Hana mengguling2 badannya di atas katil....Semenjak seminggu ni dia selalu fkirkan budak Yoongi tu..Hati Hana sntiasa saja ingin tahu apa yg sebenarnya berlaku dkt mamat tu ! Tetapi bila teringatkan amaran Yoongi,terus terbatal niatnya...Xnak jd mcm dlu2 ! Disebabkan hantu hampir saja nyawanya melayang !
"Arrh apa yg aku fkir hal dia ni ? Heol !" Hana mengambil bantal peluknya lalu dipeluk erat2...
"Hik......Huuuuuhuhuh.....Hik....."
Hana diam tidak terkutik...Mcm trdengar suara ?
"Huuuuuuuuuuuuuu.......Tlonggggg............"
Hana melempar bantal peluknya di ats lantai...Dia perlu tau dimana dtgnya punca bunyi sprti org mnangis trsebut ! Dia mmbuka langsir biliknya .....Dan dia ternampak seorang kanak2 yg duduk bercangkung di tgh2 jalan smbil menangis....Hana melihat ke arah jam pulak...Dah pukul 10 malam ? Nak keluar ke x ? Nak keluar ke x ?
"Arrr keluar je lah ! Nanti kalau budak ni bising aku xboleh tidur pulak !" Hana mencapai sweater yg disangkut di dalan almari dan segera berlalu keluar dri biliknya....Semasa dia berjalan untuk trun ke tingkat bwah,dia trserempak dgn eommanya di pertengahan tangga.
"Hana nk pergi mana malam2 ni ?"
"Hmmmm...Hana nk pergi beli brang skit dkt kedai 24 jam tu....Eomma nk pesan apa2 x ? " Hana menggigit bibirnya...Aduh mianhae eomma...Terpksa menipu !
"Hmmm pergi elok2! Kalau ada hntu ,jgn tlong diorg arrasoe ? dh ada duit ke x ?"
"Ada dah ! Okeylah eomma Hana pergi dulu !" Hana melajukan langkahnya kerana tangisan kanak2 itu makin kuat pulak ! Bingit telinga bila dgr walaupun jarak kanak2 yg berada di tgh jalan itu dgn rumahnya agak jauh...
Hana mendekati kanak2 trsebut yg masih mencangkung disitu...Di tgannya pulak trdapat anak patung beruang lusuh....
'Perempuan rupanya...Tapi kenapa rambut dia macam lelaki?' Getus Hana di dalam hati....
"Hm....Saeng...Kenapa duduk tgh jalan ni?" Tanya Hana perlahan...Nasib lah org xde kat stu ! Kalau x ! Sah2 dikatanya Hana gila sbb ckp sorg2 lol
Kanak2 itu mengangkat wajahnya....Hana terkejut....Muka kanak2 itu ya Tuhan kesiannya ! Penuh dgn luka2 ! Tangan dan kakinya pulak lebam2 dan luka seperti didera ? Satu badan pucat pulak tu !
"Unnie.....Tolong saeng....." Kata kanak2 itu perlahan..Hana buntu...Aduh ni yg lemah ni ...Kalau eomma tau dia tlg hantu msti kena marah truk nnti ! Eottokhaji ?
"Saeng.....Saeng nk minta tlg apa ?"Tanya Hana semula....Kanak2 itu tiba2 menjadi riang apabila Hana kata demikian...
"Saeng nak banana milk ! Lepastu kan nak snek mcm budak2 lain mkn ! Boleh x unnie ? Boleh laaaaaaa....." Kanak2 prempuan itu mula merayu2...Dipegang tgn Hana kejap2 walaupun Hana tidak dpt merasakan sentuhan tersebut...Hana trsenyum kecil...Ingtkan apa lah td....Nak benda tu jer rupa2nya..
"Arrasoe....Jom kita beli sesama ya ?"
"Yey ! Kajja !!" Kanak2 itu trus berjalan riang smbil trsengih keriangan...Luka3 yg ada dibadannya tidak dihiraukan !
"Kesian budak ni...Entah2 mati sbb kena dera dgn eomma nya entah ?" Kata Hana perlahan...Semasa dia tgh berjalan bersama kanak2 trsebut dia terasa sprti ada org yg memandang ke arahnya !
"YOONGI ?"
"Macam mana kau tau nama aku ?" Tanya dia yg telah tiba dihadapannya sepantas kilat ! Hana terdiam....Aduh ! Nak jwb apa ni ?
"Adalah ! Huh !" Hana berlalu meninggalkan Yoongi di belakang...
TETAPI
"Aku tnya ni jawablah !" Yoongi mncul betul2 di hadapan Hana sehinggakan hidung Hana betul2 trkena di permukaan baju Yoongi walaupun dia tidak dpt merasai permukaan baju trsebut ! Terkejut beruk Hana dibuatnya !
"Apa ni ? Ish !" Hana menolak Yoongi....Oops lupa plk....Yoongi kan hantu! So xjd apa2 lah ! Haha
"Kau sentuh aku pun xjd apa2 la !" Yoongi menunjal kepala Hana....Tetapi tidak berjaya kerana tangannya menembusi dahi Hana terus xD
"Kata kat org ,dia pon sama je bengapnya !" Ujar Hana memerli Yoongi yg berdiri betul2 dihadapannya skarang.
"Mulut kau kan......" belum sempat Yoongi mmbalas kata2 Hana,ada suara kecil yg menyampuk di belakangnya.
"Unnie ! Cepatlah ! Nak banana milk ! " Kanak2 itu berlari mendapatkan Hana..
"Okey jom !" Hana mmbiarkan Yoongi yg msih berdiri dihadapannya dan dgn selambanya Hana melintasi melalui badan Yoongi...Biasalah hantu kan ? Macam kapas gitu xD *pandai2 korglah byangkan ! Ahjumma dh xde idea nk terang mcm mna lagi huahua...Maaf !
"Nah....Minum dan ni snek yg saeng nk td." Hana meletakkan snek2 yg dibelinya dan tidak lupa jgak banana milk di ats meja yg berada di luar kedai...Kanak2 itu tersenyum keriangan sambil tangannya laju saja membuka snek2 trsebut....Hana perasan ada mata yg memandang kearahnya,ttapi dia buat bodoh saja kerana kasihankan kanak2 malang ni....
Hana tiba2 teringat hal td.....Jantungnya tiba2 berdegup tidak sekata...Aduh parah ni Hana ! Ko nak bercinta dgn hantu ke apa ?( ̄∀ ̄)
"Unnie gomawo sbb belanja kan saeng makanan ni.....Saeng nk prgi main dlu ! Bye !" Kanak2 itu terus lesap begitu sahaja dri pandangan Hana.....Hana melihat ke arah meja tersebut...Masih elok lagi bungkusan snek2 dan banana milk yg dibelinya td sprti tidak disentuh siapa2 pun....Okey mmg xdisentuh siapa2 pun...Disentuh oleh hantu jer xD Tanpa mmbuang masa Hana mngmbil snek dan banana milk trsebut lalu dimasukkan ke dalam plastik..Masa untuk pulang ke rumah !
"Hana." Tegur seseorang dri belakang membantutkan pergerakkan Hana yg baru hendak beredar dri situ..
"TAEHYUNG ?"
..................
TBC
-OKEY part ni pendek.....Sorry xD
-please vote n komen.
-bgtaw kalau xbest tauuuu ?
-and thanks sbb sudi baca xD terimas banyak2 !!!
YOU ARE READING
Married with a ghost ? (COMPLETE)
FanfictionKim Hana pelajar perempuan yang boleh nampak hantu dan roh dari dia kecil lagi ! Dia jugak boleh berkomunikasi dgn hantu2 tersebut....Sehinggalah dia terjumpa roh yg amat pelik sekali ! Dan ini kali pertama dia berjumpa roh mcm tu.... -OMG nak tau...