Yoongi menepuk dahinya...
Aduh ! Mcm mna nk tlong kalau skrang waktu siang ! Dia kan hanya boleh sentuh sperti manusia biasa ketika waktu mlm saja ! Aduh lupa pulakkkk...
"Yoongi !!" Jerit Hana sekuat hati ! Bengang ! Skirt sekolahnya kotor akibat tanah yg melekat...Dia cuba mnyapu tanah yg melekat di skirtnya tetapi tidak berjaya ! Hana mnjeling tajam ke arah Yoongi yg sdg menahan ketawa..
Lawak ka dia xjatuh ? Heh xlawak okey ! Sakit lg ada la !
"Apa gelak2 ! Sepak stg !" Hana mngacah2 utk mnyepak Yoongi..
Tetapi mcm biasa xboleh pun....Sia2 saja 😂😂 Sepak angin je mampu.
"Unnie,okey ?" Tegur salah seorang kanak2 yg entah dari mana dtg....Hana yg tgh cuba utk mnyepak Yoongi trbantut...Dia melihat ke arah kanak2 yg sdg memegang kon ais krim di tgn...
Tiba2 lapar ais krim plk..Agak2 kalau dia amek ais krim bdak ni,budak ni menangis ke x eh ? Eh apa yg dia merapu ni ? Eh bukan Hana yg merapu...Tapi author yg merapu 😂😂 kkkk back to crita balik 😂
"Err..Unnie okey." Jawab Hana smbil trsenyum paksa..Aduh !
"Ehh unnie xokeyla..Sbb Hyerin nampak unnie ckp sorg2 td.." Balas Hyerin petah smbil mnjilat ais krim...Hana mngetap bibirnya...Sempat dia mejeling ke arah Yoongi yg ketawa ke arahnya..Haish xguna..
"Unnie ni org gila heh ?"
Pergh ! Sentap Hana dibuatnya...Budak ni kata dia gila jugak ? Okey bukan salah budak tu jgak ...
Salah dia sbb ckp dgn Yoongi..Dan cba menendangnya ... Tapi tu lah..Yoongi tu roh,mnalah budak ni nampak 😑😑😑
Tapi kan..Salah Yoongi jgak ! Asal mncul tetiba ? Hish ! Kalau x,semua ni xkn trjadi..So ni smua salah Yoongi !
"Eh Hyerin ape ckap mcm tu dkt unnie ...Xbaik..Sorry eh...Anak sy mmg mcm ni." Ujar seorang lelaki yg tiba2 muncul di hadapan Hana dgn muka yg trmengah2 ..Penat agaknya kot sbb cari anak dia ? Entah la..Hana mls nk fkir..Ehhhh tp dia kata anak ? WHAT ANAK ? OMG 😨 Muka hansem dh ada anak ? ASDSHGHJKL 😂😂
"Oh xper2." Hana trsenyum kelat menutup rasa malunya yg tiba2 mnerpa...Gila xmalu..Dh la skirt sekolah kotor,dgn muka dia yg sembap sbb mnangis td ...Fuh..Ntah2 muka mcm kuntilanak apa ? OMG 😱
"Oh...By the way,saya Song Joong Ki....I bet awk muda dri sy,jadi pnggil JoongKi oppa ya ?" Kata lelaki trsebut smbil mngenyit matanya ke arah Hana..Hana trkaku..Ya ampun bapak HANSEM ! Fuh igt Hana,dia dh ada anak xD hihi
"Knapa appa main mata dgn unnie ni?" Tanya Hyerin yg melihat gelagat appa nya aka Joongki..Joongki trsengih..Sambil itu dia mngusap kepala Hyerin perlahan..
"Hmmm awk maaf sekali lagi ya pasal td ?"
"Hmmm okey...Sy xkisah,lagipun budak2, apa je yg dia tau.." Balas Hana smbil trsenyum ke arah Hyerin yg mkanya sudah berubah mnjadi masam...Mngkin sbb appa dia xjwab soalannya td..
"Jom anak appa ! Kita balik then tgk crita robocar poli okey ?" Joongki mndukung Hyerin yg wajahnya tlh brubah 100% setelah mndengar perkataan robocar poli itu...
"Kkaja !!!" Jerit Hyerin smbil trsenyum riang...Pipinya yg kotor akibat trkena ais krim dilap oleh Joongki dgn penuh cermat...
"Oppa blik dlu ya ? Harap dpt berjumpa lagi..." Joongki trus berlalu dari situ smbil mendukung Hyerin..Sempat dia memberi senyuman ke arah Hana ..
🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌
Lewat petang baru Hana pulang ke rumahnya..Tadi ada eomma brtanya kepadanya kenapa dia pulang lewat ke rumah,tetapi dia xmnjawab,malah langkahnya dilajukan scepat yg mngkin menuju ke biliknya yg berada di tngkat ats..
Terasa berdosa pulak buat mcm tu dkt eomma sndiri..Hmmm..
Ttuk ttuk ttuk..
Pintu yg diketuk dari luar biliknya mmbuatkan Hana trsentak..Mesti eomma ...Baik buat2 tidur..
Hana yg masih berpakaian sekolah trus mnyelebung di dalam selimut...Buat2 tidur.
"Hana,,..Eomma nk ckp sesuatu ni..."
Hana mmbatukan dirinya apabila eomma mnyentuh badannya yg dibaluti selimut..
"Mian...Eomma minta maaf Hana..Hana jgn buat eomma mcmni ya ? Nanti eomma akn bgtau dkt kwn eomma yg eomma xjadi bawak kamu jmpa dia...."
Hana mendiamkan dirinya...Air matanya yg bergenang di tubir mata dikesat pantas..
"Hana turun mkan ya ? Eomma tggu dkt bwh.."
"Eomma..." Hana bangkit dari pembaringannya lalu nemeluk eommanya erat...
"Gomawo...." Sambung Hana lagi smbil trsenyum kecil..Happy gila ! Gila x happy !
"Nae cheonma..Dh turun mkn..Eomma tau kamu xmkn apa2 lg kan ?"
"Eh mcm mna eomma tau ?" Eomma mencuit pipi Hana smbil trsenyum.
"Mestilah eomma tau sbb kamu anak eomma..Jom makan !
"Kkajja !" Hana trsenyum lalu mnarik tgn eommanya supaya berjalan bersama2..
Disebalik langsir bilik Hana,Yoongi trsenyum...Finally masalah Hana dh selesai.
Yaa...Dia tau masalah Hana ...
Sebab tu ptg td dia mncul scara tiba2 supaya dpt mnggembirakan hati Hana..
Last2 hati dia yg sakit 😑😑
Sbb mamat mna entah...Nama apa eh ? Joong key ? Joong Ka ? Nang Ka ? Hmm apa2 je lah ckp dgn Hana..
Mesra plk tu .. 😑
Sakit pulak hati kiteeeee....
SKIP
Hari ni Hana pergi sekolah sprti kbiasaannya...
Belajar pun sprti biasa..
Rehat pun still sama...Sorang2 ..Kadang2 Sehun yg akan temannya..Tapi hari ni Sehun sibuk lagi la tu..Entahla abaikan dia ..
Sesi persekolahan tamat tepat pukul 4 petang..Hari ni Hana xnampak langsung kelibat Yoongi di kelas,mahupun di bwah pokok berhadapan kantin ,ataupun perpustakaan...Hana pelik...Yoongi ni pergi mana plk ?
Malas nk fkir,Hana trus berjalan pulang ke rumahnya..Spanjang perjalan pulang ke rumah,Hana trnampak Sehun dgn Yein di belakang skolh !
Gaya mereka berdua,mcm bergaduh..
Gaduh apa pulak depa ni ?
Hana xtau kenapa kakinya gatal saja ingin mndekati mereka berdua..Tetiba rasa nk dgr apa yg mreka bercakap ...Ntah2 pasal Yoongi ke ? Mana tau ka ?
MEANWHILE
Yoongi berdiri di hadapan jasadnya yg kaku..
Dia melihat dirinya ...
Pucat..
Bdan yg makin susut dari hari ke hari..
Wayar yg berselirat di badan..
Bernafas pun dgn mnggunakan tong oxygen..
Terasa sebak apabila dia melihat dirinya yg berkeadaan begini..
"Perlu kah aku masuk dlm bdan aku semula ? Dan hidup seperti Yoongi yg dlu ?" ....
TBC
-mian lmbat update..Ahjumma lyn cerita dots,tu yg jd mls nk update xD hahah
-part yg agak merapu 😂😂
-vote n komen diperlukan 😚😚
-jgn lpa bca ff yg ahjumma bru post OH MY OPPA ! 😗😗😗
-okey babai..Gudnite 😴😴
YOU ARE READING
Married with a ghost ? (COMPLETE)
FanfictionKim Hana pelajar perempuan yang boleh nampak hantu dan roh dari dia kecil lagi ! Dia jugak boleh berkomunikasi dgn hantu2 tersebut....Sehinggalah dia terjumpa roh yg amat pelik sekali ! Dan ini kali pertama dia berjumpa roh mcm tu.... -OMG nak tau...