Yazıldığı tarih : 2016
Yazıldığı yer : ErzurumBölüm 4
Bir zaman sonra...
"Yarın bir git konuş , başıboş gezmekten iyidir." dedi genç adam. Kendisi uzun zamandır iyi bir işte çalışıyordu şimdi aynı fırsat kardeşi için de çıkmıştı . Ama kardeşi inatla istemiyordu. Neyi kötü anlamıyordu belki kendinden bile fazla maaş alabilecekti.
"Abi bana göre değil bu iş." cihan abisinin bu inadından nefret ediyordu. Kabullendirene kadar diretiyordu adeta. Oysa bunu kabul edemezdi. Ona göre değildi ki. Adamlığına tersti bir kere.
"Neymiş sana göre olan işler koçum." cihangir de dil dökmekten sıkılmıştı. Kendisi üniversiteden mezun olduktan sonra iş bulamamış orda burada durmuştu. Şimdi ise sağlam bir işi vardı uzun süredir. Birkaç gün önce semih beyden duymuştu. Burak'ın söylediğine göre bir tek kızı varmış. O da yürüyemiyormuş , semih bey uzun süredir birini arıyordu. Kızıyla ilgilenecek , onu yalnız bırakmayacak aynı zamanda şoförü olup onu gezdirebilecek birini. Cihangir bu fırsatı cihanın değerlendirmesini istiyordu. Ama gelin görün ki paşama iş beğendiremiyoruz.
"Abi elin karısı kızıyla mı uğraşacağım. Beceremem ben öyle cici işleri." dedi kararlı sesiyle. Ama cihangir onu eninde sonunda sokacaktı bu işe. İş mi vardı şu devirde.
"cihan! Gidip görüşeceksin. Bana karşı gelme." abisinin sesindeki ciddi uyarı onu duraklatmıştı. Derin bir nefes verip elini saçlarına daldırdı. Sinirle saçlarını çekiştirip önündeki taşa ayağıyla vurup taşı yuvarladı. O sıkıya gelemezdi. Emir altında çalışamazdı , hele milletin karısı kızının dırdırıyla hiç uğraşamazdı. Nefret ederdi. Ama büyüklerinin sözüne söz söylemek yoktu onun hayat kitabında. Abisiydi o karşı gelemezdi ya? O en iyisini bilir diye geçirdi içinden.
"İyi! Yarın konuşayım şu veletin babasıyla." kesin, dedi içinden. Kesin parasıyla milleti ezip babası yaşında adamlara ceket ilikleten veletlerdendi. Onun tahammülü yoktu böyle insanlara. Erkek olsa çakardı ağzına iki tane. Yukarıdan bakmak ne demek gösterirdi hergeleye. Ama paşa bey kızına hammal arıyordu ne yazık ki. Kim olursa olsun kadınlara da el kaldıramazdı ya.
"semih bey iyi adamdır. Kızı da öyledir eminim ki. Hem sözlerine dikkat et , kızı yürüyemiyor o yüzden birini arıyor." cihangir bu yaşına kadar kardeşinin bu kadar soğukkanlı olmasını anlamlandıramıyordu. Kendisi bile ondan daha yumuşaktı bazı durumlarda. Ama biliyordu. Cihan zengin insanlara ayrı bir kin beslemişti hep. Lise yıllarında mahallenin alt yolundaki sahilde özel okulun öğrencileri dolaşırdı. Az kavga etmemişti o zamanlar. Parasıyla ezerlerdi böyleleri insanları. Ama allah'ın adaleti yaptıklarını bir bir de öderlerdi.
Cihan abisinin dediğiyle gülümsedi. Samimiyetten uzak alaycı bir gülüştü bu. Yürüyemiyormuş. Kim bilir kimin ahını almıştır dedi içinden. Şimdi yukarıdan bakamıyordur dedi içindeki katı ses , bizim gibilerin eksikliği parayken , o para içinde eksiklik yaşıyordu. Adalet dedi. Allah'ın adaleti.
&&&&&
Arabayı geniş filmli camla kaplanmış binanın önünde durdurdu. Yandan bir bakış attı beton kulesine. Tam da dedi. Tamda düşündüğüm gibi. Pahalı. Zenginlik. Binanın girişinde ellerini arkada birleştirmiş olan güvenliğin kendine geldiğini fark etmesiyle , gözlerini yanına yaklaşan adama dikti. Güvenlikteki adam arabanın yanına yanaştığında camı aşağı indirip başını öne eğdi biraz. Güvenlikçi ellerini açılmış camın üzerine koyarak başını içeriye sarkıtmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
UKDE
RandomCihan & gaye Cihangir & Zeynep Cihat & Sevgi Berat & Firuze Selim & Canan