Als goed is mag ik over morgen voor een week naar huis. EINDELIJK! Ondertussen lig ik hier al weer meer dan een maand. Het is december. De leukste maand van het jaar. Kerst! Oud en nieuw! En Louis verjaardag. Harry heeft totaal geen idee wat hij hem moet geven. Elke dag als hij komt vraagt hij om tips. Met Darcy gaat het gelukkig beter. Ze is bijna niet meer depressief. Vaak zing ik voor haar als ze een terugval heeft. Ze wilt dat altijd. Ik heb ook een kamer genoot gekregen. Liam, Liam Payne. Hij heeft botkanker. Hij is niet meer te redden kreeg hij gisteren te horen. Zijn vriendje is de wereld beroemde zanger Zayn Malik. Darcy flipte hem helemaal toen ze dat hoorde. Zayn was op tour toen Liam dat kreeg te horen. Hij is gelijk over komen vliegen. Gelukkig heeft hij niet zo'n moeilijk management zoals je vaak hoort. Ze kenden mekaar al vanaf jongs af aan.
Flashback
"Zayn, ze kunnen mij niet meer redden. Ik ga dood baby." snikt Liam aan de telefoon tegen zijn wereldberoemde vriendje. Huilend zat Liam op het bed. Ik was naast hem gaan zitten en trok hem in een knuffel. Zijn hele lichaam schokte. "Nee nee, hebben ze dat gezegd?" hoorde je iemand huilend vragen door de telefoon. Zijn vriendje, hij was op tournee nu, hij zat in Amerika. "Ja ik heb geen overlevingskansen meer. Ze geven me nog een half jaar max. maar het kan ook korter zijn. Het kan over een uur ook afgelopen zijn." Snikt hij. De jongen die zo is aangetast door de kanker. "Liefje ik kom er aan. Ik pak het eerste beste wacht ik pak mijn vliegtuig en ik kom er gelijk aan! Ik zeg alle concerten voor het komende jaar af, ik ga jou niet alleen laten nu lieverd!" zegt hij. Liam glimlacht. Ik laat hem iets losser. "Thanks baby! I love you! Tot over een dag! Byebye baby!" glimlacht hij. Zayn zegt nog iets terug. Ze hangen de telefoon op met de woorden "Forever yours baby!" Huilend kijkt Liam mij aan. "Li hoe ken je Zayn eigenlijk?" vroeg ik. Als hij aan iets positiefs dacht gaat het vast wat beter dacht ik. "Dats een lang verhaal." Zegt hij zuchtend. "Maar gelukkig hebben wij alle tijd." Zeg ik."Nja niet alle tijd maar ik vertel het wel. Vroeger we woonden bij mekaar in de straat, naast mekaar om precies te zijn. Mijn ouders woonden er al met mijn twee zussen. Vlak nadat ik geboren was kwam er een gezin naast ons wonen. Met een jongetje van een zeven maanden. Zijn ouders waren nog erg druk met het regelen van het huis en allerlei dingen. Mijn zussen wouden wel op Zayn passen zodat zijn ouders alles konden doen. We werden vanaf toen dus al bij mekaar gezet. We gingen samen naar school. Op school hadden we geen andere vriendjes dan mekaar. We werden beste vrienden. Alleen als we sliepen waren we niet bij mekaar. Tot we naar de middel bare gingen. Zayn werd gepest op school, ik kreeg vrienden. Zayn zijn ouders moesten meer gaan werken om het huis te onderhouden en er te kunnen blijven wonen. Zijn ouders hadden alles over voor Zayn. In ruil voor dat hij zijn best deed op school. Hij zat een niveau lager dan mij. Doordat hij gepest werd ging het slechter met school en kon hij slechter opletten in de lessen. Ik gaf hem elke dag na school bijles. Ik worstelde met het idee of ik homo was of hetero. Ik wist het niet. Ik durfde het niet tegen Zayn te vertellen bang dat hij geen vrienden meer wou zijn. Hij worstelde er toen ook mee. Ik begon gevoelens voor hem, hij ook voor mij. Een dag werd hij zo erg gepest dat hij zelfmoord wou plegen. We hadden die middag afgesproken om huiswerk te gaan maken. Maar hij kwam maar niet. Niks voor hem want hij komt altijd ruim op tijd. Ik ben naar zijn huis gegaan en vond hem huilend in zijn bed met een potje medicijnen. Hij had ze nog niet genomen. Hij geloofde zo erg dat niemand om hem gaf. Dat zijn ouders alleen maar werkte om van hem af te zijn, dat ik alleen huiswerk met hem maakte omdat ik hem zielig vond. Toen gaf ik toe dat ik hem leuk vind, hij kuste mij. En ja zo hebben we gekregen. We waren 15, we zijn dit jaar 5 jaar samen. Vorig jaar zijn we getrouwd. Vlak voordat ik ziek werd. Het was de mooiste dag van mijn leven." Liam vertelt glimlachend het verhaal. Bij het stukje dat hij Zayn vond kreeg hij tranen in zijn ogen. "Wauw dit had ik nooit gedacht, maar wat een mooi verhaal. Om trots op te zijn." Zeg ik.
JE LEEST
Do you see that I love you?
Fiksi PenggemarWat als je hopeloos verliefd bent op een meisje? Waarmee je eerst goede vrienden was, en nu lijken jullie twee vreemden. Wat als ze kapot gaat van binnen, kan jij haar nog redden of is het te laat? Of is je eigen leven in gevaar?