7-Luke

161 15 0
                                    


En ja hoor we zitten weer in de les alsof er niks is gebeurt. Nouja het enige verschil is dat ik nu naast Louis zit en Jace naast Clara. Jace vond haar al een tijd blijkbaar leuk. Hij appte gisteravond waarom hij het deed etc. Tuurlijk heb ik hem het gelijk vergeven, kom op hij is je beste vriend. We hebben afgesproken dat ik nu naast Louis zit, zo kan Jace Clara ook troosten als er wat is. Gelukkig werd het gister toen Louis kwam eten nog best gezellig en niet ongemakkelijk. Harry heeft zich ook gedragen en hij heeft me nog niet aangevallen gelukkig. Als die boos is wil je hem niet meemaken. Ik heb niet durven vragen naar Darcy. Ik had eigenlijk gehoopt dat Louis zelf wat zou vertellen, maar ik begrijp het ook wel. Het is niet echt iets waar je graag over praat.*Tring* "Hehe eindelijk van wiskunde verlost." zegt Jace. Ja Jace is niet zo'n fan van wiskunde, nou ja je kan gerust zeggen dat hij wiskunde haat. Opzich is wiskunde best een mooi vak, er is overal een oplossing voor hoe moeilijk de som ook is er is een uitkomst. Maar nee ik zou het niet dagen lang kunnen doen. "Luke! We hebben muziek!!!" schreeuwt Louis alsof hij een eenhoorn ziet. Louis komt serieus over maar als je hem langer dan een dag meemaakt lijkt hij af en toe best wel op een kleuter. Ondertussen zijn we al aangekomen bij muziek. Nu moeten we zingen, per les moet 1 of 2 personen zingen en dan krijg je een cijfer. Wanneer je moet is onduidelijk dat weet niemand, je moet gewoon zorgen dat je het liedje kent. Voor mij is dat geen probleem, zingen en gitaar spelen is wat ik het liefste doe! "Luke Hemmings jij mag zingen!"zegt de muziek docent. Ja onze docent is een beetje apart, die gaat gewoon gelijk to the point. "Succes bro!" hoor ik Jace zeggen. Louis hoor ik nog zacht zeggen "Zing voor haar makker!" Ja dat ga ik doen, ik ga voor het mooiste meisje zingen. Ik had geen idee wat ik moest zingen, totdat Harry zei "waarom zing je je eigen nummer niet?". Ja ik schrijf zo af en toe een eigen nummer. Langzaam installeerde ik de gitaar, ik was de enige uit de klas die gitaar kon spelen. Alleen Louis kan een beetje piano maar voor de rest kan niemand echt een instrument. Voorzichtig sla ik de snaren aan en begin te spelen.

"Within a minute I was all packed up
  I've got a ticket to another world
  I don't wanna go
  I don't wanna go                                                                                                                                                                            The silent words are hard to speak
  When your thoughts are all I see
  Don't ever leave," she said to me"


Als ik de laatste accoorden speel, kijk ik weer de klas in en zie iedereen met tranen in hun ogen zitten. Zelfs Jace, als het bij hem lukt moet het wel goed gelukt zijn blijkbaar... Ik kijk de klas door en dan zie ik Darcy in de deur opening staan huilend. Voorzichtig leg ik mijn gitaar weg en loop naar der toe. "Luke.... Kan ik je even spreken?"





-----------------------------------

Heehee! In dit boek neem ik Luke als persoon hoe hij eruit ziet en hoe goed hij kan zingen, qua karakter verschillen de 'echte' Luke en de 'neppe' Luke denk ik wel heel erg. Hetzelfde geldt voor alle andere bekende mensen.

Do you see that I love you?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu