Gaye
Bir saat demiştim ama hazırlanmam bir saati geçmişti. Zeynep sağolsun. Sonunda bana giydirdiği bordo düz elbiseyle oturmuş bana yaptığı makyajın bitmesini bekliyordum. Kendimi bayramda zorla istemediği bayramlığı giydirip saçlarını tepeden iki at kuyruğu yapılmış çocuk gibi hissediyordum. Gitmeyi istemek değil de mecbur kalmıştım en nihayetinde, ama nereden bilebilirdim zeynebin vicdanına kalacağımı.
" Bordo mu? Yoksa şu toprak tonlarında olan mı?" Zeynebin konuşmasıyla aynaya bakan gözlerimi ona çevirdim.
"Ne bordrosu?" Beni maskota benzetmiş gibi hissdiyordum ve hala beni boyama peşindeydi.
"Ruj işte. Hangi renk olsun?" Gözlerimi tekrar aynaya çevirdiğimde bu kez iyice inceledim kendimi.
" Ne ruju Zeynep ne için süsleniyorum ben! Davet bile edilmediğim yerde kimin için süsleneceğim!" Bu kez ters bakışlarımın hedefi olmuştu. Ellerimde saçlarımı arkaya atıp, uzattığı montumu kollarımdan geçirdim. Süslenmeye ne gerek vardı , sıradan bir mahalle düğünüydü bu bizimki gibi kocaman şatafatlı balolara benzemiyordu. Bu kadar süs fazlaydı bile. Telefonunu çantasına koyarken birşey farketti. O bütün gece yanlız kalacaktı. Orada kimseyi tanımıyordu ve bu şoför onu tek bırakırsa ne yapacağını bilmiyordu. Gözleri makyaj malzemelerini çantaya koyan zeynebe ilişti. Dayısına gidecekti değil mi o? Ama neredeyse iki saattir burada oyalanmıştı. Belki onu kendi yanında gelmeye ikna edebilirdi.
" Zeynep sende benimle gel." Elindekileri yerleştirmeyle meşgul olan kız duyduklarıyla aynadan yanındaki kıza baktı. Ardından da önünde ışığı yanan telefonunun saatine. Bu saatten sonra dayısına gidemezdi. Mecbur evde kalacaktı. Ama gayeyle hiç gidemezdi. Hem o davet edilmemişti ki bı kere .
"Olmaz ki gaye hem adam seni almaya gelecek benden haberi yokki." Gaye gözlerini devirip eliyle sanki bozulmuş gibi saçını düzeltirken bir yandan da ona cevap veriyordu.
" Bunun ne önemi var. Hem bende davetli sayılmam. Ama bütün gece de yanlız kalmak istemiyorum." İçten içe kendi söylediklerine güldü genç kız. Hep yanlız kalmak isteyen kız şimdi yanlız kalmamak için yanında birini istiyordu.
Etrafı toparlayan Zeynep gayeyi aşağı indirip hızlıca hazırlanmaya başladı.
Yirmi dakika sonra zeynepte hazırdı. Gaye şaşırmadan edememişti, kendisi neredeyse iki saattir zor hazırlanmışken Zeynep yirmi dakikada işini bitirmişti.
"Tamam çıkıyoruz şimdi." genç kız merdivenlerden konuşarak inen zeynebi farkedince bakışlarını oraya çevirdi.
" Ne oldu ?" Zeynep hızlı adımlarla yanına gelirken giydiği topuklu ayakkabısı zeminde tok sesler çıkarıyordu. Kendisi de topuklu giymişti, öyle fazla değil ufacık topuğu vardı. Gerçi ne farkeder ki. Yürüyemediği sürece ne giydiğinin ne önemi vardı. Zeynebin onu arkadan iterek kapıya doğru yaklaştırmasını bekledi.
" Şoför gelmiş onunla konuşuyordum." Gaye şoförü yeni hatırlıyordu. Çaktırmadan hem zeynebe hemde kendi üstüne baktı. Gelinin kız kardeşi gibi olmamışlardı değil mi.
Evin kapısını kapatıp bahçenin girişinde duran arabaya doğru yaklaşmaya başladılar. Genç kız bir yandan da eve ne zaman döneceğini düşünüyordu. Hep yanlız kalan biri için birdenbire hınca hınç dolu bir kalabalığın arasında girmek ürkütücü olabilirdi.
**************************
Zeynep
Araba durduğunda uzaktan gelen müzik sesi ve insan sesleri düğünün başladığını gösteriyordu. Gaye için seviniyordu. Aslında birdenbire nasıl bunu kabul ettiğine şaşırıyordu. Gaye uzun süredir çok katı ve sert biri olmuştu. Ve kendisini birazcık tanıyorsa buraya eğlenmek için gelmediği çok açıktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
UKDE
RandomCihan & gaye Cihangir & Zeynep Cihat & Sevgi Berat & Firuze Selim & Canan