"Jack?" vroeg ik verbaasd. "Nee Ben aangenaam kennis te maken." zei hij. De persoon die als twee druppels water op Jack, mijn overleden broer, lijkt. Dit kan niet anders dan dat het Jack is maar dan ouder. "Nee nee dat kan niet. Je lijkt precies op Jack!" zei ik verbaasd. Jack is dood dus dat kan niet. "Zullen we ergens gaan praten? Dan kan ik je alles uitleggen en vertellen." vroeg hij. Wat vertellen? Waarom hij zo op Jack lijkt? Dat is dan toch puur toeval of niet? Ik keek naar Jace. Hopend dat hij me liet gaan want ik snap hier dus echt helemaal niks van. "Jaja tuurlijk ga! We praten hier een andere keer wel over!" zei Jace. "Dankje! Sorry dat het zo moet." zei ik verontschuldigd. "Neenee hier kan jij ook niks aan doen. Ga we appen nog wel om af tes preken." zei Jace voordat hij wegliep. "Euhmm ja. Zullen we naar 'Het cafétje'? vroeg ik. "Jaja is goed." Zei Ben. Mijn gedachten malen rond. Wat moest hij mij uitleggen. We sprongen op onze fietsen en fietste naar het Cafétje. Eenmaal daar aangekomen gingen we voor het raam zitten. Gelijk kwam er iemand langs om te vragen wat we wouden drinken. "Een Green thea Lemon alstublieft." Bestelde ik. "Hetzelfde graag." Bestelde de onbekende jongen genaamd Ben die voor me zat. "Oké het komt eraan!" zei het meisje die onze bestelling op nam. Gauw liep ze weer weg. "Hetzelfde als je broer? Green thea Lemon, nam Harry ook altijd." Zei Ben. Ik keek om me heen om zijn vraag te negeren en zag dat het best druk was.Hoe wist hij dit? Er zaten verschillende stelletjes wat te drinken en wat te eten hier. Dit café was vooral beroemd onder de jongeren. Na school ging ik hier in de winter met Harry heen. Als hij weer eens gepest werd kon je hem hier altijd vinden.
Flashback
"Luke! Weet jij waar Harry is? Hij is weer eens niet thuis gekomen na school." Vroeg mijn moeder. "Ja ik ga wel naar hem toe! Doei!" zei ik nog snel voordat ik wegfietste met de fiets. Harry word al een tijdje gepest, niemand weet dat behalve ik. Hij word gepest omdat hij homo is en langer haar heeft. Waarom zou je daarom iemand pesten? Waarom zou je überhaupt iemand pesten? Dat snap ik gewoon niet. Je bent dan zooo laag bezig. Je verziekt iemands leven er gewoon mee. Eenmaal aangekomen bij het cafétje zag ik Harry als zitten. Tranen stroomden over zijn wangen, in zijn handen had hij een green thea lemon. Zijn favoriete thee. Mijn fiets gooide ik op de grond. Maakt me niet uit dat hij dan misschien word gestolen. Mijn broer is nu belangrijker. Vlug rende ik naar het plekje waar Harry zat. Hij keek met tranen in zijn ogen op. Mijn lichaam gaf hem automatisch een knuffel. Dat is het enige wat hij nu nodig heeft. In het begin was dat best wel ongemakkelijk. Ik was nooit echt een knuffelig persoon. Maar Harry wel. Wauw hij kon gewoon een hele dag in bed blijven liggen knuffelend met iemand. Zijn armen grepen mijn schouders vast, zijn hoofd lag ik mijn nekholte. Met mijn benen schoof ik de stoel naast hem naar achter waardoor ik daarop kon gaan zitten. Hij kon niet stoppen met huilen, zijn snikken werden gedempt door mijn shirt. Mensen keken ons raar aan. Dat boeide me echt op dit moment echt helemaal niks. "Waren zij het weer?" vroeg ik in de hoop dat het niet waar was, ookal wist ik zelf wel beter. "J-ja." Zei hij huilend. "Sttt! Alles komt goed!"
Ondertussen was ons drinken al gebracht. Ik sloeg mijn handen om mijn kopje thee. Ben zag ik hetzelfde doen. "Hoe gaat het met je?" vroeg hij. Op een of andere manier kreeg ik het gevoel alsof ik hem al kende. Hij deed me zo erg aan Jack denken.Ik heb Jack maar zes jaar gekend. Maar die tijd herinner ik me maar al te goed." Nou eigenlijk niet." Zei ik naar waarheid. "Vertel als je wilt. Als je het niet wilt is het ook goed, dan snap ik dat." Zei Ben snel. "Darcy mijn beste vriendin heeft een paar zelfmoord pogingen gedaan. In de eerste waren we hele goede vrienden. In de zomervakantie van de eerste naar de tweede heb ik een hele domme fout gemaakt. We gingen naar een andere klas, de vriendschap vervaagde. Ik kwam bij Jace in de klas, wij kenden mekaar al vanaf de basisschool. In de derde kwam ik weer bij haar in de kluster klas. Ik werd verliefd op haar, op haar mooie lach op haar mooie witte tanden. Nouja op alles. Toen ik hoorde dat ze zelfmoord poging had gedaan was ik kapot. Met muziek moest ik zingen voor de klas, zij stond in de deur opening. We hebben het goed gemaakt. We zijn beste vrienden of nouja misschien waren. Harry mijn broer lag voor twee weken in coma. Louis een van mijn beste vrienden is verliefd op Harry en Harry op hem. Tijdens een feest die Clara en Jace voor ons hadden georganiseerd zag ik Darcy en Jace zoenen. Jace wist dat ik Darcy leuk vind. Ik ben weg gevlucht, heb Jace en Darcy niet meer gesproken. Jace wou afspreken en ja de rest weet je denk ik wel." Zei ik. Ik heb alles tegen een vreemde gezegd besef ik me nu pas. "Precies Jack! Hij liep ook altijd weg voor zijn problemen tot... tot dat niet meer kon. Hij moest het gevecht onder gaan.Hij is het gevecht als een held ondergaan. En als een held gestorven.... Praat met Jace erover zonder te flippen. Hoor zijn kant van het verhaal en vertel jou'n kant van het verhaal. Kom tot een oplossing. Met Harry komt alles goed, hij is altijd al een strijder geweest. Het is een wonder dat hij het heeft overleefd nu merk je maar weer wat voor strijder hij is. Hij geeft niet op, net zoals Jack. Met Darcy komt het goed, help haar. Wees er voor haar. Laat in-direct merken dat je haar leuk vind. Zorg eerst voor dat haar problemen zelf weg zijn voordat je het haar vertelt. Anders word het teveel voor haar en dan gaat het nog verkeerder." zei Ben. Hoe? Hoe weet hij dit? Hoe kent hij het verhaal van Jack? "Hoe? Hoe weet jij dit? Hoe ken je Jack? Hoe ken je mij en Harry?" vroeg ik verbaasd. "Luke Robert Hemmings klopt toch? Dat is je volledige naam?" vroeg Ben. "Euhmm ja?" " Luke Robert Hemmings ik ben Ben Hemmings." zei Ben. " En wat ben jij van mij?" "Luke ik ben je..." "Ja wat ben jij van mij?" onderbrak ik hem ongeduldig. "Ik ben je broer."
-----------
400 reads! Thank you guys! Voor sommige is dit vet weinig, maar ik had geen eens mogen hopen voor 100 reads. Daarom dit langere hoofdstuk!
JE LEEST
Do you see that I love you?
FanfictionWat als je hopeloos verliefd bent op een meisje? Waarmee je eerst goede vrienden was, en nu lijken jullie twee vreemden. Wat als ze kapot gaat van binnen, kan jij haar nog redden of is het te laat? Of is je eigen leven in gevaar?