Miluji ho. Tak moc, až to bolí. Tu bolest jen stěží dokáže mé srdce snést, ale zatím přežívá. Proč? Protože má snad naději?
Nikdy mu to neřeknu, nepodívám se do jeho tmavých očí a nevyslovím ta dvě pro někoho kýčovitá slůvka.Miluji tě.Nevím, jestli by je slyšel rád, nebo nad nimi s nevraživostí svou vlastní ohrnul nos. Nevím vůbec nic, jen to, co cítím. A nejspíš se vytouženou odpověď ani nedozvím.Protože... Severus Snape je mrtvý.Harry se vidličkou nimral ve svých míchaných vajíčkách, nestrategicky přesouval kousky opečené slaniny z jedné strany talíře na druhou, hlavu podepřenou dlaní, pohled zamyšleně položený na hladině černé kávy. Pohyb před ním obnovil jeho pozornost.
"Přemýšlela jsem." Ginny Wesleyová zasedla za stůl na opačné straně a položila před sebe talíř se svou porcí. Harry k ní konečně vzhlédl. "Udělám to," dodala vážně. Cítil, jak se mu do tváře vlévá upřímná vděčnost. Už ani nedoufal."Děkuju," vydechl."Ty víš, že budu vždycky stát při tobě," pousmála se mladá žena smutně. Ano, Harry to věděl a také věděl, že se to proti ní jednou obrátí. V okamžiku, kdy mu dojdou síly. "Kdy?" zadívala se na něj trpělivě s pozvednutým půvabně zrzavým obočím."Co nejdříve?!" Nechtěl to na ni vybafnout, musel jí dát na výběr. Čas na rozmyšlenou už dostala, ale provést to, bylo složitější. Přijít do Bradavic jen tak? Bez předchozí zprávy a vysvětlení účelu návštěvy? Možná byl ten Chlapec, co přežil, vyhrál nad Voldemortem, získal Ginny Weasleyovou a momentálně netušil, co provést se svým životem, ale to mu pochopitelně neotvíralo každé dveře. A i když zrovna v případě Bradavic něco takového neplatilo, Harry nic nebral jako samozřejmost. Napíše Minervě McGonagallové dopis. A velmi slušně a nenuceně ji požádá o schůzku. Ředitelka ho jistě přijme.
"Měl bys něco sníst," pobídla ho Ginny starostlivě.
"Ano, já vím, omlouvám se, že...""Mně nemusíš nic vysvětlovat, Harry. Pro všechny je to pořád dost těžké. Hodnotu hledání útěchy v míru může zvýšit jen čas." Natáhla se přes stůl a pohladila Harryho po ruce. Pokýval hlavou, protože s ní v podstatě souhlasil. Problém byl v tom, že ačkoliv chápala, nevěděla ani polovinu z toho, co Harryho skutečně trápí. A on jí to nemohl říct.Po snídani se odebral do obývacího pokoje jejich mudlovsky zařízeného bytu a zasedl k psacímu stolu, napsat ředitelce Bradavic zprávu. Bylo velice důležité, aby volil správná slova a zároveň jeho bývalá profesorka přeměňování nesměla poznat, že se o to snažil. Dopis zkrátka musel působit přirozeně.
Vážená paní ředitelko,
Už je to nějaký čas, co jsem ze školy pryč. Asi vás nepřekvapí, že se mi zastesklo a rád bych se do hradu znovu podíval. Také mám jistou záležitost, o kterou bych vás rád požádal, a proto se na vás obracím s prosbou o osobní schůzku přímo v Bradavicích. Vím, že už je teď všude bezpečno, přesto se o té záležitosti raději rozmluvím, až se potkáme. Budu čekat na vaši odpověď.Se srdečným pozdravemHarry Potter
Několikrát po sobě ještě dopis přečetl, poté zavolal Ginnyinu sovu a předal jí zamotaný svitek, opatřený svou pečetí. Od smrti Hedviky nepomýšlel na to, že by si pořídil novou sovu, věděl, že už by mu žádná další tak k srdci nepřirostla. Anebo přirostla a o to horší by pak bylo, se s ní zase loučit.
Naštěstí Ginnyina sova Oswald spolehlivě pracovala i pro něj, neměl si na co stěžovat. A těch dopisů zase od konce války tolik neposlal.Jakmile pták odletěl, vydal se zpět do kuchyně. Ginny si cosi četla a při tom umývala nádobí od snídaně. Líbilo se mu, že pochytila některé zvyky od své matky, která také dokázala dělat víc věcí najednou. Například kroužit prstem nad hrncem s omáčkou, aby se poctivě míchala a současně s tím v druhé ruce držet knihu a studovat další dobré recepty. Ginny byla v tomto směru vycvičená. Měla naučených hodně receptů, takže pokud si něco četla, tak to byl většinou nějaký mudlovský román, nebo nová kniha zaklínadel."Budu v laboratoři," oznámil jí a odkráčel ke dveřím, vedoucím do podkroví. Už na schodech přemýšlel, jaké lektvary by měl dnes dodělat a jiné rozpracovat.Kdo by to byl řekl, že Harry Potter někdy najde v umění elixírském takovou zálibu.
ČTEŠ
Krvavý polibek /Snarry/ ✔️
FanfictionRok a půl po válce Harry stále neví, co si počít se svým životem. Zdá se být v pohodě. Žije s Ginny, zdokonaluje se v praktikách, které ve škole zanedbával a... ... a tajně miluje svého zesnulého profesora lektvarů... ... a možná zná způsob, jak h...