4: Another World

6.2K 198 20
                                    

April POV

"April, wakker worden meisje" de warme adem van papa Liam strijkt over mijn wang. Ik open mijn ogen en kijk naar hem terwijl hij boven mijn hoofd naar me kijkt. "Papa?" ik strek mijn armpjes en hij tilt me uit bed. De koude overvalt me direct, de herfst is koud aan het worden. "Kom, we gaan douchen" ik knik en laat mijn hoofd tegen zijn schouder leunen. "Hebben jullie mijn foto's bekeken?" hij knikt. "En mijn dagboekje?" hij knikt opnieuw. In de badkamer zet hij met op het wc-deksel en doet mijn pyjama uit. Daarna kijkt hij me lange tijd aan. "Heeft je echte vader je echt mishandelt met een mes?" Ik kijk hem aan, dan knik ik mijn hoofd. Hij slaat zijn armen om me heen. "Je weet dat wij zoiets nooit zullen doen hè" fluistert hij in mijn haren. Ik knik. "Ik hou van je papa" ik voel iets warm en nat over mijn haren glijden. "Niet huilen papa" hij schudt zijn hoofd en laat me los. "Dat is omdat ik blij ben lieve schat" hij veegt zijn tranen weg, "Kom, we gaan je in bad stoppen" hij doet mijn hemdje en ondergoed uit en tilt me dan van de deksel. Hij zet de douche aan en zet mij eronder. Hij spuit wat shampoo op mijn hoofd die ruikt naar aardbeien en begint het voorzichtig uit te wrijven. Daarna spoelt hij het uit en zet de douche uit. Hij slaat een handdoek om me heen en begint met een andere mijn haren te drogen. Dan droogt hij me helemaal af. Hij reikt me mijn ondergoed, ik doe het aan en doe dan mijn hemdje aan. Poging mislukt, mijn hoofd blijft steken. Papa Liam moet lachen en doet dan normaal mijn hemdje aan. Hij tilt me op en neemt me mee naar mijn kamer. "Wat gaan we aandoen?" Ik haal mijn schouders op. "Het wordt vandaag wel koud" ik knik. "Wacht eventjes ik heb wel iets. Hij knipoogt en opent dan mijn ingebouwde kast. Hij haalt er witte broekkousen uit, een rood rokje, een witte T-shirt met lange mouwen waar een rood hartje opstaat en een rode blazer die papa Harry per se wilde hebben. Hij helpt me met aankleden en neemt dan rode ballerina's uit de kast die hij ook bij me aandoet. "Kom dan gaan we Harry bevelen je haren te doen" ik moet lachen en knik dan mijn hoofd. Hij tilt me me op en zet me dan voor papa Harry's deur neer. "Ga maar, ik ga me ook klaarmaken voor het interview"

Harry POV
Ik heb net mijn colbert aan als mijn slaapkamerdeur opengaat, ik draai me om en zie April helemaal klaargemaakt in de deuropening staan. Met een blazer. Mijn mondhoeken krullen omhoog. Ik ga naar haar toe en til haar op. "Papa?" Ik ga met haar naar mijn bed en ga zitten met haar op schoot. "Ja?" Ze begint te grinniken. "Wil jij mijn haren doen?" Allebei lachen we en ik neem haar mee naar beneden. "Tuurlijk lieverd" ik zet haar neer op een stoel in de keuken waar het zonlicht langzaam binnen schijnt. "Wacht even, ik ben zo terug" ik spurt naar boven waar ik uit verschillende kamers geluiden hoor, de jongens komen ook tot leven. Ik open April's slaapkamerdeur en knip het licht aan. Haar kamer is roze en wit met overal one direction spulletjes. Ik ga naar haar nachtkastje en neem daar een van haar haarbanden uit. Dan ga ik naar de badkamer en neem haar haarborstel en een krultang. Ik ga naar beneden waar de rest nu ook verzameld is. "Harry, vandaag moet jij het ontbijt maken" ik kreun. "Maar ik ga April's haren krullen!" Voor die ene keer moet Niall eens slim doen. "Die krultang moet toch eerst opwarmen, hup ik eet graag een omelet" Na het ontbijt gaat iedereen druk in de weer met het afruimen van de tafel en gaan ze boven hun tanden poetsen, dat doen April en ik zo meteen wel. Ik kam haar haren door tot er geen enkele klit meer inzit en ga dan lok voor lok in de weer met de krultang. Een kwartiertje later doe ik de haarband in. Het valt me nu pas op dat er witte hartjes instaan. "En nu gaan wij onze tanden poetsen"

