Chapter 28

4.8K 497 37
                                    

Pprang !

Kilat yg berdentum kuat mnyedarkan Hana dan secara tidak langsung Hana tertolak badan Yoongi kuat..

BBUK !

Seperti apple busuk Yoongi trgolek jatuh dari kerusi😂😂

"Aduh sakit lah !" Yoongi mngerang kesakitan sambil menggosok punggungnya..

Haaa pdan muka..Miang sgt..

"Mian" Ujar Hana sambil menahan ketawa..Lawak gila tgk muka Yoongi jatuh dari kerusi ni td..😂

"Huh....Baru nk bersweet.." Kata2 Yoongi membuatkan muka Hana membahang..Sweet tengkorak dia .. Hana melihat jam tgannya..OMG 😨😨 Dah nak dekat pkul 5 !!

"Yoongi,,Err aku kena balik dlu ni..Nanti apa2 roger" Hana mula melangkah pergi dari situ,tetapi tgannya ditarik oleh Yoongi..

"Kau nk balik ? Aku pun nk balik.Jom la kita balik sekali ya chagi ?"

"Chagi ?? Eerr xnak la..A...Aku ada hal." Tergagap2 Hana membalas kata3 Yoongi..Dan tanpa bnyk ckp lagi dia terus berlalu pergi dari situ tanpa sempat ditahan oleh Yoongi lagi..

Yoongi mngeluh..

Hana ...xsuka kan dia ke ?

🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌

"HACHU !"

"Kyaaa kyaa ! Kut pun nak bersin ,bersin la kot belah lain..Hee nanti virus kau dtg dkt aku cemana?!" Bebel Eunji smbil tangannya tetap jugak menekap tuala basah ke arah dahi Hana..

Ya Hana demam sebab tadi dia trkena hujan..Tambah lagi bdan Hana yg tidak kuat antibodinya ..Jadi mmg mudahla dia mendapat penyakit ...

"Heee kau ni aku dtg dri jauh smpai ke Seoul sbb nk enjoy dgn kau,last2 jd mcmni pulak..Tu la...Degil ! Aku ckp aku boleh datang sini guna teksi,tapi kau kalut jugak nk jemput aku....Heee budak ni...Last2 mnyusahkan aku pulak."

"Kau ni xbebel mmg xsah kan ?" Kata Hana smbil memerhati ke arah Eunji yg trsengih..

"Aku bebel sbb aku syg kau..."

"Syg ke ?"

"Syg la !" Eunji menepuk dahi Hana yg berbalutkan dgn tuala basah itu..Hana trsenyum...Eunji mmg kwn yg baik 😊

"Dh la..Aku nk buatkan kau bubur..Mak bapak kau xkisah kan aku guna dapur diorang ?"

"Xper..lagipun eomma dgn appa aku xde dkt rumah,.Malam ni baru ada.." Balas Hana dgn mata yg trtutup..

Haish bukan saja ttup okey...Ada hantu yg berambut panjang tiba2 mncul dihdapannya dgn wajah yg penuh dgn luka dan berbau yg amat meloyakan..

Kekurangan Hana apabila dia demam..

Dia akan mempunyai deria yg terbaru..Iaitu deria yg dpt bau hantu..Oh pelikkan ? Tapi itulah kenyataannya..Hana xkisah pun tgk wajah hantu yg buruk atau mngerikan,tapi kalau bau mmg dia mnyerah kalah..Igt hantu wangi ke ? Bau diorang tu busuk mengalahkan bau sampah.

Dan kekurangan yg kedua pulak,

Hantu atau roh mudah masuk ke dalam badannya kerana antibodinya lemah..

Sesiapa pun xtau tentang ini melainkan eomma dan appa Hana..

Itulah sebab jika Hana demam,dia xkan pergi ke skolah sehinggalah dia betul2 pulih..

Kdang2 walaupun dia dduk di rumah ketika dia tidak sihat, hantu selalu saja menumpang di dlm bdannya ketika demam,tambah lagi lah kalau prgi ke sekolah ! Lagila bahaya !

"Hei nah bubur kau...Sorry tau kalau xsedap..Aku buat setakat yg aku mampu je..Hehe" Sengih Eunji lalu dihulurkan ke arah Hana ..Hana menyambut jugak,xnak kecewakan Eunji walaupun seleranya mmg benar2 mati ketika ini..

Setelah 2,3 suapan memang Hana sudah tidak mampu lagi..Dia meltakkan mangkuk berisi bubur kosong trsebut di tepi katilnya.

"Skitnya kau mkn..Tu mcm mna kau nak sihat ? "

"Aku xmampu nk telan dah..Aku rasa mual sgt..Perut aku sebu.. " Balas Hana laju lalu menutup matanya semula..

Hantu tu mncul lagi..Urgh gosh ! Dia mncul xper sngt..Tapi bau dia tu..Trlampau kuat hanyir dan busuk gila ! Disebabkan itulah Hana trbantut nk mkn bubur td..

"Dh la kau berehat...Aku xnak ganggu kau.."

Setelah berkata demikian Eunji trus menutup lampu tidur di dlm blik Hana...

Hana terkebil2 di dlm kegelapan.. Dia menoleh ke arah Eunji yg sudah trlelap.

Aipp cepat sungguh budak ni trlelap..Penat agaknya...Dh la penat sbb perjalanan yg jauh utk dtg ke sini,lepastu skrg xpasal3 dia kena jaga Hana pulak..Kesian Eunji..

Huarh !

Hana cuak..Bunyi apa tu ?

'Haish abaikan Hana.Kau xsihat..Xboleh xboleh...Nanti lain pulak yg jd.." Hana menutup matanya kembali rapat2 ..Harap2 dia xdgr bunyi pelik2 lagi..Ckuplah dh banyak hari dia diganggu..Sekarang dia nak brehat pulak..Penat k penat.

SKIP

Hana menyentuh dahinya..Bahang demamnya makin kebah.Sudah sehari suntuk dia terbaring di ats katil saja..Kesian Eunji...Xdpt nak bwk dia g jenjalan..

"Eh kau dh bangun ?" Tanya Eunji sambil trsenyum ceria..Hana mengangguk perlahan..Peningnya jugak makin berkurangan..Tapi tu lah bdannya masih lemah..Mungkin disebabkan dia tidur terlampau lama ?

"Ni aku nk bagitau yg ada kwn kau dtg rumah td .." Sambung Eunji lagi dgn snyuman xlelang dri mulutnya..Hana mngerutkan wajahnya smbil memandang plik ke arah Eunji..Kwan ? Dia ada kwn ke ? Oh mngkin Taehyung ? Tapi Taehyung tau ke rumah dia ? Heh ? 😂

"Yg kau buat muka mcm tu kenapa ? Dia ada kt bwh skrg ni..Kalau x,nk je sruh dia naik ats sekali tgk kau,sbb kau kan xsihat..Tapi dia kata nanti dia naik sbb dia ada hal skit.."

"Siapa ?" Tanya Hana dan mulutnya trkunci apabila dia trnampak seseorang yg berdiri elok di hdapan biliknya..

"Aku.." Jawabnya sepatah.Eunji pulak entah kemana menghilang..

-OMG part ni hambar gila 😂😂 mian mian...Xpa chapt sterusnya ai akan buat suspen..Tggu ya xD
-Please vote n komen xD
-wey ! P baca ff terbaru ahjumma tau...Tjuk i'm sorry ..Lepastu cepat3 save dlm library 😂😂 sapa paling aktif dkt ff tu ahjumma bg hadiah..Jeng2 xD hadiah apa ? mana boleh habaq 😜😜 Tapi ianya berkaitan dgn BTS lah xD tapi tu lah ahjumma still fkir lg..Kalau cfirm ahjumma bgtau lain nae ?
-K xmaw bebel pnjg2 ..Byebyee 😗😗

Married with a ghost ? (COMPLETE)Where stories live. Discover now