Yoongi memandang tajam ke arah Hana yg masih bersenang lenang di ats katil...Dia mengguling2 dengan senang hatinya tanpa rasa takut pun dgn Yoongi aka mamat hantu tu xD
"Kau ni mmg kan ? Kan aku dh ckp jgn rapat dgn Yein dan Irene..Tu pun xboleh ikut ke ?!" Yoongi yg mmg menahan thap kesabarannya dri td akhirnya meletus jgak...Aippp jangan igt hantu ada had kesabaran okey ?
"Ala benda dh settle..Apa masalah kau ni ? Dh la berambus..Semak la kau ada sini." Hana membaling bantal berbentuk hati ke arah Yoongi tetapi gagal apabila Yoongi mrnyambutnya sambil trsenyun sinis..Erghhh bencinyaaa !!
"Kisah pulak aku..Suka hati akula...Sekarang aku nak kau tolong aku pulak memandangkan aku tolong kau tadi." Ujar Yoongi lalu tanpa segan silu dia duduk di ats katil milik Hana...Hana menjeling ke arah Yoongi..
Amboih ikut suka mak bapak dia ajerkan dduk dkt ats katil aku...Xguna.
"Apa tgk2? Xpuas hati ?" Yoongi mengangkat keningnya sebelah sambil trsenyum2 nakal..Hana menarik muka..Memang nk kena dia ni ..
"Hah smbung balik..Aku xkira kau kena bantu aku jgak.."
"Kau kan hantu...P la buat sendiri." Jawab Hana selamba..Yoongi menepuk dahinya...Aduh hilang swag sbb prempuan ni punya pasal..Apa ke lembap punya otak -.-
"Kang aku ckp otak kau lembap kau marah...Argh back to tadi...Aku nk kau prgi rumah Taehyung .." Hana mngerutkan dahinya yg licin tu...P rumah Taehyunh ?
"P rumah Taehyung buat apa ? Merompak eh ? Kau jgn.....Aku xnk masuk lokap."
"Kau buat lawak bodoh lagi aku cium kau nnti." Yoongi mmberi amaran smbil memerhati ke arah Hana kecik besar kecik besar aje...Nasib kiut....Ehhhh asal dia puji budak Hana ni plk ni ? XD
"Aku nak kau jumpa dia.Ckp dari hati ke hati." Hana mengecilkan matanya..Tadi suruh p rumah Taehyung..Sekarang kau nak suruh aku ckp hati ke hati pulak .Eh bukan cakap guna mulut ke ? xD
"Masalahnya skrg aku nk ckp apa bila berjumpa dgn dia ? Aduh kau ni cuba cerita dari A sampai Z boleh x ? Jangan memeningkan kpala aku yg mmg tgh serabut skarang boleh ?" Hana berkata smbil memandang wajah Yoongi yg sperti berfikir sesuatu...Eee mamat ni kan ! Orang nk tidur pun xboleh..Dh tu ikut suka dia aje dtg bilik tanpa dijemput -.-
"Hmmm okey mcm ni..Blablablabla" Yoongi bercerita kembali kisahnya bersama Taehyung satu ketika dahulu sampailah dia menjadi seperti ini..*para readers boleh rujuk chapter yg dlu yer xD ahjumma pun xtau chapter mana ahjumma tulis lol xD maaf .
Terangguk2 kepala Hana mendengar kisah tragik dari Yoongi...Hmmmm kesimpulannya dlm cerita ni Taehyung salah..Dan Yoongi jgak turut salah...Salah Taehyung sbb dia buat prank mcm tu sampai Yoongi jd mcm sekarang..Dan salah Yoongi jgak sbb bawak moto mcm pelesit..Aduh kut yer pun bimbang keselamatan kwn,keselamatan kita jugak kena fkir sama...Aduhai...
"Kau ni nak jd burung belatuk ke apa ? Dok terhangguk2 .."
"Ee suka hati aku la...Kepala aku kan ? Apa masalahnya ? Ish !" Hana menarik rambut Yoongi yg brwrna mint tu sekuat hati...Malam kan..So boleh lah dia nak tarik rmbut Yoongi..mmueheeh.
"Sakitlah bodoh ! Tu mcm mna kau nk tlg aku ke x ?"
"Disebabkan aku baik,hmmm aku tlg kau la jgak...." Hana mngedipkan matanya berkali2 ...Bangga dengan ayat dia td..
"Hak tuih..Baik la sgt!" Yoongi mncebik mulutnya ...
"Apa kau ckp ?! Hei aku baik okey ? Elok2 skit ckp."
"Ingt aku kisah ?" Balas Yoongi balik...Hana mngetap bibirnya..Tanpa banyak cakap dia menarik rambut ijo milik Yoongi dgn sekejam kejamnya..Yoongi trjerit kecil..K mcm prempuan pulak Yoongi ni xD
Yoongi memegang kedua2 tgn milik Hana kuat supaya tidak menarik rambutnya sambil itu matanya merenung ke dlm mata Hana tajam...Hana trkedu...
Kenapa tiba2 je jantung dia berdegup xsekata ni ? Dia ada masalah jantung ke ?
"Dh la aku nak balik.Jangan lupa hal yg kita bincang td" Yoongi melepaskan pegangangannya tdi..Dia berura2 utk prgi dari situ...Tetapi terbantut apabila Hana menyoalnya dgn satu soalan yg sukar dia jawab..
"Kau sebenarnya xmatikan ?"
*****************
Hana berdiri di hadapan sebuah rumah banglo besar ...Dihadapan banglo tu ada kolam air pancut kecil...Fuhhhh mak bapak Taehyung org kaya rupanya..
Hana mnarik nafasnya kuat sebelum mnghembusnya dgn perlahan...Huh...Segan gila kot...Ni smua salah Yoongi !
Tingtong.
Hana menekan punat yg ada di situ...Xde org ke ?
Hana menekan sekali lagi..
Klik...
Pintu pagar dibuka dari luar oleh pengawal keselamatan..Amboi bapak kaya si Taehyung ni...Siap ada pngawal keselamatan..
"Anak ni siapa ya ?" Tanya ahjusshi trsbut kpada Hana yg masih berdiri sperti tiang dihadapan pntu pagar..Hana yg trsedar dri lamunannya sgera trsengih..Nak menutup malu la tu ..
"Hmm nk jmpa Taehyung..Taehyung ada ?"
"Ohhh Tuan Taehyung ya ? Sebentar ya cik.." Pengawal keselamatan trsebut bercakap2 melalui walkit talkie miliknyanyg mmg trselit di pinggang dri tadi..
"Cik boleh je jalan terus dari sini..Lepastu cik akan jumpa pintu besar ...Haaa ketuk je...Nanti ada lah bibik dtg jemput cik." Terangguk2 Hana mndengar pnerangan dari Ahjushi trsebut..Setelah mngucapkan terima kasih Hana berjalan masuk ke dlm rumah trsebut sambil mmbetulkan beg aekolahnya yg sudah trsenget sebelah..Mulutnya melopong...Besar bapak..Taehyung ni anak siapa sebenarnya ?
Rambut lurus milik Hana yg tiba2 beralun sedikit mngejutkan Hana..Padahal mana ada angin pun...Hana mngalihkan oandangan ke arah tepinya..Ternampak Yoongi yg memakai lengkap pakaian sekolahnya turut berada disampingnya
"Aku dtg ni nk teman kau..Dh cepat jalan." Arah Yoongi sambil trsenyum kecil...Hana memandang pelik ke arah Yoongi..Senyum2 ...Scary pulak tgk dia ni snyum xD
"Hmm yerlah." Hana berjalan laju menuju ke arah pintu trsebut..Belum smpt dia mngetul pintu tersebut,sudah ada org yg tolong mmbukanya..
Seorang wanita separuh abad berdiri di hadapannya sambil trsenyum manis..
"Tu mak Taehyung...Bukan org gaji nah." Bisik Yoongi di tepi telinga Hana..Hana yg seakan baru trsedar dari lamunannya sgera mmbalas senyuman wanita trsebut..
"Anyyeong haseyo...Hana imnida..Sy kawan Taehyung ahjumma.."
"Oh yeke...Haa marilah masuk Hana..Jangan malu2" Ajak wanita trsebut dgn ramahnya sehingga Hana pulak yg rasa segan..
"Duduklah..Kejap ahjumma bk suruh bibik buatkan air."
"Ehh xperlu ahjumma...Xpayah susah2..Sy nak jmpa Taehyung je...Pelik sbb dia xdtg sekolah banyak hari..Kenapa ya ahjumma ?" Pertanyaan dari mulut Hana mngeruhkan wajah wanita trsebut yg ceria td..
Haa sudah..
Hana ada ckp yg salah ke ?
Okey chapter sterusnya lah kalau nk tau .hahaha xD
-TBC
-OKEY X PART NI ? HAMBAR x ? Ke okey je ?
-vote dan komen juseyo xD
-thanks yg sudi tggu ff ni walaupun diupdate lmbt heheh xD
YOU ARE READING
Married with a ghost ? (COMPLETE)
FanfictionKim Hana pelajar perempuan yang boleh nampak hantu dan roh dari dia kecil lagi ! Dia jugak boleh berkomunikasi dgn hantu2 tersebut....Sehinggalah dia terjumpa roh yg amat pelik sekali ! Dan ini kali pertama dia berjumpa roh mcm tu.... -OMG nak tau...