April POV
We zijn zo'n twee weken na papa's verhuis en ik ben er al twee keer blijven slapen. Hij belde gisteren ook een keertje om te vragen of ik mocht komen en straks ga ik dus weer naar hem toe. Dan wordt ook het nieuwe nummer gereleaset. De voorbije week zijn mijn papa's naar Amerika gemoeten om de videoclip te filmen bij NASA. Ik ben dus de hele week bij mijn ooms gebleven en ze hebben me langer laten opblijven dan mag, zolang ik maar zwijg tegen mijn papa's. Het nieuwe nummer gaat 'Drag Me Down' heten en als ik niet naar papa Zayn moest, moest ik weer bij mijn oompjes blijven want papa vond het geen goed idee om me mee te nemen naar de persconferentie. Ik heb al enkele nummers gehoord van het nieuwe album en ze zijn heel mooi en dat wordt over enkele maanden uitgebracht! Ik lig nu op mijn bed terwijl ik verveeld naar buiten staar: ik mag niet buiten komen, want ik ben ziek geworden. Als er iemand op mijn deur klopt, kijk ik om. Papa Harry komt de kamer inlopen met een flesje dat ik maar al te goed ken; mijn medicijnen. Ik trek een pruillip als hij op bed komt zitten en het dopje begint open te draaien. "Ik wil niet", zeur ik. "April lieverd, je moet wel. Je wilt toch niet weer in het ziekenhuis komen te liggen?" Ik schud mijn hoofd en doe dan tegen mijn zin mijn mond open. Het kleverige goedje schuift moeizaam door mijn keel en ik trek een vies gezicht. "Goed zo liefje, dat is weer dat, voel je je wat beter?" Ik haal mijn schouders op en leg mijn hoofd op zijn schoot. Hij gaat met een hand door mijn haren en glimlacht. "Om hoe laat ga ik naar papa?" vraag ik dan een tikkeltje hees. "Over anderhalf uur vertrekken we. We moeten daarna meteen verder want om vijf uur moeten we bij management zijn, dan komt de clip uit." Ik knik en draai me op mijn bed terwijl ik mijn hoofd weer neerleg op het koele deken. "Heb je weer koorts? Moet ik Zayn afbellen en zeggen dat je bij mij blijft?" Ik schud mijn hoofd en grijp zonder op te kijken naar papa's hand. Hij neemt ze voorzichtig vast en knijpt er dan lichtjes in. "Dan neem ik gauw je pyjama, oké?" Ik knik en ik hoor hem naar mijn kast lopen. "Neem je Bono ook mee?"
Ashton POV
"Veel succes!" roepen we allemaal als de jongens de deur uitlopen. "Tot morgen lieverd, ik kom je halen morgen, is dat goed?" zeg ik als Harry de trap afkomt met April in zijn armen. Harry kijkt me verbaasd aan maar knikt dan dankbaar. Hij geraakt morgen niet voor de middag uit bed, ik ken het gevoel. "Oké ome Ash, tot morgen!" Ze wuift nog en loopt dan naar buiten. Achter haar wordt de deur dicht gedaan en de jongens en ik zijn alleen. "Dus", mompelt Luke als hij de 's' uitrekt. "Dus", antwoorden Calum, Michael en ik in koor. "Wat gaan we doen?"
"Weet ik niet, ik ben inspiratieloos", mompel ik en ik laat me weer op de zetel ploffen. "Zo voelt iedereen zich wel eens."
"Gaan we anders op de Wii? Ik wil Just Dance doen, kei hard van jullie winnen!" grijnst Michael en hij loopt al naar de kast met de spelletjes in. "Just Dance 2015 is de leukste, vind ik toch."
"En dat zeg je heus niet omdat ons liedje erop staat, huh?" zegt Calum terwijl hij hard grijnst. "Ach, wat kan ik zeggen, het is een leuk dansje hoor", antwoordt Michael terug en hij schakelt de tv naar de Wii. "Ik neem kastje één!" gilt Luke en hij begint als een bezetene op de knopjes te drukken. Uiteindelijk heeft hij het hoofdkastje, Calum het tweede, ik het derde en Michael het vierde. "Kom maar op, ik win dit", grijnst Calum als Luke 'Problem' van Ariana Grande opzet. "We zullen we zien."
