Yein mngelap rambutnya yg panjang itu menggunakan tuala dgn kasar...
Dia geram sungguh dgn Sehun !!!!! Errgh mcm nk bunuh je si Sehun tu..Suka menyusahkan orang ! Go to hell !
Dia melempar tuala miliknya di ats lantai lalu merebahkan badan rampingnya di ats katil yg bersaiz besar itu....
FLASHBACK
Yein memerhati Yoongi dari jauh....Di tgnnya terdapat sekeping kertas berwarna pink muda yg berlipat ..Dia perlu memberikan kertas ini secepat yg mungkin...
Tiba2 ...
Dia terasa dirinya dicuit dari belakang...Siapa lagi kalau bukan abang tirinya Sehun ! Huh dia ni la kacau line sungguh !
"Kau ni boleh xjangan ganggu aku ? Semak kau tau ?"
"Eleh ...Kau ckp elok2 skit..Aku abg kau okey !"
"Tiri" Balas Yein dingin...Nah skali keluar perkataan tiri diam terus..Dia pun pelik dgn Sehun ni..Suka sgt melekat dgn dia...
"Apa2 je lah...Ni kau dduk sini mesti usha mamat albino tu kan ?"
"Wey bodoh...Albino dia pun,dia bijak pada kau sial !" Ujar Yein dgn mata yg masih melekat ke arah Yoongi...Dia mmg meminati Yoongi sejak dulu lagi !!!
"Bajet bagus dlm kelas je kut,Yg kau nk minat bagai nak rak tu kenapa ? Ehh kau nk bg surat eh dkt dia ? Ohmaigod" Mata Sehun tertancap ke arah kertas yg berada di genggaman Yein ..Yein cepat3 menyorokkan di dalam kocek baju sekolahnya..
"Mana ada..." Yein pantas menjauhkan diri dari Sehun..Nampaknya rancangan utk mmberikan kertas ni kepda Yoongi gagal ! Xguna...Xpa ada hari lain.....Sabar Yein sabar !
Yoongi yg sedang khusyuk membaca buku di bawah pokok yg rendang terasa sprti ada org yg memerhatinya dari jauh...Hmmm dh agak...Budak Yein ni..
Yoongi malas nk amek kisah,jadi dia sambung saja membaca buku...Yein.. Dia mmg sudah perasan dgn kewujudan gadis ni. Dan tau yg gadis ni tergila2kannya....Tapi entah dia xsuka...Sudahla Yein ni bajet diva di sekolah,lepastu kaki buli pulak... Sampai ada kes mmbunuh ! Disebabkan Yein ni ank org besar di skolahnya jd masalah disiplinnya disorok elok oleh guru2 di skolah disini...Yg peliknya kenapa si Yein ni minatkan dia ? Belambak lagi lelaki yg nak dkt dia .Tetapi knapa dia prlu ekori dia jugak ? Walaupun Yoongi pendiam di sekolah,tetapi semua hal di dalam sekolah dia tau ..
2 days later ..
Yein melihat kiri kanan,seperti lagak pencuri...Setelah dia pasti tiada siapa di dalam kelas,laju saja dia duduk di ats kerusi milik Yoongi...Dibelai meja Yoongi seperti meja itu Yoongi ! Setelah agak lama dia duduk disitu,dia meletakkan sekeping kertas yg terlipat cantik di bwh meja Yoongi...Harap2 Yoongi terima dia !! Kalau Yoongi tolak,memang silap besarlah !
Yoongi yg dlm perjalan utk menuju ke kelas,mmberhntikan langkahnya apabila melihat kelibay Yein di dalam kelasnya...Sudah la tu duduk ditmptnya pulak !
Tanpa mngmbil masa yg lama Yoongi trus melangkah laju menuju ke arah mejanya..Yein trkejut gila apabila ternampak Yoongi yg mncul dihadapannya ..Peluh dingin mula muncul..Seram sejuk pun ada walaupun dia kaki pembuli di sekolah...Bukan dia xtau yg Yoongi ni seorang yg pendiam,cerdik malah mmpunyai sikap dingin kerana tidak suka bergaul dgn pelajar lain..
"Kau buat apa dkt meja aku ?" Yein trdiam stelah disoal dgn soalan sebegitu rupa..Nak kelentong apa ni ?
"Err aku saja duduk sini..Lagipun ni kelas abg tiri aku jd aku saja nk tgk kelas dia.." Jawab Yein laju smbil trsenyum kelat...Errr..
"Tepilah.." Yoongi dgn selamba menolak badan Yein ketepi..Kemudian dia mengambil beg yg masih tergantung elok di sisi mejanya...Sempat lagi dia menjeling ke arah Yein yg mukanya sudah berubah riak mnjadi kelat..Sebenarnya Yoongi seram jgak dgn si Yein ni..Otak dia xboleh jangka...Dgn mka innocent dia lah smua org xperasan tntg jahat dan teruknya perangai dia di sekolah...
"Aku suka kau..Kau nk x jd boyfriend aku ?" Tanya Yein tnp berdalih lagi...Terkjut Yoongi dibuatnya...Budak ni suka dia ? Nooo xlayak langsung dgn perangai dia !
"Dlm mmpi.." Balas Yoongi smbil trsenyum sinis....Setelah itu dia terus berlalu dari situ...Yein mengetap bibirnya smbil menahan tangisan yg bila2 masa saja boleh meletus...Kali pertama dia direject ! Kali pertama juga dia mmalukan dirinya dihadapan seorang llaki ! Shit ! Nak kata dia xcntik,smua pelajar lelaki trgilakannya walaupun perangainya buruk ! Xguna ! Tanpa mmbuang masa dia berjalan keluar dari kelas Yoongi dgn hati yg remuk rendam..Dia perlukan seseorang utk menenangkan hatinya smula..Dgn membuli.
Salah satu sikapnya ialah dia suka mmbuli pelajar yg lemah kerana igin mlepaskan stressnya smpai perlajar trsebut trbunuh ! Dia xgila...Tapi dia mmpunyai penyakit lain iaitu stress yg keterlaluan sehingga otaknya tidak boleh berfikir dgn betul..Buli saja boleh mnghilangkan stressnya...Sehun tahu tentang penyakitnya itu,tetapi awal2 lg dia sudah mmberi amaran kpda Sehun...Jgn bgitahu siapa2 temasuk kawan2nya ! Nasiblah Sehun ni walaupun abg tiri saja ,tetapi baik dgnnya...Senang skit krja.
Yein mngmbil begnya smbil itu kepala otaknya brfkir...Siapa plk mangsanya kali ni ? Hmmm...Xtau....Fikir kat rumah jalah...Esok boleh laksanakan misi dgn Irene bodoh tu hehe..
"Hui cptlah msuk dalam kreta..Dh berasap dh aku tggu dkt sni..." Laung Sehun dari dlm kereta..Yein melajukan langkahnya menuju ke arah Sehun...
"Boleh x kau diam skit bodoh ? Aku stress ni.." Ujar Yein setelah mnghenyakkan punggungnya di tmpt duduk kereta..Wajah Sehun trus berubah...Stress ?.Btolke dia dgr ni ? Ohmaigoat..Petanda xbaik ni.
"Errr okey2 ..Wey jap aku nk singgah klinik..." Sehun memberi signal sebelah kanan lalu dia parking keretanya di bahu jalan..Dia prlu mncri ssuatu ubt yg boleh mmbantu Yein hlgkn stressnya smula..Stelah selesai ,Sehun brjalan scepat yg mngkin mnuju ke keretanya...Dia melihat wajah Yein yg tiba2 muram,setelah itu dia tiba2 saja menangis..
'Haish..penyakitnya dh dtg..'
"Yein kau okey x ni ?" Tanya Sehun kalut...Yein diam xterkutik di tmpt duduknya...Air matanya saja galak mengalir..Dia bnci Yoongi ! Benci ! Benci !!!!!!!! Entah apa yg merasuknya ketika Sehun menekan minyak kereta ,tgnnya laju saja menarik gear reverse dan stereng kereta dipusing membuta tuli ! Trkjut Sehun dibuatnya...Sehun cuba utk mngawal kreta trsebut tetapi gagal kerana Yein menarik tgnnya..Bunyi hon kereta dari luar membingitkan lagi keadaan...
Dan...
BBUM !
Bunyi hentakkan dari belakang mngejutkan mreka berdua..Dan dgn mata kepala mereka sendiri mereka ternampak bdan seseorang yg melayang jatuh di hdapan bonet kereta dan ini menunjukkan bahawa mangsa trsebut mmg excident truk !
TBC
-OKEY X chapter ni ? huaaa huaaa makin lama korg mkin curious x ff ni ? hahahahah xD
-sorry tau lmbt update...Korg kna berterimas bnyk2 dan vote rmai2 tau sbb ahjumma snggup bersengkang mata buat ff ni walaupon esok ahjumma kerja full time ..
-jd jgn lpa vote n komen 😭😭❤
-ahjumma bru perasan ada seorang author ni gelarkan diri dia ahjumma jgak..Hmmmmmmm jd ahjumma kalau boleh xnk la sama dgn org lain..Walaupun hakikatnya ,ahjumma dh guna title nama ahjumma since form 4 until now..Kalau kira2 balik dh nk dkt 3 thun ahjumma gna nma pnggilan ni..Tapi tu lah ada org guna jgak .😌 nk buat mcm mna kan 😪 so korg bg cdangan apa nama yg ssuai utk korg pnggil ahjumma ? Halmeoni boleh ? 😂 atauuu unnie ? 😂
YOU ARE READING
Married with a ghost ? (COMPLETE)
FanfictionKim Hana pelajar perempuan yang boleh nampak hantu dan roh dari dia kecil lagi ! Dia jugak boleh berkomunikasi dgn hantu2 tersebut....Sehinggalah dia terjumpa roh yg amat pelik sekali ! Dan ini kali pertama dia berjumpa roh mcm tu.... -OMG nak tau...