mnyusahkan orang..Banyak3 org kenapa dia jgak kau perlu pilih hantu bodoh ooi ? Dah la mula buruk..Perangau pun buruk...Eeee kau ni memang mambang betulla...Dan blablablablablabalaaa...~" Hana terus terusan membebel sehinggalah...

Hantu tu hilang....

Xsmpai 5 minit Hana mmbebel kot ? Pergh baru membebel dh sentap..Haa baguslah...Xpayah laa buat cara lain yg menyusahkan diri Hana balik...Mmuahahah. *merepek gila kan ? Hahahah abaikan..nama pun ff genre seram+lawak...xD

Yoongi pulak jgn ckplah..Melopong terus mlutnya xD ehemmm...Jgn igt Hana ni boleh nampak hantu dan berkomunikasi dgn hantu je okey ? Malah dia jugak boleh mnghalau hantu2 yg berdamping dgn org...Tapi kalau berdamping dengannya dia xmampu nak halau ...Pelik tapi benar.

"Eh kau buat apa dkt sni Hana" Tanya Taehyung kalut...Hana trsenyum kecil.Nampaknya Taehyung sudah kembali kepada asal semula..

"Kau tnya aku plk..Ni aku nk ckp pasal Yoongi"

"Kau kenal dia ?" Tanya Taehyung trkejut...Terpampang diak wajah kecewa dan sedihnya..

"Aku kenal....Dan hmmm aku nk bgtau kau ni yg..hmm aku dpt tgk hantu atau roh..Jdi kau jgn pelik okey ?"

"Kau jgn nk tipu aku.." Taehyung mngerutkan wajahnya..Hana mmbuat muka...Mmg org xkn prcaya.

"Betulla..Kau sedar x skrg kau dh nk dkt 2 mnggu xdtg skolah..Dan kau jfak xkluar dri bilik..Ni semua salah kau la..Sedih dn murung sgt smpai hantu jahat pun senang je lekat dgn kau..Kalau kau xprcaya psal ni kau tanya je Namjoon dgn Hoseok." Terang Hana panjang lebar.Nampak mcm Taehyung xboleh nk terima je apa yg dia ckp tdi..Lantaklah..Skrg dia nak smpaikan amanat Yoongi..Xeh amanat..Xleyh belah gila ahahha.

"Ni aku nk ckp..Yoongi bgtau aku semalam yg kau xpayah la bersedih atau murung...Dia ckp bukan salah kau pun yg buat dia excident...Salah dia sbb cuai naik moto...Dia selalu mncul depan kau sbb nk bg kau tau yg lau xsalah pun semua ni..Kau je yg emo lebih."

Taehyung tergamam..Err nampaknya mmg Hana xmenipunya.Dalam msa yg sama dia terharu dan sedih...Terharu sbb baru dia tahu selama ni Yoongi mncul dihadapannya sbb nk bgtau yg dia xbersalah pun dlm hal ni..Dam sedih sbb Hana dpt ckp dgn Yoongi..Bukan dia ..

"Wey Hana..Kalau aku nk ckp dgn Yoongi boleh ?"

Soalan yg keluar dri mulut Taehyung mmbuatkan Hana trkedu..Hmmmm bolehke heh ?

Selama ni handle kes mcm ni...Xde pulak jd smpai serius mcm ni.

Aduh..

Eottokhaji ?

TBC
-Ahjumma tau chapt ni hambar ahhaaha sorry xD sbb chapter ni smua psal hantu dan Yoongi..dan Taehyung.No sweet2 ..
-peningkan ff ni ? Hahah
-xbest an ? Sorry..hmmmm
-keep voting and comment please .....

Married with a ghost ? (COMPLETE)Where stories live. Discover now