'Kleine draak?' Onia keek me vragend aan. Medelijden glansde in haar ogen. 'Mis je jou familie?' Vroeg ze aarzelend, terwijl ze schuldig naar haar tenen staarden, die zich woelde in de grond. Haar lichaam bewoog zich niet. Haar hoofd bleef gebogen en haar schouders hingen droevig omlaag, haar ogen schoten echter in mijn richting.
Ik schudde mijn hoofd zonder twijfel, en Onia glimlachte droevig. Heel even aaide ze over mijn snuit en liet zich tussen mijn poten zakken. 'Was het niet heel fijn om te zijn met wezens zoals jij? Die kunnen wat jij kan, waarmee je kan praten enzo?'
Onia staarde droevig naar de grond, en plots realiseerde ik me dat zij het misschien wel was die haar familie miste. Ze had nooit iemand gehad om tegen te praten, of mee te kunnen stoeien, met een kans op overwinning. Ze moest wel iemand missen, die meer was zoals zij.
Onia zuchtte, 'Was ik maar een draak, was ik maar zoals jij.' Een voorzichtige glimlach kroop over haar gezicht. Ik zuchtte vertederd en drukte mijn neus tegen haar aan terwijl ik vanuit mijn ooghoeken naar haar keek. Opwinding bloeide op in haar ogen.
'Oh, kleine draak.' Jammerde ze met een vurig verlangen. 'Was ik naar zoals jij! Met je prachtige vleugels en al die warmte in je hart. Als ik jou was zou ik heel de wereld over vliegen, en al het ijs doen smelten. Dan hoeft niemand ooit nog om te komen van de kou.'
Haar dromerige blik in de verte viel weer neer op de grond. Met haar armen over elkaar geslagen liet ze zich weer achterover zakken, ontevreden over haar lot als mens. Ik grinnikte ongelovig en Onia porde haar elleboog tegen mijn schubben. 'Jij luie draak, ik weet wel dat je kan vliegen, maar je doet 't nooit!' Mopperde ze geïrriteerd.
Ik greep Onia voorzichtig beet in haar kraag. Ze gaf geen kikje van angst terwijl mijn scherpen tanden haar kleding doorboorde, ze gierde slecht van opwinding. Want ze vertrouwde mij, ze begreep mij, zoals ik haar.
Onia miste haar soort niet, net als ik. Onia wou zijn zoals mij, net als ik, zo wou zijn zoals zij.
JE LEEST
De Kleine Draak
خيال (فانتازيا)Een jonge draak herkent zich niet in wat zijn familie van hem verwacht, en besluit zich tegen hen te keren wanneer hij zij vijand in bescherming neemt. Maar het lot maakt het de draak niet makkelijk, op zoek naar wie hij is, en wie hij wil zijn. Ga...