Hoofdstuk 2.
Davy’s POV.
“Davy je sleutels !” ik draaide me om en zag daar mijn moeder al strompelend naar buiten komen met de sleutels in haar handen, snel rende ik terug naar het huis en nam de sleutels aan “mam, rustig, ga maar weer naar binnen toe, als ik mijn sleutels een keer vergeet is het niet erg” ik glimlachte nog even naar haar en liep toen weer verder, ik zuchtte, sinds ik uit mijn appartement ben gezet heeft mijn moeder me weer met open armen ontvangen maar… ze wordt zo oud… haar mooie zwarte haren moesten ruimte maken voor grijze en haar rug gaat krom staan door ouderdom, zo in gedachten vervolgde ik mijn weg naar het bureau, een auto had ik ook niet meer… en ik mocht die van het team alleen voor noodgevallen gebruiken… ik kan er toch niks aandoen dat ik niet zo handig ben achter het stuur, eigenlijk voelde ik mezelf wel dom… ik ben een beetje het buitenbeentje van het korps… ondertussen kwam ik op het politiebureau aan “Simons daar ben je !” Josh kwam op me aflopen en drukte een stapel papieren in mijn handen, ik trok een wenkbrauw op, bekeek de papieren aandachtig en zuchtte “kunnen ze ons niks beters geven dan alleen maar winkeldiefstallen?” Josh haalde onschuldig zijn schouders op en keek me medelijdend aan “ik wil een keer een grote misdaad oplossen, geen zielige tieners die snoepjes jatten uit een winkel….” Josh grinnikte en ik keek hem boos aan “ik meen het Josh…” net toen Josh antwoord wilde geven kwam Rechercheur Dinozzo woest uit het kamertje van de officier gestormd, Josh liep op hem af om te vragen wat er was maar voordat hij dat kon doen bulderde er zware stem door de speaker “Simons ! melden ! nu !” ik keek Josh en Dinozzo verschrikt aan en liep toen maar snel naar het kantoortje, ik zag Officier Stark met een vuurrood hoofd achter zijn bureau zitten, hij werd ook al zo oud, boven op zijn hoofd werd hij kaal en langs de zijkant werden zijn haren grijs/wit, ik sloot de deur achter me en ging op de stoel voor het bureau zitten “luister… ik weet dat jij en je partner Josh alleen maar winkeldiefstallen doen maar ik heb een klus voor je…” ik keek de officier verrast aan “ik zie wat in jou Simons, je hebt potentie… heb je gehoord van die bankoverval gister ? jij gaat hem oplossen” ik keek de man met open mond aan “dank u wel” kon ik er nog net uitbrengen, ik zag een kleine glimlach op het rimpelige gezicht van de officier, hij schoof een dossier naar me toe, ik stond op en liep naar de deur toe “ow en dan nog wat, je hebt ook de leiding over Dinozzo” ik knipperde een paar keer en kon mijn oren niet geloven, ik ? de leiding over een man die sowieso 5 jaar ouder dan mij was? Ik knikte naar de Officier en liep toen met een grote glimlach naar Josh toe, ik vertelde hem alles en hij begon te stralen “we hebben een klus ! een grote !” riep hij blij, ik knikte en zag toen Dinozzo staan “was hij daarom net zo boos ?” vragend keek ik Josh aan die een beetje ongemakkelijk naar Dinozzo keek “ach, of hij wel of niet wil… de officier zijn wil is wet” mompelde hij zacht, ik knikte en liep met een glimlach naar Dinozzo toe “hey, dus wij werken nu samen hé ?” ik keek hem zo vriendelijk mogelijk aan maar in plaats van vriendelijk terug te doen draaide hij zijn rug naar me toe “ja ik vind het ook leuk…” mompelde ik sarcastisch en liep toen weer terug naar mijn bureau waar Josh al druk bezig was met het dossier “ik heb een aanwijzing denk ik” mompelde hij, ik ging tegenover hem zitten en liet hem zijn verhaal doen “het gaat om 4 jongens, ze gokken rond de 20 jaar, ze hebben gisteren de kleine bank op de hoek van de stad met succes overvallen, ze namen een andere jongen als gijzelaar zijn naam is Louis Tomlinson” ik knikte aandachtig en schreef de naam op “Dinozzo ! ga deze jongen natrekken” ik klonk wel erg bevelend maar tot mijn verbazing kwam Dinozzo toch aanlopen en griste het papiertje uit mijn handen, ik keek naar Josh en glimlachte “we hebben een klus”
-------------------------------------------------------------------------------------------
ik hoop dat jullie het leuk vinden tot nu toe :)
reacties/tips/votes zijn altijd welkom !
ik probeer zo snel mogelijk weer te uppen ! :)
JE LEEST
Hit Me With Your Best Shot. - A Niall Horan FanFic.
FanficDavy Simons zit samen met haar partner en beste vriend Josh bij de politie, ze onderzoeken winkeldiefstallen maar Davy wil meer, deze kans krijgt ze ook als er een bankoverval begonnen is en Davy door haar promotie de leiding krijgt over het team, t...