Hoofdstuk 17.
Niall's POV.
"oké... dit kunnen we wel... jij bent verliefd op een politieagente en... ze vind jou ook leuk ?" Liam keek me vragend aan, ik haalde mijn schouders op "ik weet het niet" zei ik zachtjes, Liam zuchtte diep en kwam weer tegenover mij zitten "wanneer zie je haar weer en... heb je er ooit bij nagedacht dat dit eigenlijk niet kan werken... ik bedoel het niet verkeerd Niall want ik wil je het allerliefst gelukkig zien maar kijk... het gaat goed met de overvallen en stel dat het ons lukt... dan gaan we naar Amerika... en zie je haar nooit meer... maar stel het lukt niet... dan worden we opgepakt door waarschijnlijk een collega van haar en zie je haar ook niet meer..." Liam keek me aan met een pijnlijke blik in zijn ogen "er eh... er is nog wat..."mompelde ik zacht, Liam keek me schuin aan "Davy leid het onderzoek naar de bankovervallen" piepte ik zachtjes "wat?" vroeg Liam nu helemaal hopeloos "Niall... besef je wel wat je doet ?" ik liet me onderuit op de stoel zakken en keek Liam angstig aan, opeens werd de deur opengegooid en Zayn kwam met een grote glimlach binnenlopen "en wat is hier voor geheime meating ?" vroeg hij nep boos, Liam haalde zijn schouders op en ik staarde alleen maar naar mijn handen "kom op jongens, het was maar een grapje" zei Zayn zacht en pakte ook een stoel, en draaide hem op en ging er zoals altijd achterstevoren opzitten "wat is er ?" vroeg hij nu nog zachter, ik durfde niks te zeggen en keek naar Liam "Niall..." zuchtte Liam "Niall is verliefd op... en goed bevriend geworden met... een politieagente" Zayn's gezicht vertrok, hij stond meteen weer op en duwde de keukendeur weer dicht "Niall..." zei hij zuchtend, ik haalde een hand door mijn haren en stond op maar Zayn duwde me terug "hoe heet ze ? en hoe ziet ze eruit ? en... was je bij haar gisteravond ?" Zayn keek me speels aan maar Liam gaf hem een hatelijke blik "Zayn dit is serieus, besef je de gevaren wel..." weer deed ik een poging om op te staan en dit keer duwde Zayn me niet terug "waar ga je heen ?" was het enige wat hij zei "buiten" antwoorde ik kort "wel snel terug want ik kwam hier eigenlijk heen met goed nieuws ! ik heb een auto en vanmiddag doen we een bankoverval" "vanmiddag kan ik niet" antwoorde ik zacht en ik probeerde mijn tranen in te houden, ik keek schuldig naar de jongens en ze wisten al dat ik met Davy had afgesproken, ik veegde snel met mijn hand langs mijn ogen om mijn tranen te verbergen en opende de deur, ik botste tegen Harry en Louis op die ook net naar binnen wilden komen "hè man, kijk uit..." Harry keek me boos aan maar ik liep gewoon door, met een harde klap sloot ik de voordeur achter me terwijl Liam en Zayn het voorzichtig probeerden uit te leggen aan Harry en Lou...
Davy's POV.
Gelukkig... een kort werkdagje vandaag, snel pakte ik mijn jas van de kapstok en liep naar buiten, daar zag ik een inmiddels bekend persoon op een bankje zitten, ik liep op hem af en hij keek op "hoi..." zei hij zachtjes, een beetje geschrokken keek ik Niall aan "Niall ? wat is er ?" ik ging naast hem op het bankje zitten en zag goed dat hij gehuild had, Niall schudde zijn hoofd en ging staan "zullen we wat gaan drinken ?" vroeg hij en keek me met een glimlach aan, ik knikte kort en stond op, samen liepen we naar de Starbucks en bestelden het drinken, toen we aan het tafeltje zaten kon ik ook niet langer doen alsof er niks aan de hand was, Niall zat duidelijk ergens mee "Niall... je weet dat je me alles kan vertellen hé" zei ik zachtjes, Niall knikte en zette zijn koffie neer "Davy ik..." hij werd onderbroken door zijn telefoon en op dat moment ging mijn pieper ook af "ik moet weg" zei hij snel, ik knikte "ik ook" snel pakte ik mijn spullen en samen liepen we naar buiten "luister Davy, dit is waarschijnlijk de laatste keer dat je me ziet... het spijt me" ik keek Niall verbaasd aan maar voordat ik nog wat terug kon zeggen duwde Niall zonder enige waarschuwing zijn lippen op de mijne "het spijt me" fluisterde hij nog en liep toen snel weg, weer hoorde ik mijn pieper gaan dus ik rende snel naar het bureau, onderweg stopte er een politieauto voor mijn neus "Davy stap in ! er is een overval bezig !" Josh gooide de deur open en zo snel als ik kon stapte ik in...
JE LEEST
Hit Me With Your Best Shot. - A Niall Horan FanFic.
FanfictionDavy Simons zit samen met haar partner en beste vriend Josh bij de politie, ze onderzoeken winkeldiefstallen maar Davy wil meer, deze kans krijgt ze ook als er een bankoverval begonnen is en Davy door haar promotie de leiding krijgt over het team, t...