9

1K 94 10
                                    

De zon komt langzaam op. We lopen inmiddels langs het meer, het ligt een half uur lopen van de open plek vandaan. Het is dus half zes gok ik. De zonsopgang is mooi, de lucht is gevuld met kleuren. Ik heb de hele tijd achter het groepje gelopen. Jamie en Dawn lopen samen en Fem en Shadow lopen samen.

Niet dat het me uit maakt. Ik ken ze toch nauwelijks. Terwijl het groepje langzaam Door loopt, kan ik het niet laten om even naar het meer te gaan. Ik kijk naar het water.

Zo veel mooie herinneringen hier. Ben hier al veel te lang niet meer geweest. Toen ik wat jonger was gingen ik, mama en papa hier altijd heen. Meestal in de zomer omdat het water dan warmer was. Of in de winter om te schaatsen, als het ijs dik genoeg was.

'Lila! Kom je?!' Roept Shadow. Ik kijk op en loop weer Door. De meiden kletsen en lachen en hebben het naar hun zin. Ik geniet gewoon van de omgeving. Het bos is over het algemeen altijd wel een mooie plek. Ik breng er graag tijd Door.

Na weer, voor mijn gevoel tijdje, gelopen te hebben komen We op de zoveelste open plek.

'Laten we even pauze houden.' Zegt Jamie. Iedereen gaat zitten. Ik open mijn rugzak en pak de appel. Ik neem er een hap uit en staar naar de grond.

'Hoe laat is het?' Vraag ik.

Fem doet haar jas een stukje omhoog.

'Half 9.'

'O ik dacht dat we pas een uurtje onderweg waren.'

'De tijd gaat snel.' Zegt Dawn. Ik knik.

'Ik denk dat we rond 4 uur wel aankomen. We lopen allemaal niet zo heel snel, plus pauzes en zo.'

Ik knik en neem nog een hap van mijn appel. Ze zitten we een tijdje. Een beetje uitrusten en eten kan geen kwaad. Het wordt nog een lange tocht...

I'm a wolf?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu