33

671 57 15
                                    

Ik zie het gebouw al. Ik Zack mijn naam schreeuwen, alsof hij er niets om geeft dat hij gepakt kan worden. Opeens is hij stil en het enige wat ik hoor zijn de bosjes. Als ik er bijna ben springt een van de mannen voor me. Ik val en verander snel terug. De man pakt me vast en tilt me op.

'LAAT ME LOS! HELP! IEMAND!' Schreeuw ik.

Ik weet dat ze er zijn! Ze moeten me helpen! Ik wil geen proefkonijn zijn! Ze nemen me mee het gebouw in.

'Geef me de sleutels! Anders pak ik ze zelf.' Zegt de man.

Ik wring mijn armen los en pak de twee sleutels uit mijn zak. Ik geef ze aan de man. Ik kan maar beter mee werken. Dan valt het misschien nog mee. Hij neemt me mee naar de gang met de deuren. Hij stopt bij mijn deur en opent hem. Hij gooit me er in en doet de deur dicht.

'Nu de andere nog. We gaan ze zoeken! Doe de deur goed op slot Jackie.'

'Ai ai kapitein.'

Ik hoor de man zuchten en dan hoor ik voetstappen. Mijn deur gaat opslot en dan loopt Jackie weg. Ik kijk de cel rond. Klein, met een klein stoeltje in de hoek en een matras in de andere hoek. Het is een bakstenen cel dus het is best koud... heel koud eigenlijk. Er is een klein raampje met kleine tralies er voor. Heel cliché... alweer. Ik zucht en ga op de stoel zitten. Ik hoor geen mensen meer. Ik ren op de deur af en beuk er tegen aan. En nog eens en nog eens tot dat mijn schouder te pijn doet om tegen de deur aan te beuken en ik zak langs de deur naar benden.

POV ZACK

Lila stormt de kamer uit. Jamie kijkt me aan.

'We moeten achter haar aan.' Zeg ik.

Jamie knikt en we rennen achter haar aan. We komen buiten en ze is weg.

'LILA!' schreeuw ik.

Ze kan zo gepakt worden. Ze moet terug komen.

'LILA!' roept Sam die ook Door heeft wat er aan de hand is.

Ik zie twee bewegende figuren.

'Het zijn de mannen!' Roept Fem.

Iedereen verstop zich terwijl ik alleen maar om me heen kijk.

'LILA!'

Ik zie iets mij tegemoet rennen. Ik ren naar de bosjes. Dan pas zie ik dat het Lila is met een van de mannen vlak achter haar. Er springt iemand voor haar. Ze verandert snel terug en wordt op getild. Ze schreeuwt om hulp. Als ik er op af wil gaan trekt Jamie me terug.

'Laat me los.'

'Het is te laat Zack! Als je er heen gaat wordt het je dood!'

'Het gaat hier om Lila! Ik houd van haar!'

'Als je echt van haar hield had je nooit getwijfeld of jullie mates zijn en had je mij niet gezoend!'

Ik kijk haar aan. Ze legt haar handen op haar mond.

'Sorry.' Mompelt ze.

'We moeten de rest vinden en een plan maken. Niemand mag achter blijven. We gaan Lila er uithalen. Alleen nu niet.' Zegt Fem die aan komt lopen. Ik knik...

I'm a wolf?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu