Jungkook memegang kejap botol kecil yg berada di genggamannya..
Setelah menghembus sesuatu ke arah botol tersebut,dengan sekuat hati dia membaling botol tersebut ke dalam laut .
"Aku harap kau x kan ganggu Hana lagi."
🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌
"Hana...Cepat turun.."
"Xnak ! "
"Ppalli !!!!" Jerit Yoongi di corong telefon bimbitnya..Hana menjauhkan telefon bimbitnya dgn segera...Aduh mau pekak kalau dgr jeritan Yoongi hari2 mcm ni duh...
"Ya lah ya lah..Nak turun la ni..Sabar jap !" Hana menyiap ala kadar saja lalu turun dgn tergesa2 ..
"Hish xreti sabar2! Awk ni kalut betulla.." Bebel Hana setelah berdiri di hdapan Yoongi..Yoongi trsengih kecil..
"Mian...Jom kita kena cepat..Takut xsempat." Yoongi menarik tgn Hana lalu dibukakan pintu kepadanya..Hana hanya menuruti tanpa mmbantah...
Kereta terus meluncur laju meninggalkan pekarangan rumah Hana.
SKIP
"Kita buat apa dekat airport ?" Tanya Hana blank....Dia melihat wajah Yoongi yg tengah sibuk menyelongkar begnya..
"Ada lah...Mana buku awk yg sy suruh bawak tu ?"
"Buku apa ?"
"Buku passport ." Jawab Yoongi dua patah..Hana tanpa banyak menghulurkam bku passportnya yg mmg sudah tersedia di dalam beg.
"Nak buat apa dgn bku passport ? "
"Nanti awk akan tau..Dah duduk sana diam2 ..Nanti sy datang dkt awk." Yoongi berlalu meninggalkan Hana yg terpinga2 dia tgh airport trsebut..Dgn muka kebingungan yg tahap bingung nak mati tu,Hana mnuruti jugak kata2 Yoongi td..Dia melabuhkan punggungnya di salah satu kerusi yg tersedia disitu sementara mnunggu Yoongi..
Xsampai lima minit,kelibat Yoongi sudah muncul dihadapannya dgn beg sederhana besar di tgn.
"Kita nak pergi mana ni sebenarnya Yoongi ?" Tanya Hana dgn muka yg penuh tanda tnya..Yoongi selalu buat dia mcm ni...Suka bg dia tertanya2 ..Lepastu xbagitau jawapan pulak..Ku sabo je lah hati... :') Tabah dpt boyfriend mcm ni -.-
"Tadaaaa !!!" Dua keping tiket diletakkan di ats Hana..Mata Hana terus membulat setelah melihat tiket yg berada di matanya..Like SERIOUSLY ?!
"Betul ke ni Yoongi ?!!!" Hana bertanya dgn nada yg teruja nak mampos ! Xdapat menyembunyikan kegembiraannya,dia memeluk Yoongi erat ! xD Eksited...
"Gomawooo !!! Macam tau2 je sy nak g sini..." Sambung Hana lg..
Yoongi trsenyum..Dah agak mesti Hana suka punya..
"Oooppps ! Sorry terpeluk lama..Excited ni sampai xperasan..Hehe.."
"peluk lama2 xluak pun...Ngeeeeeeee..Kalau nk lebih dri tu pn bolehh xD "
"Miang !" Hana mnolak bahu Yoongi perlahan sebelum dia terfikir sesuatu..Macam ada bnda yg xbetul je...
"Awk bawak apa dlm beg tu?"
"Baju..kenapa?"
"Hah !!! Baju ?!" Hana menepuk dahinya..Baju....Mcm mna dia nk pergi..Baju pn xde !
"Kenapa dgn baju ?" Tanya Yoongi dgn muka blur..Sungguh la blur ! Tiba2 jerit baju..Apa msalah baju yg tiba2 Hana jerit ni ?
"Baju la awk ! Kita nk pergi Pulau Jeju k ! Nanti sy nak pakai apa ?"
"Pakai baju sy." Jwab Yoongi selamba sebelum dia terasa ada cubitan kecil singgah di lengannya..
"Kyaaa appo ,!!"
YOU ARE READING
Married with a ghost ? (COMPLETE)
FanfictionKim Hana pelajar perempuan yang boleh nampak hantu dan roh dari dia kecil lagi ! Dia jugak boleh berkomunikasi dgn hantu2 tersebut....Sehinggalah dia terjumpa roh yg amat pelik sekali ! Dan ini kali pertama dia berjumpa roh mcm tu.... -OMG nak tau...