27

802 73 9
                                    

POV LILA

We lopen al een tijdje. Ik begin moe te worden. Ik vraag me af wanneer wel Dawn vinden. Of we haar vinden, waar we haar vinden.

'TYGO! Dit is niet grappig Tygo! Laat je zien en dan kunnen we gaan!' Hoor ik ineens.

'Sssst.' Zegt Jonas. Iedereen staat stil en we luisteren.

'Haha rustig Tamar. Ik maakte maar een grapje.'

'Dat mag je echt niet meer doen je liet me schrikken.'

'Sorry hoor.'

Even is het stil. Dan horen we geluid in de bosjes achter hun.

'Tygo?'

'Sssst, verstop je.'

Ik duw iedereen aan de kant en kijk Door de bosjes. Ik zie een meisje met blond haar tot haar schouder en licht blauwe ogen. Ze draagt een limoen kleurig hempje en een spijkerbroek met allstars. Wacht... Ze heeft een wolven teken. Met een limoen kleurig oog.

De jongen heeft zwart haar en groene ogen. Hij draagt een t-shirt met een spijkerbroek en sneakers. Ook hij heeft een wolven teken met een limoen groen oog.

'Ze zijn een van ons.' Fluister ik.

'Tamar, verstop je.' Zegt hij nog maals.

Het meisje knikt en springt in de bosjes. Tygo loopt wat naar achteren.

'Kijk eens aan. Wat hebben we hier?'

Een man loopt uit de bosjes. Er komen er een paar achterna. Een van hun heeft Dawn! Meer zien het. Ik wil gaan maar word terug getrokken.

'Ga weg, of ik zorg er voor dat je weg gaat!' Zegt hij drijgend.

Hij loopt op hem af. Tygo verandert in een wolf en springt op hem af. Hij is een zwart met witte wolf. De gast steekt hem met een mes in zijn zij. Hij gromt en valt neer. Twee mannen rapen haar op. Dawn probeert weg te komen en iets te zeggen maar het werkt niet.

'Tygo nee!' Schreeuwt Tamar. De mannen kijken haar aan en lachen. Dan lopen ze weg.

Tamar springt uit de bosjes en kijkt de mannen na. Ze weet dat ze de strijd niet gaat winnen. Ze zakt op haar knieën en staart voor uit.

'Laat mij maar.' Fluister ik.

Ik sta op en loopt Door de bosjes. Ik zak naast haar neer.

'Ga weg!' Roept ze. Ze staat op en loopt snel van me weg. Ze voelt in haar zak en pakt een zakmesje.

'Rustig, ik ben een van jou soort.' Zeg ik terwijl ik mijn wolven teken laat zien.

Ze kijkt me aan.

'Ze hebben mijn mate gevangen.' Zegt ze.

'En ze hebben mijn vriendin! Wil je met ons mee?'

'Ons? Zijn er meer?'

Ik knik. De andere komen bij ons staan.

'Mag ik met jullie mee?'

'Het is de law of the Wolfs.' Zegt Sam.

Ze glimlacht.

'Ik ben Tamar trouwens.'

Iedereen zegt om en om zijn naam. Samen trekken we verder Door de bosjes.

'Dankje... Lila toch?'

'Ja en geen probleem.'

Ze geeft me een zwakke glimlach en kijkt verdrietig voor zich uit.

'Tamar, we vinden hem. Beloofd en ik rust niet tot die hele organisatie helemaal kapot is.'

I'm a wolf?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu