"Hai ! Sy nampak awak dari tadi awk dekat sini ? Kenapa yer ? Awak pelajar baru eh ?" Tanya seorang pelajar lelaki yg tinggi lampai tersebut...Hana pun terkejut dgn sapaan pelajar trsebut dari belakangnya..
"Haah...Boleh x awk tnjukkan arah mana untuk pergi ke pejabat ?" Tanya Hana dgn berhati2..Kena cakap elok2 memandangkan pelajar baru kan xD
"Sure...Jom sy tnjukkan awak kat mana pejabat !" Ujar pelajar itu sambil tersenyum..Hana pun pelik,kenapalah mamat ni suka senyum sangat ? Adudududu~
"Gomawo..." Hana mengikut pelajar lelaki tersebut dari belakang..Sambil itu matanya melilau melihat keadaan persekitaran sekolah itu...Eeeee hantu belambak gila...Ada yg tgh gayut dkt pokok,yg main atas bumbung,ada hantu yg sibuk tarik kain pelajar perempuan lain..Fuhhh sekolah apa la ni...
"Okey dah sampai....Awk msuk lah dalam dlu...Sy nk pergi masuk kelas !" Setelah berkata demikian,ditinggalnya Hana terkulat2 di hadapan pintu blik guru...Tiba2 Hana terasa dirinya dicuit dari belakang...Hana mengalihkan pandangannya dan
"Ohmaigoat !" Hana nyaris2 nk terjatuh di ats lantai sbb terkejut....Ada hantu yg berpakaian sekolah dgn rmbut yg panjang trsenyum ngeri kearah mukanya yg berjarak hanya berapa cm saja ! Fuhhh nasib dh hilang ! Hana meletakkan tangan didadanya..Dapat merasakn betapa kencangnya jantungnya sekarang...Dia xtakut sangat pun,tetapi lebih kepada terkejut saja..
"Eh pelajar kenapa xmasuk kelas lagi ? Sesi pembelajaran dah nak mula." Tegur guru yg bernama Jimin itu..Mata Hana membulat...Bapak hot ckgu kat sekolah ni...Kalah si kookie aku...OMG nampaknya aku boleh berfangirling lah lepas ni hahaha..
"Aaaa...hmmmmm Sy pelajar baru ckgu..." Jawab Hana sambil tidak lepas memandang wajah Ckgu Jimin...hehehe
"Oh yeke ? Okey mari masuk ke pejabat dlu " Setelah berkata demikian,Ckgu Jimin masuk ke dalam pejabat semula termasuk Hana yg mengekori Ckgu Jimin dari belakang...Dalam hati Hana menyumpah seranah kpaa hantu yg tdi dtg mengejut kearahnya ,datang semula kearahnya dan ikut dri arah belakang...Aduh xsuka xsuka !
"Jom kelas kamu 5 Alfa...Jom ikut ckgu memandangkan ckgu guru kelas dekat sana."
"Ohh nae arrasoe...Sy ikut ckgu.." Hana berkata sambil trsengih..Aduh boleh cair mcm ni tgk muka Ckgu Jimin tiap2 hari.
Sepanjang perjalanan menuju ke kelasnya yg berada di tingkat 3,sepanjang itulah hantu pelajar perempuan tdi mngekori Hana dri belakang...Hana mengetap bibirnya...Kesabarannya telah hilang.
"Kyah kau berambus ! Jangan ikut aku lah !" Hana berkata dgn sekuat hatinya sehingga Ckgu Jimin memandang pelik ke arah Hana..Aduh bru teringat yg Ckgu Jimin ada dihadapannya td...Aduhaiiii...
"Eh xdk apa2 ckgu...Ni haaaa belalang ni naik ats kepala sy..Jadi sy halau lah dia...HEHEHE " Hana ketawa buat2 smbil trsenyum fake nk mampus !
"Belalang ?"
"Ya ckgu belalang..Jom lah ckgu cepat sikit kita berjalan yer ckgu ? Xsabar sy nk tgk kelas bru sy !" Jawab Hana pantas dgn sengihan yg masih melebar.....
"Oh bagus betul kamu ni..Jom lah " Setelah berkata demikian,Cikgu Jimin terus mnyambung berjalan diikuti Hana dri belakang..Hana mendengus perlahan...Nasibla hantu tu tidak ikut dia dh ! Kalau x !... Hmmmm kenapalah hantu suka sgt ikut dia pun xtahu ;-;
Sedar xsedar,Hana sudah smpai ke kelas baharunya...Tetapi Hana xmasuk lagi...Ckgu Jimin dahulu yg masuk ke dalam kelas trsebut.
"Pelajar,hari ni kita ada pelajar baru." Belum sempat Ckgu Jimin menyambung kata2nya,ada salah seorang pelajar llaki menyampuk..
"Prempuan ke lelaki ckgu ? Cantik x ?" Tanya pelajar tersebut yg bernama V sambil trsengih petaknya..Muka eksited gila .
"Pelajat prempuan.." Jawab Ckgu Jimin tenang sambil trsenyum melihat gelagat pelajar lelaki yg mula bersorak gila kecuali prempuan !
"Awak boleh masuk ke dalam kelas dan memperkenalkan diri awk." Ujar Ckgu Jimin kepada Hana...Hana yg masih blur trus masuk ke dalam kelas stelah diarahkan oleh Ckgu Jimin..
"Skarang kenalkan nama kamu,dan tempat asal kamu."
"Nae ....Hmmm.. Hai ! Nama sy Kim Hana ...Dulu sy tinggal di Busan..Sy harap kita boleh berkawan." Hana berkata lalu menundukkan badannya tanda hormat..Pelajar lelaki smua bersorak...Ceh mentang2 Hana cntik,bersorak pulak ye ? Mata Hana pula melilau melihat sekeliling persekitaran kelas trsebut..Cantik dan kemas ! .Sehinggalah matanya tertancap ke arah seseorang yg duduk di barisan belakang sekali ! Gayanya seperti tidak mmpunyai perasaan nk ambil tahu hal pelajar bru langsung iaitu Hana! Sehinggalah mata mereka bertembung antara satu sama lain...Hana melarikan matanya dri melihat pelajar trsebut..Macam pernah nampak ?
"Okey Hana awk boleh duduk di meja barisan kedua dari arah belakang." Arah Ckgu Jimin...Hana yg trsedar dri lamunannya ,segera trsenyum ke arah Ckgu Jimin....Kang kantoi pulak yg dia tgh mengelamun tadi...Dgn perlahan dia berjalan ke arah meja yg kosong trsebut..Dan....Hana baru perasan yg mejanya berhadapan dgn pelajar lelaki yg duduk di barisan belakang sekali, memandangkan dia duduk di meja belajar barisan kedua dari belakang.*p/s- pandai2 koranglah faham bahasa keling ahjumma ni..Ahjumma xreti nk terang mcm mna sebenarnya lol ! Mian.
Hana menyangkut begnya yg memang tlh disediakan di tepi mejanya...Matanya masih trtancap ke arah pelajar llaki yg berambut putih hijau itu..
"Hai ! Awak ingt sy lagi x?" Tanya pelajar lelaki yg duduk di sebelah Hana...*p/s-meja kelas tu satu2 okey macam dekat sekolah korea tu..
"Hmmmm awk yg temankan sy pergi ke pejabat ?"
"Yes ! Sy lah tu ! Pandai awk teka...Nama awk Hana kan ? Sy Sehun !" Dia yg bernama Sehun menghulurkan tangan ke arah Hana...Hana menyambut huluran tgn Sehun trsebut sambil trsenyum..
"Sy Kim Hana..." Ujar Hana dan matanya entah kenapa berminat saja untuk melihat ke arah pelajar lelaki berambut putih hijau tu...Dan Hana trkejut..Pelajar lelaki itu sudah tiada ? Dia pergi mana ? Bila dia keluar ? Macam2 soalan yg bermain di benak Hana..
"Eh Hana awk tgk siapa ? " Tanya Sehun sambil melihat ke arah tmpt yg dilihat Hana...Tiada sesiapa disitu melainkan hanya kerusi dan meja kosong yg tidak berpenghuni. .
"Xdk apa" Hana melonggarkan tangannya dri tgn Sehun..
"Opps sorry ! Xsengaja pegang lama2 hehe.." Sehun mengusap belakang tengkuknya...Hana hanya trsenyum nipis ke arah Sehun...Persoalan tadi masih berlegar di dalam kepalanya..Memang sekolah ni pelajarnya boleh keluar sesuka hati dari kelaskah ? Hmmmmm mungkin ya,mungkin x..
TBC
-Okey x part ni ????
-aigooo please komen n vote .
-harap2 ramai yg baca ff ni xD tlong promote dkt kwn2 sama okey ?
-and perlu x ahjumma tukar cover wattpad ? Act ff ni bg ahjumma xla seram mana...Jadi rasa macam xsesuai ja dgn cover tu..Someone ? Tell me..Perlu x tukar cover tu ?
YOU ARE READING
Married with a ghost ? (COMPLETE)
FanfictionKim Hana pelajar perempuan yang boleh nampak hantu dan roh dari dia kecil lagi ! Dia jugak boleh berkomunikasi dgn hantu2 tersebut....Sehinggalah dia terjumpa roh yg amat pelik sekali ! Dan ini kali pertama dia berjumpa roh mcm tu.... -OMG nak tau...