We zijn al een paar dagen verder en het enige wat ik doe als ik een les met haar heb is genieten van haar lach. Als ze lacht smelt ik gewoon vanbinnen. Niemand anders heeft zo'n lieve mooie perfecte lach als haar. Het lijkt alsof ze een perfect leven heeft maar zelf weet ik wel beter. In de eerste was ik hele goede vrienden met haar, in de tweede gingen we beiden naar een andere klas. Dat heeft ervoor gezorgd dat we nu als twee vreemden lijken. In de eerste kwam ik erachter dat ze heel erg onzeker over zichzelf is. Ze had elke dag ruzie met der ouders en broers. Het ging slecht met haar, school leed eronder wat zorgde voor nog meer ruzies bij haar thuis. We appten nachten lang door, ik mis die tijd. Toen had ik nog contact met haar. Nu moet ik genieten van haar mooie lach. Niet dat dat niet verkeerd hoor, die lach is prachtig. Maar toch hoop ik dat ik ooit weer een keer met haar mag praten. Mijn ogen gaan automatisch naar de deur als die open gaat. Darcy, ze is er nog steeds niet. De les is al ruim twintig minuten bezig en ze is er nog steeds niet. Ze is nooit te laat, nog nooit in al die drie jaar dat ze hier op school zit, heb ik haar ooit horen zeggen. Clara is er al wel, een van der beste vriendinnen. Mijn ogen schieten gelijk naar de deur als die opengaat. Maar nee het is Darcy niet die binnen komt lopen maar de rector. De docent moet komen, zal ook wel eens niet. Die man kan echt geen les geven, hij geeft natuurkunde. Niemand snapt het ook maar ik wel, mijn broer legt het altijd uit. Darcy snapt het ook niet, ze let wel goed op in de les maar haar cijfers zeggen wat anders. Ja ik lijk een stalker maar als je goed luistert naar gesprekken om je heen kom je hier allemaal wel achter. Net zoals dat ze een tijdje geleden een nieuwe hond heeft gekregen waar ze niet over kon stoppen met praten. De deur gaat weer open. Automatisch schieten mijn ogen naar de deur, hopend dat Darcy het is. Maar die hoop gaat gauw weg als ik de docent weer binnen zie komen. Mijn gedachtes dwalen al gauw weer af naar Darcy, zoals gewoonlijk. Vaag hoor ik de woorden 'Darcy 'zelfmoord' 'poging'. Nee nee ze mag niet het zelfde doen als haar....
JE LEEST
Do you see that I love you?
FanfictionWat als je hopeloos verliefd bent op een meisje? Waarmee je eerst goede vrienden was, en nu lijken jullie twee vreemden. Wat als ze kapot gaat van binnen, kan jij haar nog redden of is het te laat? Of is je eigen leven in gevaar?