Sudah seminggu Yoongi menghilang...Hana mngeluh perlahan..
Terasa sunyi tiba2 ...
Selalunya ada saja Yoongi mengganggunya...
Di sekolah,mahupun di dlm biliknya..Suka hati kepala bapak dia je mncul..
Tetapi...Sekarang dh xdk semua tu..
Hana mengeluh lagi buat kesekian kalinya...
Xkan dia dah jatuh cinta dkt Yoongi kut ? Entahla.Dia xpernah bercinta pun..So dia xtau perasaan cinta tu mcm mna ...
Sedang asyik Hana trmenung sambil mndengar lagu melalui earfon,tiba2 dia terasa ada yg menarik earfon yg berada di sebelah kanan telinganya..
Hana mengalih pandangannya..Mungkin Yoongi kah ? 😨 Yoongi selalu buat mcm tu..
Tetapi sangkaan Hana meleset sama sekali..Bukan Yoongi yg buat mcm tu..
Tetapi
Sehun !
"Sedap lagu ni...Tajuk apa eh ?" Tanya Sehun sambil trsenyum...
"Lagu always...Yoon Mi Rae nyanyi.." Balas Hana sepantas yg mngkin..Tiba3 Hana rasa benci pulak trhdap Sehun..
Yelah kalau dia xlanggar Yoongi,Yoongi msti hdup lagi kan ? Tambah2 lagi setelah dia trdengar perbualan Sehun dgn Yein seminggu lepas..Lagilah perasaan bnci itu makin wujud !
FLASHBACK.
1 WEEK AGO."Kau kan aku dh ckp jgn dkt dgn Hana ! Yg kau degil ni knapa ?!" Tanya Sehun sambil mmeluk dirinya...Dia melihat ke arah Yein yg trsenyum sinis..
"Eh bila masa aku dkt dgn dia ? Aku jalan sebelah dia je kut..Bukannya aku buat apa2 pun.."
"Jalan sebelah pun xboleh..Kau bukan boleh sgt.." Balas Sehun selamba..
Hana trkejut...
Gila xterkejut,mereka berdua bercakap tentang dirinya !
"So kisah apa aku ? Kalau aku bnuh dia pun,ada masalah dgn kau ?"
"Kau lupa eh ? Jgn dkt dgn dia " Aku dh bg amaran dlu kan ?" Ugut Sehun sambil mncekak kolar baju Yein...Yein trkejut..Hana jgak trut terkejut dgn sikap kasar Sehun..Selama ni...Sehun yg baik dgnnya,,,Sehun yg lemah lembut dan senang senyum tu sebenarnya pura3 saja ? Xsngka Sehun mempunyai sikap kasar mcm ni..Dgn prempuan pulak tu !
"Lepaslah bodoh !" Ronta Yein sekuat hati...Sehun melepaskannya kasar...Yein nyaris trsembam di ats jalan tar,tapi Sehun smpt memegang tgan milik Yein..
"Ni baru sikit Yein..Aku dh xkisah kau adik tiri aku ke apa,tapi bila berkaitan dgn Hana kau jgn buat main dgn aku" Tegas Sehun berkata kepada Yein.
"Kau ugut p la mcm mna pun..Tapi aku tetap nk bunuh Hana,,Ataupun dlm perkataan yg elok skit buli dia sikit demi skit smpai dia mati...Ni bukan sebab pnyakit aku..Tapi sebab kau !!"
"Kau jgn buat3 lupa..Kau langgar Yoongi ! Lelaki yg aku suka kau langgar smpai MATI ! Jadi aku nak kau rasa mcm mna aku rasa skrg." Balas Yein pnjang lebar..Hana trdiam di tmpt yg dia mnyorok itu..Tipula kalau dia xtkut setelah mndengar kata2 Yein tdi..Sudahla dia tiada kwn...Siapa yg akan bantunya ktika dia mengalami kesusahan sprti skrg ?
"Salah kau jgak bodoh ! Kau yg tarik streng kretakan ?"
"Tapi asal kau x....."
Ppak !
Kata2 Yein trgantung apabila trdengar bunyi sesuatu dibelakang mreka berdua.
Haa mngetap bibirnya..Aduh dia trpijak ranting kayu yg reput di belakang kakinya..Matilah dia !
"Siapa tu ?" Tanya Sehun sambil matanya melilau merata cuba utk mencari punca bunyi trsebut..Hana membekukan dirinya di tmpt prsembunyiannya td..
Harap2 lah diorg xnampak dia !
"Kita sambung dkt rumah !" Stelah Sehunberkata demikian dia trus berlalu dari situ..Xlama kmudian Yein pulak pergi dari situ...