"Kunnen we de microfoon er niet bij gebruiken? Jullie dansen en ik zing?" vraagt Michael na vijf dansjes. "Oké, neem maar, dan moeten we je kastje uitzetten." Hij knikt en doet het bandje los, daarna tost hij het apparaatje op de zetel en gaat op zoek naar de microfoon. Hij verbind het ding met de Wii en gaat klaar staan. "Klaar voor 'bang bang' van Ariana Grande?" vraagt Luke met een grijns terwijl hij het nummer opzet. "Kom maar op, dat is een eitje", grijns ik vol zelfvertrouwen.Zayn POV
"Zo liefje, ga maar liggen, ik maak een tasje thee, vind je dat lekker?" vraag ik terwijl ik April onder de dekens wikkel. Haar rode neusje steekt fel af tegen haar witte gezichtje en ze voelt warm en klam aan. Ze knikt en ik sta weer recht waarna ik naar de keuken been. Ik zet gauw de waterkoker aan en neem een mok uit de kast. Als het water kookt doe ik het bij het theezakje en doe een volle theelepel honing erbij in. "Kijk eens hier, ben je al lang ziekjes?" vraag ik terwijl ik de mok overhandig. Ze gaat wat rechter zitten in de zetel waar ik haar heb in gelegd. "Een weekje of zo", mompelt ze met schorre stem. "Heb je last van je ziekte of iets anders?"
"Allebei, ik heb ook keelontsteking."
"Oh, lieverd, ocharmpjes, kom maar dicht bij mij zitten", zeg ik en ik kruip naast haar en leg mijn voeten op het verlengde stuk naast haar korte beentjes. Ik sla mijn arm over haar schouders en druk een kus op haar hoofd. "Oh mijn hemel, dat was echt geweldig ja!" sjirpt Jade ineens luidkeels door het appartement. Ik kijk geschrokken om en zie Perrie en de meiden binnenstrompelen. "Kan het alsjeblieft wat stiller, April is hier en ze is ziek", zeg ik door een zucht heen. "April? Oh God, ja natuurlijk, ze kwam vandaag", zegt Perrie geschrokken terwijl ze een hoofd op haar voorhoofd legt. Ze komt naast April op de zetel zitten en legt haar hand op mijn kleine meid haar voorhoofd. "Hallo mama", prevelt April en ze slurpt wat van haar thee. Perrie glimlacht en drukt een kus op haar voorhoofd. "Misschien is het beter dat wij weggaan", mengt Jesy zich in het gesprek en ze wijst met haar duim naar ergens achter zich. "Nee, blijf", fluistert April en ze haalt trillend haar arm op om te gebaren dat ze moeten blijven. "Ben je er zeker van meid, je bent ziek, je kunt best wat slapen", fluister ik in haar oor. Ze knikt. "Je moet nog wel in bad heeft Liam gezegd. Dus zullen we dat anders eerst doen?" Ze knikt en ik kijk vragend naar Perrie. "Doe maar, de meiden en ik amuseren ons wel." Ze knipoogt en ik til April met alle dekens en al op met mijn ene hand onder haar knieën en mijn andere op haar onderrug. In de badkamer zet ik haar op de badrand en ik zet de kraan open. Ik doe wat badschuim met de geur van vanille erbij en laat het schuim mengen. Als het water op de juiste temperatuur is doe ik mijn trui uit en wikkel daarna April uit haar lakentjes. Ik help haar met uitkleden en zet haar in het warme water. Daarna kleed ik mezelf uit en stap bij haar in het bad. Ik zet haar tussen mijn benen en laat haar hoofdje tegen mijn borstkas rusten. "Hoe is het thuis?" vraag ik haar na een comfortabele stilte. "Goed, papa's zijn deze week veel weg geweest maar mijn oompjes waren thuis dus ik was niet alleen."
"Kon je niet mee schatje?" Ze schudt haar hoofdje. "Papa wilde niet dat ik nog zieker zou worden."
"Dat is slim van hem geweest", mompel ik en druk een kus op haar kruin.
JE LEEST
I am adopted by 1D
FanfictionApril heeft altijd al een buitengewoon leven geleid. Dus als ze plots wordt geadopteerd door popsterren en daarmee de wereld rond reist? Een fluitje van een cent. ~~~ -One Direction is echt -5 Seconds Of Summer is echt -Little Mix is echt -Ik hou me...