Louis POV
Als Harry en April beneden komen geef ik hen hun jas. We gaan naar buiten waar een auto klaarstaat en stappen in. We vertrekken richting het opnamegebouw waar het interview wordt afgelegd. Daar aangekomen staan de fans al rondom de hekken te duwen en te trekken om ons te kunnen zien. "Straks doen ze elkaar pijn" merkt Zayn op. We knikken. Ik doe de deur open en stap uit de auto. Ik lach naar de fans en wacht op de rest. Als laatste komen April en Harry de auto uitgestapt. De fans gillen bij het zien van April. Ik weet het: ze is geweldig! We gaan binnen en worden naar de kleedkamer gebracht. "Waarom moeten we hier wachten?" vraagt April. Ik aai over haar hoofdje. "We moeten gewoon nog even wachten tot iedereen klaar is. Ze komen heus wel" ze knikt waarbij haar krulletjes vrolijk meeslingeren. Dat ze in die twee dagen al zo aan ons gewend is geraakt. Dat maakt haar nog geweldiger dan ze is. "Zijn jullie klaar heren?" April kijkt met grote ogen omhoog naar de man die ons dat komt melden. "En dame natuurlijk" haar ogen beginnen te twinkelen als de man haar dame noemt. In de opnamestudio is het programma al begonnen, de presentator roept ons zo af. "En hier voor jullie one direction samen met April!" het publiek begint luid te applaudiseren als we het "podium" oplopen. Er zijn twee zetels en de stoel van de presentator, die ons gebaart dat we er in moeten gaan zitten. April gaat in het midden van de eerste zetel zitten, naast haar ploft Harry neer en aan haar andere kant Niall. Ik zet me maar naast Liam en Zayn in de andere zetel. Niet dat dat erg is, tuurlijk niet. Maar ik denk dat we allemaal graag op dit moment naast haar zouden willen zitten. "Welkom! Hartelijk welkom, fijn dat jullie er zijn!" Zayn reageert erop: "Fijn dat we mochten komen" de presentator die zich voorstelt als Dave maakt al direct een opmerking. "Zo, April en Harry zijn op elkaar afgestemd!" grinnikend gaat Harry door April's krullen. Nu ik het zo bekijk heeft hij wel gelijk. Krullen, een blazer en colbert -die allebij rood zijn-, April draagt een witte broekkousen en een witte T-shirt en Harry een witte shirt en een witte broek. "Harry heeft Liam vast omgekocht om haar zo aan te kleden" grap ik maar. "Nee, ik denk eerder dat het puur toeval is want Harry was zijn bed nog niet uit toen April aan me vroeg kleding te kiezen. "Nu eigenlijk een belangrijke vraag die iedereen wilt weten" onderbreekt de presentator ons gesprek, "Wie is April?"

April POV

Wie is April? Dat is toch duidelijk? Dat ben ik! Maar misschien bedoelen ze wel iets anders daarmee! "April is onze dochter, we hebben haar geadopteerd" begint papa Liam. Uitbundig vraagt de presentator het een na het andere. "En April, hoe is het om met one direction samen te leven?" stelde hij mij een vraag? Ik kijk papa Niall aan die naast me zit, hij knikt me bemoedigend toe. "Tot nu toe vind ik het heel leuk om bij papa's te wonen" uit het publiek komt een 'awh' geluidje terwijl ik naar de presentator staar. "Ga je ook mee op de toekomende tournee van je vaders?" de wat? Ik kijk papa Louis vragend aan. "Tuurlijk gaat ze mee, we laten haar geen maanden achter, daarvoor hebben we haar niet geadopteerd" papa Harry plakt daarachter: "We hebben April geadopteerd omdat we van haar houden en haar een leuke toekomst te geven. Ze zal bij ons blijven wat er ook gebeurd" dan zegt papa Liam: "Het is net alsof ze er altijd al is geweest. Ze is makkelijk, lief, schattig en ze geeft alleen maar liefde terug" de presentator knikt, "Maar hoe zit het dan met de shopsessie van gisteren? Het blijkt dat 95% daarvan kleding is van April" papa Niall knikt. "April begint een nieuw leven bij ons, dus met nieuwe kleding. Haar oude kleding hebben we allemaal gedoneerd aan het goede doel, de bruikbare toch" papa Louis plakt erachter: "Dat is nog zo'n geweldig punt van haar: ze wilde eerst niet dat we zoveel kochten, ze is ontzettend bescheiden" papa Zayn moet nodig plagen door te zeggen: "En ze is zo verlegen dat ze gisteren achter het gordijn is gekropen" de presentator moet daarvan erg lachen "Is dat waar April?" ik schud meteen mijn hoofd. "Nee papa Zayn plaagt me altijd!" papa: "Maar ze is wel wel verlegen" Als reflex komt het terug en knik ik verlegen mijn hoofd terwijl ik mijn hoofd tegen papa Niall's schouder laat steunen. "Is er nog één ding dat je wilt zeggen April?" ik knik. "Wat dan?" ik kruip nog dichter tegen papa Niall aan -die nu zijn arm om mijn schouders legt en zeg: "Ik hou heel veel van mijn papa's, en ik ben ze heel dankbaar dat ze mij gekozen hebben" dat levert me nog een 'awh' geluidje op en een knuffel van al mijn papa's die ineens allemaal om me heen staan. Na nog enkele vragen is het afgelopen en mogen we terug naar de kleedkamer om onze spullen te pakken.

