35-Luke

96 7 0
                                    


Nadat mijn ouders gister zijn thuis gekomen is de rust weer terug in huis. Harry hoeft weinig te doen vanwege zijn coma en ik voel me niet gestressd omdat ik hem telkens wil helpen. Mijn ouders zijn de logeerkamer aan het opruimen. Zodat Louis daar kan slapen. Maar iedereen weet wel dat Louis bij Harry blijft slapen. Mijn ouders zeggen 'Louis kan daar dan slapen als Harry en Louis ruzie hebben. En daar kunnen we ook een studeerkamer maken voor jullie.' Alsof Harry en Louis ooit ruzie gaan maken, daar is Louis veels te lief voor! "Luke kom eens!" schreeuwt mijn moeder van boven. Ze roept me al de hele tijd. Er staan allemaal baby spullen van Harry en mij. Al Jacks spullen hadden we al vlak na zijn dood opgeruimd. Dus dat hoeven nu niet meer te doen. Wanneer ik de trap op wil lopen gaat mijn telefoon af. Darcy staat er. Huh? Darcy belt me nauwelijks. Vlug neem ik mijn telefoon op. "met Luke!" "L-luke! Je moet naar het ziekenhuis komen! B-ben ligt in het ziekenhuis. Luke kom alsjeblieft nu!" huilt Darcy. Hoe kent ze Ben?! "Ik kom eraan!" zeg ik vlug. Gauw hang ik op. "Mam ik moet naar het ziekenhuis! Er is iets met Darcy! Ik app je wel!" zeg ik gauw waarna ik het huis uitvlucht. Als mijn moeder weet dat Ben het is, gaat ze helemaal flippen.

Wanneer ik bij de goede wachtkamer ben gekomen. Zie ik Darcy huilend in mekaar zitten. Verschrikt kijkt ze op als ze me ziet staan. Ze weet niet wat ze moet doen dus staat ze maar op en geeft me een knuffel. "Darcy wat is er met Ben?" vraag ik zo zelfverzekerd mogelijk. "Ze zijn hem aan het onderzoeken. Hij is gesprongen Luke. Iemand vond hem op tijd. Ze weten niet wat de schade is en of hij ooit wakker word als hij het al haalt." zegt Darcy in één hap lucht. Gesprongen? Gesprongen van wat? "Waarvan gesprongen? Darcy wees duidelijk. Waarvan is mijn broer gesprongen!?" zeg ik boos. Als er iets ergs aan de hand is vertelt ze het nooit gelijk. "J-je broer?" "Ja en dat boeit nu even geen ene flikker schelen! Waarvan is hij gesprongen!?" zeg ik nog bozer dan dat ik was. Ja ik ben niet eerlijk bezig nu maar ik MOET weten waarvan hij is gesprongen. "Van een brug Luke. Van een f*cking brug! Je broer is suïcidaal! Ben je daar trots op! Je kent je broer geen eens! wat boeit jou het dat je broer misschien doodgaat? Ja inderdaad niks! Zo flikker op! Ga naar huis en ga door met je relaxte leven! En maak je vooral geen zorgen om mij of Ben!" zegt Darcy boos. "Weet je misschien moet jij ff je bek houden! Jij bent ook suïcidaal of niet?! Ik ken hem niet zo goed maar ik wil hem wel kennen! Hij is mijn f*cking broer! Ik wil geen tweede broer verliezen! Jij gaat maar lekker weer naar huis, als je zo over hem praat vriend! Dus ga maar lekker! Ik hoef jou even niet te zien als jij zo over mijn broer praat! Dus ga!" zeg ik huilend. Ik kan er niet tegen als iemand zo over mijn broer praat. Darcy loopt huilend weg. Net nadat ze is weg gelopen komt er een dokter binnen gelopen. Er zit voor de rest niemand in de wachtkamer dus het moet de dokter van Ben zijn. "Luke Hemmings?" vraagt de dokter. Hoe weet hij mijn naam? Misschien heeft Darcy het verteld? "Ja dat ben ik." Gauw sta ik op en loop naar de dokter toe. "Dokter hellinga, de dokter van Ben Hemmings. Ik moet u helaas mededelen dat Ben Hemmings helaas is gestorven. Hij was te lang onder water." "K-kunt u mij uitleggen wat hij heeft gedaan? Ik weet van niks." vraag ik onzeker. Het dringt niet tot me door dat ik een tweede broer ben verloren. Misschien wil ik het ook niet geloven. "Ja tuurlijk. U broer was al een tijd depressief. Waarschijnlijk heeft u dat niet gemerkt. Hij heeft een brief voor jou, zijn ouders, Harry en voor de gene die hem zou vinden achter gelaten. Hij is gesprongen van een brug met een stenen in zijn rugzak. Er was een man en die zag hem in het water liggen. Helaas was de ambulance te laat. Hij was al hersendood in de ambulance. Hier op de OK is zijn hart gestopt. We hebben van alles gedaan om zijn hart te redden." vertelt de dokter. "D-dankuwel. Zou ik de brieven mogen?" vraag ik. "Ja tuurlijk ik heb ze hier bij me. De man die hem heeft gevonden heeft zijn gegevens achter gelaten voor het geval dat." zegt de dokter. Hij overhandigt mij de brieven en de gegevens van de man. "Gecondoleerd Luke. Als ik iets voor u kan betekenen mijn gegevens staan er ook op. Sterkte Luke ook voor je familie!" zegt de dokter voordat hij wegloopt. Verslagen ga ik neer zitten. De brieven in mijn handen. Ik twijfel wat ik eerst moet doen. De brief openen of mijn ouders bellen. De brief brand toch zo erg in mijn handen dat ik hem open maak.

Hee broertje!

Als je dit leest is het gelukt. Sorry! Sorry voor alles dat ik heb gedaan. Dat ik niet eerder contact met jullie heb opgenomen. Je moet jezelf niet de schuld gaan geven Luke! Jij hebt je juist langer hier gehouden! Ik had al een langere tijd zelfmoordneigingen. Nu pas had ik het lef om het uit te voeren. Het hele verhaal staat in de brief voor je ouders. Die mag jij ook lezen als je wilt. Luke ga door hoe je bezig was. Jij, jij bent een broertje dat iedereen wilt. Helaas heb ik je niet lang gekend maar Luke ik ben trots op je! Trots op het feit dat je dit zo goed doorstaat. Je hebt een broer verloren bijna verloor je Harry en toen was je zo sterk! Je bent mij nu ook verloren, maar Luke ik ga over je waken samen met Jack. Ja nu ben ik weer bij Jack. Zou ik dat verdienen nadat ik het hier op aarde heb verkloot? Mijn vooruit zicht is dat ik Jack weer zie. Dat ik met hem kan bijpraten over alles. Wij gaan waken over jou, Harry je ouders iedereen die je lief is. Luke ga door met je leven. Blijf niet te lang stil hangen bij mij. Ga door en weet dat ik nu beter af ben! Ik ben trots op je en ik hou van je broertje! Zeg tegen Darcy wat je voor haar voelt! Wees niet bang voor haar reactie. Sorry voor deze slechte brief. Je weet wel de les die ik je geef. Daar ken ik je wel goed genoeg voor.
Goodbye Luke Robert Hemmings!

Liefs, Ben Hemmings

Huilend lees ik de brief. Hij is dood. Mijn enige echt levende broer is dood. De brief vouw ik weer op en stop het terug in de envelop. Hij is dood. Ik kende hem pas en nu ik kan hem nooit meer zien. De tranen maken de brief nat. "Goodbye Ben Hemmings!" fluister ik...

Do you see that I love you?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu