"Lukey! Je moet me helpen!" zegt Darcy stressend terwijl ze binnen komt lopen. Verbaasd en moe kijk ik haar aan. "Luke gaat het wel?" vraagt ze bezorgd. Die chemo sloopt me helemaal. Natuurlijk iedereen zegt dat het je wel wat zieker maakt maar zo erg. De hele dag moet ik al overgeven. "Nja die chemo's slopen me gewoon..." er valt een stilte. Er komen tranen in Darcy's ogen. "Princes niet gaan huilen. Nee daar kan ik niet tegen dan moet ik ook." zeg ik snikkend. Ondertussen was Darcy al aan het huilen. Ik steek mijn armen uit. Gelukkig snapt ze de hint. Huilend komt ze op mij afgelopen. Ze legt zich naast me neer. Haar armen slaat ze om mijn buik heen. Trillend legt ze haar hoofd op mijn borst. Ik sluit mijn armen om haar heen. Tevreden slaak ik een zucht. Dit voelt zoooo goed."Luke je mag niet gaan." snikt ze. Dit breekt mijn hart. "Darc ik ga niet nooit. Ik blijf altijd bij je, misschien niet als een echt persoon maar dan blijf ik in je hart voor altijd. Ik kan je nooit verlaten meis!" zeg ik fluisterend in haar haar. Ze klampt zich nog meer aan me vast. Ze huilt nog harder. Ik trek haar nog dichter tegen me aan. "Luke je moet een bucket list maken en die ga je doen." fluistert ze. "Met jou Princes." fluister ik. Ja ik ga er een maken en met haar het doen. "Luke vind je iemand leuk?" vraagt ze na een tijdje. "Ja. Jij?" "Ja, op wie?" zo'n cliché gesprek dit. Moet ik het haar zeggen? Zeggen dat ik haar leuk vind en dan de kans lopen dat ze me nooit meer wilt zien? Wie moet ik gebruiken als ik wil liegen? Nee ze heeft gelijk door als ik lieg. Ik kan niet liegen tegen haar. "Luke?" Ze kijkt me vragend aan. Ow god wat is ze mooi. "Euhmm ja?" antwoord ik dom. Hopend op dat ik een andere oplossing weet. "Op wie ben je verliefd?" Ze legt haar hoofd terug op mijn borst. Zo zacht mogelijk fluister ik "Op jou." hopend op dat ze me niet hoort. "Ik ook op jou Luke." fluistert ze terug. Nee dit kan niet? Het kan niet zo zijn dat het mooiste meisje van de wereld mij leuk vind. Zachtjes geef ik haar een kus op haar hoofd. "Ga je mee op date als ik uit dit kut ziekenhuis?" zeg ik onzeker. "Ik zou niks liever willen." Voor even ben ik de gelukkigste jongen op aarde, maar dan word ik herinnerd aan haar...
JE LEEST
Do you see that I love you?
Fiksi PenggemarWat als je hopeloos verliefd bent op een meisje? Waarmee je eerst goede vrienden was, en nu lijken jullie twee vreemden. Wat als ze kapot gaat van binnen, kan jij haar nog redden of is het te laat? Of is je eigen leven in gevaar?