"Yoongi....Hana kurang sihat tu..Mungkin disebabkan ptg td..Yoongi prgilah jenguk dia eh ?" Tegur eomma Yoongi stelah melihat kelibat Yoongi yg bru sahaja smpai ke rumah..
Yoongi mengangguk lalu langkahnya ringan saja berjalan menuju ke bilik Hana yg bersebelahan saja dgn bilik tidurnya !
Krikkkkkk ~
Pintu dibuka dri luar..Yoongi berjalan ke arah Hana yg terbaring di ats katil trsebut..
Yoongi trdengar Hana yg meracau2 kecil itu ..Mulutnya yg trkumat kamit bercakap sepatah bahasa pn x fhm diperhati oleh Yoongi..Mungkin mmpi buruk ?
Dgn segera Yoongi menepuk pipi Hana perlahan..
Ahhh panasnya pipi Hana ! tangannya laju saja menyentuh dahi Hana...Panas !
"Hana...Bangun...Kau mmpi ni..." Yoongi cuba utk mnggerak Hana yg masih meracau itu..
"Sehun !!!" Hana mnjerit sekuat hatinya lalu matanya trbuka luas !
Mmpi buruk apakah td ? Apa mksud mmpi tu sebenarnya ?
Yoongi memegang kedua2 belah bahu Hana yg termengah2 sperti kepenatan itu perlahan..
"Kau xokey ni ! Jom aku bwk kau prgi klinik eh ?"
"Sehun ...Yoongi..." Air mata yg menitis dari mata Hana mmbuatkan Yoongi kelam kabut..Haa sudah !
"Kenapa dgn dia ?"
"Aku...Aku mmpi dia dibunuh oleh Yein ! Depan mata aku sndri..Aku...."
"Mainan tidur saja tu...Dh jgn risau..Kan aku dh ckp jgn terlampau fikir..Kan dh smpai terbawa2 ke mmpi..Xelok tau ? Dh jom aku bwk kau ke klinik..Jgn membantah !"
Tanpa sebarang amaran ,Yoongi mengangkat Hana gaya 'bridal style' utk pergi ke klinik..Yg penting skrg demam Hana perlu pulih dulu ! Mmpi td kita abaikan dlu ...Mungkin itu petunjuk ..Atau permainan tidur sahaja..
🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌
"Kenapa Hana xdtg ke skolah hari ni bro ?" Tanya Taehyung stelah melabuhkan punggungnya di ats kerusi..
"Dia xsihat la..Aku xkasi dia dtg ke skolah..Aku risau jd mcm kes dlu..."
Taehyung tahu hal itu memandangkan Yoongi pernah menceritakan kpadanya tentang kelemahan Hana.
"Aku nk minta tlg kau ni Tae..Tp Namjoon dn Hoseok jgak kena bantu kita .."
"Hah ?! Bantu apa woi ?!" tanya Namjoon dan Hoseok serentak yg bru mncul entah dri mana..Terkejut monyet Yoongi dibuatnya...Ciss taguna punya rmbut kelapa dan kuda ni 🌚🐒 Hilang kemachoannya ! Hilang swag ! Ish no swag no life bruh ! apa yg author mrepek ni woi 😂😂 kkk yg hampa p baca dh kenapa ?! k smbung kepada cerita balik💦
"Kita kena jumpa Yang Hyun Suk..Dia yg dpt bantu kita utk hapuskan Yein !"
"Jinjja ?!!! Omg.....Akhirnya ada jgak jln penyelesaian..." Sampuk Hoseok dari belakang smbil trsengih 😂
"Over plak kau yer..Padahal satu habuk pn xbg idea haktuih !" Balas Namjoon laju..Nk gaduh la tu 😂😂
"Ehh..Aku bg apa idea ..Tu yg aku sruh bako je..Kauorang yg xnk ikut cdgn aku tau ?!"
"Kyaa kyaa...Dh la tu...Hoseok baik kau diam sebelum aku yg bako kau nnti.." Kata2 Yoongi mematikan segala percakapan mreka..Okey pdn mka 😂
"Hmmm dkt mna kita boleh jumpa org tu ?" tanya Taehyung yg sudah sekian lama berdiam diri dri td lagi kpada Yoongi.
"Lepas habis skolah nnti."
SKIP
"Btulke rumah org tua Yang Hyun Suk ni woi ? Mcm rumah puakaaa je aku tgk..."
Ppap !
Kepala Taehyung ditampar kuat oleh Namjoon ...
"Mulut kau...Ewahhh !!! Jaga skit woi !"
"Yelahh...Aku bg pendapat je pn hmmm 😟😟 "
"Xpayah nk merajuk..Smua dkt sini xde yg nk pujuk kau..." sampuk Hoseok dari belakang...Taehyung mnjeling ke arahnya laju..Tapi dibalas dgn sengihan kudanya itu 😂😂
"Aku rasa btulla alamat ni...Tadi ada ahjusshi yg bg alamat ni dekat kita..Xkn dia nak tipu ?" Ujar Yoongi sambil melihat kertas yg sudah agak lunyai akibat digenggam olehnya lama semenjak dri td lgi..Lagipun noona jgak ada bgtau yg mmg rumah Yang Hyun Suk mmg tidak terurus sangat akibat dia telah tua..Anak2 pn xde..Dan btulla penunjuk yg noona bgtau kepadanya smlm..Rumah ni mmg xnampak trurus langsung.Dgn rmput yg agak panjang dan daun daunan yg lurh sperti tidak disapu dlm jangka masa yg lama.
"Entah...Cer kau ketuk..." Taehyung menolak badan Hoseok ke arah pintu kayu yg sudah dimamah usia itu.
"Alaa..kenapa akuuu...." Hoseok mula mmbuat wajah keseraman tahap nak mati tu...Tangannya sengaja diperlambatkan utk mngetuk pintu trsebut..
TTUK TTUK TTUK !
Hoseok membuka matanya...Aik ? Dia xketuk pun pintu tu lagi ...Tapi mcm mana boleh bunyi pntu org ketuk pulak ? OMGE 😨😨😨😨👻
"Wey sape yg ketuk pintu ni ? Kenapa aku dgr ada org ketuk pntu ni sebelum aku yg ktuk ?? Wey aku nak balikkkk ~!!!!!" Meliuk lintuk badan Hoseok dibuatnya akibat takut tahap overdose..😂😂
PPAP !
Kepala Hoseok pula menjadi mangsa 😂😂
"Kau dh kenapa setan ? Aku yg ketuk pntu td ! Kau lembap sgt..Nk ketuk pintu je pun..Bukannya aku suruh telan pintu tu !" bebel Yoongi tanpa henti sperti nenek 😂😂😂
"Oh yeke...Mana aku tau..Hihihi .." Hoseok ketawa menutup malu yg tiba2 dtg menjelma 😂
Tiba2~
"Kauorang semua ni nak cari apa ?!" Sergah ahjusshi yg bru sahaja mmbuka pintu trsebut.
"Oh mak hg hijau !"
"Tokwan hg Namjoon kepala kelapa hijau !"
"Oh Taetae yg kiut miut." K korg agak ni sapa melatah ? 😂
"Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!" jerit mcm ala2 maknyah😂😂
TBC
-Tau part ats ni hambar kan 😂 ahjumma xpndai la buat ayat lawak 😟 sapa~ ajar lah ahjumma Y.Y
-dont forget to vote n komen ...Penat ni ahjumma update kat hampa tauuu 💦 Tp hampa xbca pn...😅 xper ahjumma redha 🌚
-k lah bhoi 💞 esok ahjumma dh balik dh...Hmmm mngkin start buzy sbgai student..Maaf yer awok 💦💦
YOU ARE READING
Married with a ghost ? (COMPLETE)
FanfictionKim Hana pelajar perempuan yang boleh nampak hantu dan roh dari dia kecil lagi ! Dia jugak boleh berkomunikasi dgn hantu2 tersebut....Sehinggalah dia terjumpa roh yg amat pelik sekali ! Dan ini kali pertama dia berjumpa roh mcm tu.... -OMG nak tau...