Chapter 26

4.6K 476 27
                                    

"Unnie......"

"Kenapa Hana ?" Tanya Unnie pelik...Dan makin menambah kepelikkan itu apabila Hana menghulurkan cermin kecil ke arahnya..Unnie mengambil jugak cermin kecil itu lalu melihat ke arah wajahnya...

Unnie tergamam...Nyaris2 cermin kecil itu terlepas dari tgannya....

Wajahnya....Dh jd sperti manusia biasa semula ? Tidak berpuas hati dgn cermin kecil trsebut,Unnie melangkah ke arah meja solek milik Hana pulak lalu menilim dirinya dari ats ke bawah..

OhGod....Bajunya yg koyak rabak,rambut yg ksut masai sudah tiada lagi dan digantikan dgn wajahnya yg dahulu dan baju yg elok melekat di tubuh badannya yg ramping itu..

Tiba2 dia terasa ada yg memeluknya dari belakang..

HANA ?

"Hana rasa,sudah sampai masa Unnie balik ke dunia asal unnie ..."

"Btol ke ni Hana" Tanya Unnie sebak...Sedih pun ada ...

"Yes...Ni sebab hati Unnie dah suci dari sebarang dendam kepada kekasih unnie Hanbin kan ?" Tanya Hana sambil trsenyum kecil...Unnie mengangguk kepalanya perlahan..Ya dia mmg sudah memaafkan smua kesalahan Hanbin dan sudah tidak berdendam dgnnya lagi....Semua manusia melakukan kesilapan,dan Hanbin jugak sudah terima balasan yg setimpal..

Jadi lebih baik memaafkan daripada berdendam xgitu ? 😁

"Hmmmm ni la salah satu sebab Unnie dpt balik dunia asal unnie smula...Dan hari ni dh ckup 3 tahun unnie jadi hantu kan dkt sni ?"

"Ya...Dan mcm mna Hana boleh tau smua ni ?"

"Sebab kwan Hana prnah alami mcmni jgak..." Jawab Hana tenang...Hana memeluk badan Unnie buat kali terakhir..

"Pergila Unnie..Cari kebahagian Unnie dkt sana...Jgn lupakan Hana...Tau ! "

"Arrasoe....Hana pun jgn lupakan Unnie..Gomawo sbb sudi mnjadi kawan Unnie selama ni.." Stelah berkata demikian,sedikit demi sedikit badan Unnie makin menghilang dan terus lesap dari situ..

Hana trduduk di ats katilnya..Unnie...Dh pulang ke tmpt asalnya..

Nanti msti hdupnya jd sunyi semula...Hmp...

Dh xde sape dgr luahan hati dia...

Esakkan didalam bilik air menyedarkan lamunan Hana sebentar tdi...

Eh sapa pulak menangis malam2 buta ni ?

Tanpa perasaan takut,Hana melangkah pergi ke arah bilik air di dlm biliknya...

Dan..

Dia ternampak seorang perempuan berambut panjang sehingga mncecah lantai menangis di dalam tub mandi...Trkejut beruk Hana dibuatnya...

Prempuan berambut panjang td melihat ke arah Hana yg berdiri kaku di hadapan bilik air...Dia trsenyum sehingga menampakkan giginya yg runcing !

Hana cepat2 menutup pintu bilik airnya..

Haish hantu mana pulak sesat kali ni ?!

Tapi baju yg dia pakai tu mcm baju sekolah ? Mcm pernah tgk pulak baju sekolah tu..Dkt mana eh ?

Hana menoleh ke arah almari bajunya yg terbuka...

Heol..

Baju yg hantu pkai tadi sebijik mcm baju sekolahnya..Jadi hantu tu pelajar sekolah yg sama dgn dia lah ?

Tapi kenapa dia perlu ikut sampai rumah ni ?! Ergh !

Huuuuuuuuuu......

Hikkkkkkk....

Married with a ghost ? (COMPLETE)Where stories live. Discover now