Zayn POV

Grijnzend met April in mijn nek marcheer ik door de gangen van de opnamestudio te zingen "Iedereen houdt van April" ze klapt enthousiast in haar handen. "Papa? Ik heb honger" zegt ze. Ik knik. "Ik ook" ze houdt haar handjes voor mijn ogen. "Wat doen we daaraan?" ik haal mijn schouders op -voor zover dat gaat met een kind erop- en strek mijn handen naar voren terwijl ik loop om niet plots ergens tegen te lopen. "De anderen overhalen om iets te gaan eten?" ze haalt haar handen voor mijn ogen weg. "Ja! Doen we papa, kom!" dan pas lijkt ze te merken dat ze nog in mijn nek zit. "Juh papa juh!" grijnzend gallopeer ik terug naar de kleedkamer waar de jongens de deur achter zich dichtdoen. "Papa en ik hebben een top idee!" kirt April. "Oh ja wat dan?" vraagt Louis. "We gaan eten!" roept ze door de gang. "Top idee!" Niall laat een oerkreet horen en begint rond te springen. "Eteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen" komt er uit zijn mond. "Waar gaan we naartoe?" we halen onze schouders op en stappen in de auto waar ik April weer van mijn nek haal. "Een beetje verder is de Blue Door Bistro, misschien dat we daar wat kunnen eten. Allemaal knikken ze. "Nou kom op dan, zolang er maar eten is!" joelt Niall. Hij en April laten samen nog een gekke oerkreet horen en dan vertrekken we richting de bistro.

Liam POV

Ik open de deur van de bistro. April loopt aan de hand van Zayn naar binnen. Als iedereen binnen is sluit ik de deur achter me. Een ober komt op ons afgelopen. "Tafel voor 6 meneer" hoor ik Harry zeggen. De ober knikt en begeleid ons naar een tafeltje in het midden van het restaurant. Ze verwisselen gauw een stoel voor een kinderstoel. "Alstublieft heren" de ober geeft ons een menukaart, die van Zayn legt hij op zijn plek omdat hij April in haar stoel helpt die zuur voor zich uit kijkt met een pruillip. "Is er iets lieverd?" ze knikt haar hoofd en slaat haar armen over elkaar. "Ik ben toch een meisje? Waarom noemt iedereen mij meneer?" ik grinnik en aai over haar hoofdje -ik zit naast haar. "Dat weet ik toch niet gekkie" ze haalt haar schouders op. "Wat wil je eten?" ze haalt weer haar schouders op. "Hetzelfde als jullie" Een uurtje later zit ze lui onderuitgezakt op haar stoel met voor haar neus een leeg kinderbord. "Heeft het gesmaakt?" komt de ober vragen terwijl hij de borden afruimt. "Het was erg lekker" antwoordt Louis. De ober knikt tevreden en brengt de lege borden naar de keuken. "Iemand nog een dessert?" Vraagt hij als hij terugkomt. Iedereen -zelfs Niall- schudt zijn hoofd. Een kleine tien minuten later gaan we terug naar huis. Ja, ze heeft echt wel een andere wereld nu.

I am adopted by 1DWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu