Vandaag hebben we weer muziek. Ik heb nog steeds niet met Jace gepraat. Darcy ook niet. Ja Darcy heeft niks gedaan ik weet het maar toch. Het is gewoon kut. Ookal wist ik al dat ze me niet leuk vind, is het om het echt te zien gewoon kut en hard. Harry mag morgen weer naar huis. Ook wij hebben nog niet gepraat. Louis komt morgen ook hier wonen. We hadden mijn ouders die dag gelijk gebeld. Ze vonden het goed en snapten het wel. Ze komen als goed is over een maand terug naar huis. Eindelijk! Ja ik ben echt een familie kindje. "Luke Hemmings omdat jij de vorige keer zo goed zong wil ik graag dat je vandaag nog een keer gaat zingen maar dan met een ander nummer en nog iets maar daar moet je na de les even naar me toe komen." Zegt de muziek docent. "Solo?" vroeg ik. "Ja of je mag ook dat Louis je begeleid met de piano en jij met de gitaar. Als Louis dat wilt." "LUKEEEEY! Zullen we samen?" vroeg Louis blij. "Ja is goed, mogen we eerst nog even oefenen?" vraag ik aan de docent. "Ja tuurlijk ga maar naar het hok." Ik pakte een gitaar en liep samen met Louis naar het hok. Het hok daar staan van allerlei instrumenten. Van een drumstel tot een triangel. "Luke welk nummer gaan we doen?" vroeg Louis toen hij achter de piano zat. Er stond een hele oude piano, Louis zegt altijd dat de oudste piano's het fijnst zijn om op te spelen. Geen idee waarom, gitaren zijn het fijnst om op te spelen als ze net gebruikt zijn vind ik. "We zouden Warrior van Demi Lovato kunnen doen? Ken je die?" gaf ik als antwoord. "Luke je bent geweldig maar van haar moet ik altijd huilen" fluisterde Louis. "Van mijn stem vast niet want die is best wel slecht." Gaf ik als antwoord. "Jaja Luke droom lekker verder! We doen hem wel een toon lager okay? Want ik denk niet dat je die hoogte haalt, aangezien ze best hoog zingt." "Ja is goed! 3... 2... 3... 2...1..." telde ik af. Louis begon het voorstukje te spelen. Ik val in met de gitaar. "Lou dit klopt niet." Onderbreek ik hem lachend. "Haha klopt, vind je het erg als ik alleen op de piano je begeleid?" vroeg Louis lachend. "Nee is goed! Overnieuw dan maar! 3... 2... 3... 2...1..." Louis begon weer te spelen. Je zag dat hij helemaal opging in het spelen. Ik begon met zingen.
Na de laatste tonen die Louis speelde op de piano keek ik op naar hem. Je zag de tranen in zijn ogen staan en over zijn wangen lopen. "Lou je hoeft niet te huilen!" zei ik. "Luke je zingt zo mooi en dan dit nummer nog. Logisch dat ik het niet droog houd!"zei Louis snikkend. "Droog je tranen en we gaan het voor de klas doen okay?" zei ik gauw. Ik wist niet wat ik hier tegen moest doen. Louis wreef in zijn ogen met zijn mouwen. Nu lijkt hij echt zo'n klein schattig kindje die in zijn ogen wrijft. Hij stond op en zuchtte diep. Ik nam gauw de gitaar mee en deed de deur open. "Ah jongens daar zijn jullie! Kom allemaal maar weer zitten. Het podium is voor jullie!" zei de muziek docent. Zenuwachtig pakte ik een kruk en ging erop zitten. Louis ging achter de piano zitten. Ik deed de microfoon nog even op de goede hoogte. Niet iedereen is zo lang als mij. Darcy zei altijd wij zijn kabouters en jij bent gewoon een reus. Niet aan Darcy denken. Focus op het nummer! "Jongens jullie mogen beginnen hoor!" zei de docent. Ja ja ik was al veels te lang aan het nadenken. Louis begon te spelen. Al gauw viel ik in.
This is a story that I have never told
I gotta get this off my chest to let it go
I need to take back the light inside you stole
You're a criminal
And you steal like you're a pro...Ik haalde de microfoon uit de standaard en hield hem vast. Het was de enige hou vast nu
All the pain and the truth
I wear like a battle wound
So ashamed, so confused
I was broken and bruised
Now I'm a warrior
Now I've got thicker skin
I'm a warrior
I'm stronger than I've ever been
And my armor, is made of steel, you can't get in
I'm a warrior
And you can never hurt me again...Ik keek voorzichtig naar Louis. Die jongen kan helemaal opgaan in zijn pianospel.
Out of the ashes, I'm burning like a fire
You can save your apologies, you're nothing but a liar
I've got shame, I've got scars
That I will never show
I'm a survivor
In more ways than you know
'Cause all the pain and the truth
I wear like a battle wound
So ashamed, so confused
I'm not broken or bruisedNiemand hoorde ik praten. Normaal praat iedereen wel door mekaar.
Cause now I'm a warrior
Now I've got thicker skin
I'm a warrior
I'm stronger than I've ever been
And my armor, is made of steel, you can't get in
I'm a warrior
And you can never hurt me
There's a part of me I can't get back
A little girl grew up too fast
All it took was once, I'll never be the same
Now I'm taking back my life today
Nothing left that you can say
'Cause you were never gonna take the blame anywayIk had het lef niet om in de klas te kijken. Het was dood stil in de klas. Het enige wat
Now I'm a warrior
I've got thicker skin
I'm a warrior
I'm stronger than I've ever been
And my armor, is made of steel, you can't get in
I'm a warrior
And you can never hurt me again
No oh yeah yeah
You can never hurt me againNa datLouis de laatste tonen had aan geslagen durfde ik pas de klas in te kijken.Iedereen had wel tranen in zijn ogen. "Wauw jongens! Wauw ik weet even niet watik moet zeggen. Wauw jongens! Euhh jaa zoals jullie wel zien hebben jullie hetsuper goed gedaan. Ik had niet verwacht dat het zó goed zou zijn! Petje af!"zeide docent verbaasd. Louis en ik stonden op en gaven me kaar een knuffel. "Wedid it!" fluisterde ik in zijn oor. Ja we hadden het gedaan en hoe ook nog eens!
JE LEEST
Do you see that I love you?
Fiksi PenggemarWat als je hopeloos verliefd bent op een meisje? Waarmee je eerst goede vrienden was, en nu lijken jullie twee vreemden. Wat als ze kapot gaat van binnen, kan jij haar nog redden of is het te laat? Of is je eigen leven in gevaar?