"Min Yoon Gi.....hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm" Hana mengusap2 dagunya yang licin itu sambil matanya memandang kearah siling biliknya...
DAN....
"CHAAAAAAA ! KIM HANA ANNYEONG !" 'Seseorang' yg tiba2 muncul di ats siling sambil menyeringai ke arah Hana....Hana memegang dadanya....Aduh mcm.nk tercabut jantung...Lesap trus muka Min Yoon Gi yg tdi berada di mindanya..
"Kyaa unnie ! Muncul tu bglah beradab skit...Ni x main sergah aje." Dengus Hana perlahan....Lama2 mcm ni boleh dpt sakit jantung woo ! Jangan mmain !
"Sorry2 ....So Min Yoon Gi siapa tu ?" Tanya 'unnie' itu sambil bermain dn rambutnya yg menerbang.
"Kalut je.....Min Yoon Gi xde siapa2 pun...Dah la unnie....Hana nk tidur ni...Mengantuk." Hana berpura2 baring di katilnya dan menutup matanya rapat..
"Ceh nk lari la tu....Oke fine !" Ppuf sperti angin unnie tu hilang xD ceh.
"Eh dh xde ?" Hana mencelik matanya setelah beberapa saat kemudian....
"Ada je ni ha...Sebelah kau."
"Unnie !" Aku menampar bahunya....Ehem pembetulan...Bukan bahu tapi angin -.-
"Xkena wekk !" Dia menjelir lidahnya..Aduh unnie ni gayanya xnmpk mcm hntu pon xD
"Alaa bgtaw lah Min Yoon Gi tu sapa ?" Tanya Unnie itu lagi tidak berputus asa.
"Hmmm yerlah2..Min Yoon Gi tu sekelas dgn Hana...tp dia dh mati.."
彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡
Hana trmenung dikerusinya....Teringat lagi kata2 Unnie semalam.
FLASHBACK SEMALAM
"Mati ? Lorgh kesian." Unnie menggeleng2 kepalanya simpati dgn nasib budak tu..Tsk3
"Kan..dh la hansem.."
"Lorgh lelaki ke Hana ?" Tanya Unnie trkejut.....Hana mengangguk kepalanya..
"Yaa lelaki....Dan dia pernah bg amaran dkt Hana yg jgn amek tau hal dia....Dan unnie kan...Hmmm Hana pelik tau dgn dia tu...Gaya dia xnmpk mcm org dh mati...Orh dia sprti manusia biasa....Org belajar dia belajar,org mkn dia pun mkn...Pelikkan ?"
"Serius ?"
"Ya buat apa main2 !! Apa kata Unnie bg pandangan skit kenapa roh dia jd mcm tu...Unnie kan hntu,mstilah tau kan ?" Tanya Hana dgn mka eksited ! Dia pun xtau kenapa dia eksited sngt ! Dripada berbaring,dia terus bersila di hadapan Unnie tersebut.
"Bg Unnie lah kan,Unnie xrasa dia mati lagi...Mungkin dia koma xsedarkan diri..." Mata Hana terbeliak ? Omo Jinjja ?
"Jinjjayo ? Haish tpi bdak kelas Hana ckp yg dia dh mati sbb excident ?"
"Yerke Hana ? Unnie pun xtaulah...." Stelah itu Unnie terus lesap dri pandangan mata Hana....Dia ni mmglah...Suka dtg suka hati...Lepastu lesap pon suka hati jugaklah xD
END FLASHBACK
"Yoow Hana....Hana Hana Hana Hana....." Taehyung yg semakin rapat dgn Hana menegurnya smbil trsengih2 cm kerang busuk....Hana mmbuat muka....Ee dkt mana ada dia,disitu ada Taehyung.
"Hana kau okey x nih ?" Tanya Taehyung lalu nnyentuh bahu Hana..Hana trsentak dri lamunan panjangnya td..
"Aku okey..." Hana jugak turut mnukar nama panggilan 'dri sy' awk kepada aku kau....Taehyung ckp kalau ckp 'sy awk' nampak mcm gedik xD Kalau guna 'aku kau' nampak swegggggg xD Entah apa2 la budak pelik ni...
"Dh tu kau trmenung apa td ?"
"Taehyung kau ni sibuk lah -.- P lah dkt geng kau tu..." Hana menolak bdan Taehyung ke arah Hoseok dan Namjoon yg turut mnjadi kwn kepada Hana jgak..Tapi xserapat Taehyung lah...heee ( ̄∀ ̄)
"Fine...Menghalau kau yer..." Dengan malasnya Taehyung berjalan ke arah Hoseok dan Namjoon yg tgh rncak bersembang...Bersembang apa entah lah xD
"Wey td trgedik2 nk sembang dgn Hana ? Nih dh kenapa patah balik sni ? p la sembang nuh..." Hoseok pula menghalau Taehyung...Lol kesian xD
"Taehyung,you got no Hana " Ujar Namjoon diikuti dgn ketawa Hoseok mcm gila...Taehyung mmbuat muka aliennya..
"Kejamla korg dua...Xnak kawan huh !" Taehyung membuat muka msam sbelum beredar dri situ....Ehembkn merajuk okey...Tapi nk ke tandas <(‾︶‾)>
DI TANDAS
"Taehyung hansem...Taehyung cute...Taehyung tomey mcm V ! Allllala ~" Taehyung menyanyi riang di dpm tandas smbil mmbasuh tgannya di sinki...Lagu ape tu kau nyanyi Taehyung (・∀・)
"Tae....." Nyanyian Taehyung trhenti disitu...Dia trnampak lelaki yg lengkap berpakaian sekolah dan rambut berwrna putih hijau terpantul di cermin yg berada dihadapannya...Muka Taehyung pucat lesi..
"Y....Yo....Yoon Gi ?" Taehyung menenyeh matanya berkali2 dan lelaki itu trus hilang....Air mata Taehyung jatuh mengalir dipipinya....
'Yoon Gi....Aku rindu kau...'
彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡
"Hei Taehyung kenapa ni ? Muka pucat ? Kau demam ehh ?" Hoseok meletak tgnnya di atas dahi Taehyung...Xpanas pun ?
"Aku okey...Dh la jgn kacau aku.Aku nk tidur...Nanti gerak aku bila ckgu Jimin dh smpai..." Taehyung meletakkan kepalanya di ats meja lalu dipejam matanya rapat2...
"Wey dia marah kita ke ?" Tanya Namjoon risau...Padahal tdi dia melawak jer pon ﹋o﹋
"Xtau lah wey..." Hoseok mengangkat bahunya tanda tidak tahu..Mood untuk mnyambung sembang dgn Namjoon trbang bgitu saja apabila melihat reaksi Taehyung yg moody semacam...Dh kenapa dgn dia ni ?
MEANWHILE
Hana khusyuk mmbuat soalan2 matematik di meja nya....Dalam masa yg sama dia menggerutu di dalam hti..Bukan apa....Hantu bnyk sgt....Nk fokus belajar mmg susah gila...Ada yg trguling...Ada yg meniarap...Ada yg bertenggek ats meja....Pfft bertabahla Hana ( ̄∀ ̄)
Sedang asyik Hana mmbuat soalan matematik trsebut,dia trpandang ada seseaorang yg lalu di tepi mejanya.....Hana menoleh ke arah belakang mejanya...Dia trkejut....Budak llaki itu ? Td bukan bdk lelaki tu ada dkt belakang dia ke ? Bila masa pulak dia keluar kelas ? okey bru ingt dia hantu...So dia boleh terbang...Bodohnyer kau Hana. ( ̄▽+ ̄*)
"Apa tgk2?" Tegur budak lelaki itu sebelum meletakkan kepalanya di ats meja.....Hana trkejut...Omo budak llaki itu mnegur dia ? LOL THIS IS NOT FUNNY !
TBC
-OKEY part ni agak boring,bosan dan sewaktu dgnnya...Maaf (=´∀`)
-Jangan lupa vote dan komen \(☆o☆)/
-Kalau xbest trus terang ja,nnti ahjumma try fkir mcmmna nk buat ff ni jd best xD
-sorry lmbt update T.T
YOU ARE READING
Married with a ghost ? (COMPLETE)
FanfictionKim Hana pelajar perempuan yang boleh nampak hantu dan roh dari dia kecil lagi ! Dia jugak boleh berkomunikasi dgn hantu2 tersebut....Sehinggalah dia terjumpa roh yg amat pelik sekali ! Dan ini kali pertama dia berjumpa roh mcm tu.... -OMG nak tau...