Hana mnghembus nafas lega stelah melihat mereka berdua berlalu dari situ..Nasib xkantoi !
END FLASHBACK
Yoongi berbaring di dalam jasadnya sendiri..
Dia cuba utk mnggerakkan jarinya tetapi tidak berjaya !
' Yoongi kau boleh ! Kau mesti boleh ! ' Yoongi bermonolog di dlm hati..Dia cuba dan mencuba tetapi tidak berjaya..
Haish..Adakah dia akan mati lambat laun jugak ? Atau dia perlu TINGGAL di dalam jasadnya dlm jangka msa yg lama supaya dia dpt hidup semula?
Entah dia pun pening..
Dia bangkit dari pembaringannya...
Dia melihat jasadnya yg kaku..
Demi Hana,dia sanggup tinggal di dalam badannya sndri walaupun mengambil masa yg lama..
Demi Hana ?
Hmmm entahla..Dia pun xtau sejak bila dia mula mnyukai Hana...Perasaan tu yg hadir sndri..Tanpa dia sedari..
Yoongi menatap wajahnya yg pucat lesi itu...
Dia perlu tinggal di dlm jasadnya...Ya dia perlu...Dan seperlu perlunya !
Yoongi membaringkan badannya semula di dalam jasadnya yg kaku trsebut..
Harap2 dia dpt hdup semula..Seperti dlu..
🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌
'Geudaereul barabol ttaemyeon
modeun ge meomchujyo
eonjebuteonji nado moreugeyeossjyo
eoneu nal kkumcheoreom geudae dagawa
nae mameul heundeuljyounm
yeongiran geol naneun neukkyeossjyo
I Love You
deutgo issnayo
Only You
nuneul gama bwayo
barame heutnallyeo on geudae sarang
whenever wherever you are
whenever wherever you are
oh oh oh love love love "PPAP ! PPAP ! PPAP !
Bunyi tepukkan dari seseorang menyedarkan Hana..Ceh Unnie rupanya..
"Sedap suara Hana..Awat xmasuk ja program reality show ke apa ?" Tanya Unnie smbil trsengih..
"Mana ada sdap..Org saja2 ja nyanyi..Hilangkan bosan.."
"Bosan sbb Yoongi xde kan ?" Tembak Unnie smbil trsengih menampakkan giginya yg runcing trsebut..Seram plak Hana tgk 😂
Tapi kata2 Unnie trsebut..
Deep gila..Terasa kot !
"Erkk xdknya.."
"Xpyh tipu lah Hana..Unnie tau lah sbb unnie pernah rasa mcm mna Hana rasa skrg..." Ujar Unnie dgn nada yg sebak...Hana pelik..Dh knapa dgn Unnie ni ?
"Eh asal unnie tacing3 pulak mlm ni..Heh sorry lah Hana..Ter emo plak." Unnie cpt2 mngesat air matanya ...Xmau Hana nmpk ...Biasalah hantu kan ? Mesti air mata lain dari manusia..Mcmmna ya nak terang ? Pandai2 faham lahh...Tapi Hana mmg dh nampak pun..
"Waeyo Unnie ? Unnie okey x ? Ceritalah dkt Hana kalau Unnie ada masalah ..."
"Xmaulah serabut kepala Hana..Dh la Hana sedia serabut..Ni kalau Unnie cerita lagi serabut pulak.."
"Xpa ..Hana dgr..I'm a good listener okey ? Just tell me." Desak Hana sambil mmegang lengan Unnie yg bertompok dgn darah...Xrasa pegang pun sebenarnya,rasa mcm pegang angin je ~
"Benda ni berkaitan dgn pnyebab kematian Unnie jugak.."
"Okey then ?"
"3 tahun lepas.........."
TBC
-OMO! unnie dh nk cerita kisah silam dia 😆😆 hampa excited x nak tau ? Ceh ahjumma tau xdak siapa excited pun haha 😂
-Jgn lupa vote and comment...
-Ahjumma rasa mcm nk habiskan ff ni scepat mngkinlah..Korang rasa ? Give your opinion please ? 😱😱😱
-Ahjumma kena sampuk hantu BI mlm ni,jd jgn tnya kenapa i speaking 😂😂 kkk babai.
YOU ARE READING
Married with a ghost ? (COMPLETE)
FanfictionKim Hana pelajar perempuan yang boleh nampak hantu dan roh dari dia kecil lagi ! Dia jugak boleh berkomunikasi dgn hantu2 tersebut....Sehinggalah dia terjumpa roh yg amat pelik sekali ! Dan ini kali pertama dia berjumpa roh mcm tu.... -OMG nak tau...