A tattoo?

2.2K 86 21
                                    


Violet kravler rundt på gulvet med sin actionfigur i hånden, som hun er blevet helt vild med her på det seneste. Efter Louis havde været hos os i et par timer, tog ham og Harry ind i midtbyen, fordi de skulle ordne noget. Jeg ved bare ikke helt, hvad det er, men forhåbentlig kommer Harry ikke sent hjem igen, ligesom sidste gang de var derinde sammen.

Finn står henne ved terrassedøren og kigger desperat ud i haven.

"Skal du ud?" Spørger jeg.

Finn piver lidt og gør kort efter. Jeg går hen til døren og åbner den. På under et sekund er han ude af døren. Han løber rundt i haven og gør glad. Jeg lukker døren igen, så der ikke kommer for meget koldt luft inden.

Der lyder et bib fra min mobil, der ligger i sofaen. Jeg går hen til den og tager den op i min hånd. Det er en besked fra Louis.

*Harry har en overraskelse til dig, xo. Louis.

Hvad sker der her?

*Hvad for noget? Hvilken overraskelse? xo. Rose

Louis sender endnu en besked, men det er kun en video. Jeg åbner videoen. Selve hele videoen er helt sort, men det er lyden i baggrunden, der skræmmer mig lidt. En lyd, man ikke kan tage fejl af.

*Hvad har han gang i? Synes han ikke, han har nok tatoveringer i forvejen? xo. Rose

*Vent nu og se, xo. Louis

Jeg sukker dybt. Bare han nu ikke gør noget dumt.

Jeg sætter mig hen til Violet, der leger med sin actionfigur. Figuren skal forestille at være en eller anden gammel ukendt superhelt, jeg aldrig har hørt om før. Jeg ved ikke helt, hvor hun har den fra. Men det er nok en, hun har fået af en drengene eller noget.

Det håber jeg i hvert fald.

"Er den sej den der?" Spørger jeg og prøver at tage figuren fra hende, men det lykkedes ikke. Hun skælder mig ud og holder figuren til sig. "Undskyld, undskyld."

Hun griner af mig.

"Hvad er det, der er så sjovt?" Spørger jeg med et grin.

Jeg tager fat rundt om hende og sætter hende i mit skød. Jeg begynder at kilde hende blidt på maven. Hun griner højt. Det er en sød, smuk lyd. Ligesom når hun snakker. Selvom hun endnu ikke har formået at sige andet en BooBear, men jeg arbejder på sagen og prøver at udvide hendes ordforråd lidt mere.

Den der sætning lød meget underlig i mit hoved.

"Skal jeg stoppe?" Spørger jeg grinende.

Hun griner bare mere, men jeg stopper dog med at kilde hende.

"Er du sulten?" Spørger jeg.

Hun nikker stille.

Jeg bærer hende - og hendes actionfigur - ud i køkkenet og sætter hende i højstolen. Jeg åbner køleskabet og til min store lettelse, så har Harry ikke spist alle bananerne. Ligesom ham, så har Violet en stor kærlighed for bananer. Det er der, jeg skiller mig ud i vores familie. Jeg kan ikke lide bananer og kommer aldrig til det.

Jeg skræller bananen og moser den i en skål. Derefter tager en en ske og sætter mig ned ved siden af Violet. Jeg skal til at tage actionfiguren ud af hendes hånd, men hun nægter og holder den tæt til sig.

"Som du vil," mumler jeg for mig selv.

Jeg begynder at give hende den moste banan. Nærmest lige så hurtig, som Harry kan spise en banan, har Violet også spist hendes.

Through the dark /Harry StylesWhere stories live. Discover now