Chapter 35

4.7K 449 129
                                    

"Kenapa kau buat mcm tu Yoongi ?"

"Sebab aku syg kau lah..Nanti kalau Yein buat mcm2 dkt badan kau mcm mna ? Kalau Sehun pulak mati mcm mna ? Kau xfikir psal keburukkannya kan?" Yoongi memejam matanya rapat..Masalah mncul satu2 ! Pening kepala nk fikir !

"Tapi kalau aku xbuat mcm tu,dia akan tetap ganggu kita smpai dia dpt apa yg dia nak ! kau kena faham ! Kau yg xfaham situasi aku mcm mana...Kau..." Air mata mula bertakung di tubir mata Hana..Sumpah dia serabut sekarang...Yein roh yg xboleh dibuat main dgnnya..Dia mmpunyai kuasa yg trsendiri yg boleh mnyebabkan diri Haa trjejas,termasuk dgn org sekelilingnya !

"Hana...Look ! Skrang kau percaya kan apa yg aku ckp tdi ? Kau jgn bimbang...Aku settlekan smua masalah ni..Dh ..Jgn menangis..Aku xsuka tgk kau menangis sbb ni.." Yoongi mnepuk2 bahu Hana utk menenangkannya...Tersedu sedan Hana dibuatnya.

"Dh la..." Yoongi mula xsenang duduk...Dia menarik Hana perlahan lalu didakapnya...

"Dh..Jgn bazirkan air mata kau disebabkan Yein xguna tu.."

"Tapi aku takut klau dia nk apa2 kan keluarga aku mcm mna ? "

"Wait...Kau ckp kau tkut dia apa2kan family kau ?" Tanya Yoongi semula..Dia melepaskan plukkan lalu memerhati wajah Hana yg kian sembab itu..Dgn baju yg basah lagi..Ish2 ..Hana mengangguk...Yein prnh mengugutnya dgn berkata sedemikian !

"Ha see ! aku dh jumpa jalan penyelesaiannya ! " Genius Yoongi is coming ! xD

"Kau xrasa Yein nk gunakan badan kau ni utk saja2 je ke ? Padahal dia boleh guna dirinya sendiri utk bunuh Sehun atau sesiapa saja yg dia xsuka ! Kan ? Kalau x kenapa dia ugut kau mcm tu ? kan aku dh ckp,dia ada muslihat yg trsendiri,dan kita xboleh jatuh dlm muslihat dia tu ! " Terang Yoongi panjang lebar...Hana trdiam seketika cuba mencerna kata2 Yoongi td..Ada btul jgak kata2 Yoongi tu..Aduh kenapa la dia xtrfkir dri dlulagi ? Nyaris2 dia nak bg Yein tumpangkan bdannya ! Nasib Yoongi smpt menolongnya td ! kalau x apa lah yg dh jd dgn bdannya skrg...

"Dh jom aku hantar kau ...Dh lewat sgt ni.."

"Jamkaman !" Cepat2 Hana menghalang perbuatan Yoongi..Dia memegang tgn Yoongi erat ...

"Kenapa ?"

"K...Kalau aku nk tumpang tidur rmh kau boleh ? Aku..Aku...Hmmm parents aku xde kt rmh..Aku tkut Yein ganggu aku mcm semalam..Aku xnk.." Kata Hana dgn wajah yg mengharap gila..Ya Yoongi saja harapannya skrg...Kwn2 lain? Dia xde kawan selain Yoongi...dan sehun ._.

"Ehh yee eh ? Okey kedatangan kau dialu alukan future wife..Jom.."

"Ish xlawak la !" Wajah Hana mula membahang..Dia xsuka gila apabila Yoongi selalu bangkitkan pasal yg dia future wife bagai..Xsuka !

"Aku serius lah ! Jomkita menuju ke destinasi syurga Yoongi ya .!" yoongi terus memecut laju keretanya..Mentang2 ah kreta mahal...Suka hati mak bapak dia je bawak lelaju --'

SKIP

"Eomma...Yoongi dh balik.." Hana pulak ternganga melihat keindahan rumah Yoongi..Bapakah.
Besor gila...Mcm ala2 rumah Taehyung jugak !

"Jom masuk.." Ujar Yoongi selamba lalu menarik tgn Hana utk mengikut langkahnya..Hana yg tgh blur tu hanya membuntuti langkah Yoongi saja..

"Eh Yoongi dh balik?" Tanya Eommanya smbil trsenyum manis...

"Eh ni kwn Yoongi ke ?" Tanya eommanya lagi,mematikan segala lamunan Hana tdi...Baru dia sedar yg Yoongi masih mengenggam tgannya erat..Woih dpn mak dia kot! Selamba bapak ayam dia je pegang tgn org ! Hana menarik tgnnya,tp xboleh..Cis !

"Ehhh ni bkn kwn la eomma..Tp yeoja chingu atau lebih senang bakal menantu eomma nnti..Nama dia Hana." Ujar Yoongi sambil trsengih..Omg dia ni....Aku rasa mcm nk tampor je kepala dia bertalu2 ..Kat luar kemain muka ketat nak mati..Dpn eomma dia kalah budak2! Whattaaa heckkk

Married with a ghost ? (COMPLETE)Where stories live. Discover now