"Boleh x Hana ? Aku nk sgt cakap dgn Yoongi ni.." Desakkan dari Taehyung mmbuatkan Hana tersedar dari lamunannya...Ergh dia nak tolong xboleh...Sebab..
Yoongi bukan hantu ! Dia hanya roh yg berkeliaran disebabkan dia koma dlm jangka yg agak lama sehingga roh badannya boleh keluar dan masuk sesuka hati di dalam badannya sendiri ! Roh tidak boleh muncul sesuka hati ! Hanya waktu tertentu saja yg dapat mncul tu pun hanya seketika dan tidak boleh bercakap..
Kalau hantu yg sebenar , x payah cakap..Bila2 saja boleh mncul..
FLASHBACK SEMALAM
"Kau xmati kan ?" Pertanyaan yg keluar dri mulut Hana mmbuatkan Yoongi menoleh ke arah Hana semula...
Hana mngangkat keningnya sebelah..Nampaknya Yoongi xmati pun..Betulla ckp 'UNNIE' dulu..Dia ni bukan hantu,tapi roh..
"Soalan apa kau tnya ni...Aku dah matilah." Yoongi mengawal riak nada suaranya supaya tidak terkantoi...Hana menjeling lalu mndengus kasar..Penipu !
"Bohong.Kalau kau xnk crita aku xnk bantu kau !" Ugut Hana tiba2 sambil tersenyum sinis..Hana pndai okey..Dia perlu tahu kebenaran yg sebenarnya supaya kerjanya mnjadi senang..
"Ish mana boleh..Kau ni"
"Aku xkira....Kau kena mengaku jugak...Kau xmatikan ?"
"Okey fine..Memang aku yg sebetul2nya aku xmati..Puas ?" Hana mengusap2 dagunya yg licin sperti berfikir sesuatu sehingga berkerut2 wajahnya xD
"Kau dh kenapa ?" Tanya Suga pelik...Hana trsengih..
"Aku nk tnya kau ni...Hmmm sorry eh aku bukan nak menyibuk tapi kenapa kau x balik je ke badan kau sendiri ? Buat apa kau nk mnyeksa diri kau dgn menyuruh aku tlg kau padahal kau boleh buat sndri ? Kau boleh je msuk dalam bdan kau kan ?"
"Aku xnk..Dan xnk..Ckup kau tau setakat ni..Aku balik dlu..Esok jgn lpa lepas habis skolah kau prgi rumah Taehyung..Aku akn temankan.."
Sedikit demi sedikit Yoongi menghilangkan dirinya di sebalik dinding..Hana mngeluh lagi...Berahsia sungguh Yoongi ni orangnya...Bukannya dia nk p sebarkan pun hal Yoongi dkt org ramai,tetapi kenapa dia prlu rahsiakan?
END FLASHBACK
"Aku xboleh tlong kau wey...Sorry.." Hana melihat ke arah Yoongi yg masih duduk di sofa yg mmg sudah trsedia di dlm bilik Taehyung trsebut..
"Dia ada sini ?" Tanya Taehyung lagi..Hana mengangguk laju...
Taehyung trsenyum nipis stelah mndengar kata2 Hana td..Ckuplah dia tau yg Yoongi sntiasa ada bersamanya..
"Aku nak balik dlu...Aku ada hal pulak lepas ni..Sorry ganggu kau Taehyung..Harap lepas ni kau terima kenyataan dan cepat2 dtg semula ke sekolah..Namjoon dgn Hoseok dah rindu kau gila..."
"Yer lah..Btw thanks wey..Sbb bagitahu aku hal ni,walaupun aku xdpt nk bersemuka dgn Yoongi ...."
"Okey beb..Aku balik dulu.." Hana memperbetulkan beg galasnya yg sudah senget lalu dia berjalan laju keluar dari bilik Taehyung yg gila bapak besar..
Hana trjerit kecil akibat trkejut ketika membuka pintu bilik kerana ahjumma itu berdiri betul2 di hadapan pintu trsebut..
"Maaf Hana,buat kamu terkejut..Taehyung mcm mna ?" Tanya Ahjumma trsebut tidal sabar...Hana trsenyum kecil lalu mengangkat ibu jarinya tanda bagus.
"Dia dh okey ahjumma...Esok sy rasa mngkin dia akan skolah semula..Hmmm ahjumma sy mnta diri dulu ya ? "
"Jgn la balik lagi Hana..Mkn la skli dgn ahjumma ?" Ajakkan ahjumma trsebut ditolak dgn baik oleh Hana..Misinya telah selesai,jadi dia nk cepat2 balik rumah..
"Maaf ahjumma,sy mmg ada hal lepas ni..Nanti ada masa sy dtg lgi ya ?" Hana menunduk hormat ke arah ahjumma trsebut..Setelah itu dia keluar dari rumah trsebut dgn tergesa2 ...Nak balik rumah ooiiii !! Nak tgk Song Joong Ki xD
"Wey apesal kau balik awl sgt ? Xmnyempat betulla.." Rungut Yoongi yg tiba2 mncul ditepi Hana..Kus semangat..Kurang asam pnya Yoongi..Suka mak bapak dia je mncul suka suki..Tau la roh pon -,-
"Kau ni dh ckup bagus aku tlg kau habaq semua..Kau jgn melebih..Nanti xpasal2 kasut aku melekat ats kepala kau.."
"Hek eleh...Xmungkin akan lekat ats kepala aku okey..Pabo !" Mata Hana mmbesar...Waiitt waitt...Yoongi kata dia pabo ? Kurang kekajaran !
"Kyaaa Min Yoongi sshi ! Bodoh2 aku pun aku tolong kau okey !!! Mnyesal aku tlg kau !" Jerit Hana sekuat hati...
Aikk...
Yoongi?
Dah hilang ?
Xguna pnya jantan.
Penat dia menjerit saja..Mnghabiskan air liur -.- Hana mula mnyambung langkahnya yg terbantut tadi.
Tiba2 dia terasa seperti dirinya mnjadi tumpuan ramai.
Yeh..
Again..
Hana telah memalukan dirinya di khalayak org ramai..Smua pakat tgk ke arahnya..Ada yg mmandang ke arahnya pelik..Ada jgak yg mngumpat,dan ada jugak org melihat ke arahnya dgn muka simpati..
Mungkin diorang kata dia tu gila?
Heol...Yoongi kau mmg roh xguna !
********************
"Taehyung !!!!!!!!!! Kau ke ni ?!!!" Jerit Hoseok sekuat hati setelah mlihat kelibat Taehyung yg duduk di dlm kelas brsendirian memandangkan skrg masih awl..Taehyung trsengih sambil berjalan menuju ke arah Hoseok yg masih trcegat di hadapan kelas.
"Hoi bro..Lama xnmpk..Rndu kau wey." Ujar Taehyung smbil memeluk bahu Hoseok rapat..
"Namjoon mana ?" Tanya Taehyung lagi..
Namjoon yg tengah berjalan menuju ke kelas tiba2 menjadi freeze.Beku tiba2 apabila mrlihat Taehyung !
"Omg Taehyung ? Kau kan ? Omgggggg !!!" Namjoon pulak trlompat2 riang lalu memeluk Taehyung erat ! Rindu sgt la tu..
Hana yg baru sampai ke dlm kelas trut trsenyum melihat gelagat mreka bertiga..Nampaknya Taehyung sudah boleh terima kenyataan...
Dari jauh Hana dpt melihat Yoongi yg duduk dikerusinya smbil trsenyum gembira melihat ke arah Taehyung yg rancak brsembang bersama Namjoon dan Hoseok..
"Hai Hana ?" Tegur Sehun dari belakang sambil mencuit bahu Hana...
Hana menoleh ke arah Sehun yg brdiri dihadapannya..
"Hai !" Balas Hana kekok ...Erkkk bila dh lama xsembang dgn Sehun jd kekok plak..
"How are you ? Sorry dear..Sy sbuk skrg mmg xsempat nk rehat dgn awk.."
"I'm fine..Its okey..Sy xkisah." Jawab Hana lalu berjalan menuju ke arah tempat duduknya...
Aikk tadu Yoongi ada lagi dkt kerusi ni..
Tapi kenapa skrg menghilang pulak???
TBC
-OMG GUYS ...i'm sorry..late update..part yg gila bangang hambar dan ahjumma update pndek kali ni...Sorry woi !
-ahjumma rasa ff ni mkin merapu...perlu x buat ending cpt2? Atau nk pnjangkan lg ff ni ?
-vote n komen diperlukan...Korg komen je...Ahjumma baca stiap komen korg walaupun xrmai pon yg sebenarnya komen -.-
-xper ahjumma redha xD
-okey stop mmbebel...
-bhoi xD
YOU ARE READING
Married with a ghost ? (COMPLETE)
FanfictionKim Hana pelajar perempuan yang boleh nampak hantu dan roh dari dia kecil lagi ! Dia jugak boleh berkomunikasi dgn hantu2 tersebut....Sehinggalah dia terjumpa roh yg amat pelik sekali ! Dan ini kali pertama dia berjumpa roh mcm tu.... -OMG nak tau...