Aku menahan debar sambil menunggu temu duga untuk menjadi PA. Apalah nasibkku ini walaupun mempunyai degree dalam bidang fesyen namun untuk pemperoleh pekerjaan sesuai dengan kelulusanku itu agak sukar. Menyebabkan aku mencuba nasib menjadi pembantu peribadi kepada seorang CEO yang aku kenali hanya pada nama.'Tengku Harraz.Hurm.. Tengok pada nama macam perghhhh jugak orangnya ni.'Fikirku.
"Mimi Adelia." Aku tersentak bila namaku diseru menandakan giliranku sudah tiba.
Debar di dada semakin kemuncak apabila aku melangkah masuk kedalam bilik mesyuarat yang serba. mewah itu.
"Mimi Adelia.?"Aku disoal lagi oleh salah seorang daripada tiga pengawai yang berada dihadapanku ini. Aku cuma mengganguk kecil.
Aku menahan gelora didada apabila mendapati sepasang mata daripada salah seorang pegawai itu memandangku tajam. Aku resah dan hanya menundukkan wajah. tidak berani memandang mata tersebut.
Setelah aku diperkenalkan bahawa Boss besar di sini adalah lelaki yang memandangku tajam itu tadi. Barulah aku tahu rupanya itulah Tengku Harraz.
Segak orangnya. Putih. Body tough. Tinggi. Bibir penuh yang memerah. Yang paling menawan adalah mata bundarnya yang comel.
Paling mengejutkan aku. Aku diterima sebagai PA Boss a.k.a Tengku Harraz tanpa menyoal aku terlebih dahulu.Malah aku diterima serta merta dan terus menandatangani kontrak. Lantas calon yang tidak sempat ditemu duga disuruh pulang kerana telah menjumpai PAnya.
Sungguh aku hairan. Namun aku sangat bersyukur kerana telah mendapat pekerjaan setelah hampir setahun aku menanam anggur di rumah.
"Cik Mimi Adelia.? "
"Ye.saya."Aku menyahut setelah memandang wajah gadis manis yang menyoal namaku itu.
"Cik sila ikut saya."pintanya lalu melangkah. Aku cuma membuntutinya seperti yang dipinta.
Sampai di satu ruangan aku melihat tanda nama yang terpampar di pintu besar di hadapanku.'Tengku Harraz CEO of Mega Holding.'
Barulah aku mengerti kemana langkahku ini ingin menghala.Aku lihat gadis di hadapanku ini mengetuk pintu tersebut dan setelah mendapat kebenaran dia membuka lantas menjemputku masuk.
Aku terpingga pingga lantas masuk ke ruangan seperti yang dipinta.Mataku terpegun melihat kemewahan susun atur didalam ruangan tersebut.Oh indahnya kalau aku yang empunya bilik ini.Cis.sempat lagi aku berangan.
Namun aganku tak sempat nak sama tinggi dengan angan-angan mat jenin saat mata tertaut pada sepasang mata tajam merenung di kerusi mewah itu.Aku gugup. Entah mengapa terasa tak cukup nafas bila melihat mata memukau itu.
"Boss. This is that girl." Suara gadis manis tadi memecah kegugupanku itu lantas aku mencuba memberi senyuman paling manis kukira.
"Okey. You may go Kay."Senyumanku tidak dibalas malah matanya tidak berganjak dari mukaku walaupun bercakap dengan gadis manis tadi.Oh gadis manis itu bernama Kay rupanya. Terlalu singkat namanya namun tampak moden sesuai dengan gayanya yang moden.
Aku cuma melihat Kay mengangguk lantas berlalu pergi meninggalkan aku dan 'Boss' di ruangan mewah ini.Kegugupanku yang beransur hilang kini muncul kembali malah aku bertambah kekok melihat pandangannya yang tidak lari dari mukaku..
Aishh.. dah kenapa dengan dia nih. Apa pelik sangat ke muka aku ni. Rasanya tadi elok je. Takkan over sangat aku mekap kot aku cuma letak sikit krim.sikit.faoundatin.dan sikit bedak.bibir pun aku calit lipstisk tipis je tak nak nampak pucat sangat. Semuanya sikit. Tapi yang mamat ni duk tenung muka aku macam muka aku ni hidung senget je dah kenapa?..
"Mimi Adelia?" Mak aihh.. hari ni saje dah berapa kali orang duk seru nama aku. terbuktilah kat situ yang nama aku cantik plus indah.hehehe..sempat lagi perasan tuhh..
Tapikan mamat ni panggil nama aku macam indah je. Terasa diawan awangan laa pulak.
"Are you here?" Aku tersentak. Choihhh.. apelah aku nih. Aku senyum sumbing. Lebih pada cover sebenarnya.
"Yes.Boss"aku menjawap gugup. Pertama kali bercakap dengan jejaka tampan dihadapannya ini. Tadi tak sempat nak cakap pun. lepas dia duk tenung aku tajam pastu blah.. last pegawai dua orang tu cakap aku diterima. So weird kan. But. It okey..
"SO.How Mimi Adelia.Hurm.Your name too long. What did other call you? Soal Harraz
"Erk.. Mimi boleh.Adel boleh.Lia pun boleh."Aku bereaksi tenang even kawal gugup.
"Hurm.. i will call you Mimi. Okey?".Harraz bersuara mendatar.
Aku mengangguk cuma. Terpegun melihat keindahan ciptaan Tuhan yang berada di hadapannya ini. Sangat sempurna sekali ketampananya itu. ...
************************************
Huaaaaaa.... selesai satu bab. Korang jangan marah ea kalau bosan.😣and sory kalau ad typo.
Dah cuba yang terbaik utk puaskan korang. Tunggu the next bab kay.
YOU ARE READING
Please.Touch Me!
RomanceWarning: Mature Contents And Language (18SX) Aku Mimi Adelia. Aku bukan anak orang senang juga bukan anak orang susah. Senang citer aku biasa biasa je. Dalam biasa biasa aku ni susah jugak aku nak dapat kerja. Tengku Harraz. Empunya Syarikat gerg...