'Jeetje wat veel gangen.' Zegt Jamie.
Ik knik terwijl ik om me heen kijk. We zijn ergens achter in het gebouw.
'Kan iemand deze sleutel vast houden? We gebruiken hem niet en ik heb geen zakken.' Zegt Zack.
Hij had de sleutel van Tamar gekregen voor we gingen. Zij hadden hem niet nodig.
'Kom maar.' Ik pak de sleutel aan en stop hem in mijn zak.
We lopen langs een raam. Hij is een beetje vies maar je kan er doorheen kijken. Ik zie een bos, een klein dorpje in de verte. Ik had geen idee dat we zo dichtbij mensen zaten... man... een huis. Wat mis ik dat. Een bed... een familie... fatsoenlijk eten... water waar niet iedereen in zwemt.. Ik schrik op uit mijn gedachten en zie dat Jamie en Zack weg zijn.
'Hallo?! Zack? Jamie? Zack! JULLIE KUNNEN ME HIER NIET ALLEEN LATEN!' Schreeuw ik zo hard ik kan.
Ik zucht en loop wat langs de muur. Ik kijk wat in de gang. Mijn oog valt op wat glinsterend op de vloer. Ik loop er op af. Nog een sleutel? Ik raap hem op en kijk er naar. Ik pak de sleutel uit mijn zak en houd hem er naast. Niet her zelfde patroon... Hij is voor een andere deur. Ik kijk om me heen en mijn oog valt op een iets andere deur. Het moet geen toeval zijn dat een van die gasten hier zijn sleutel heeft laten vallen.
'Op hoop van zegen.' zeg ik in me zelf.
Ik stop de sleutel er in en draai... gelukt. Ik open de deur en loop de kamer in. Het enige beetje licht is het licht dat door de deur open schijnt. Het is genoeg om de licht knop te vinden. Ik klik hem aan. Er zit nog een deur aan de zijkant. Verder staat er een tafel met allemaal papieren er op.
'Hebbes.'
Oké ik moet stoppen met tegen me zelf praten. Ik loop naar de tafel en kijk Door de papieren. Tekeningen... van al onze wolven.. en een paar andere die ik niet herken. Zelf ik ziet er bij. Ik moet dit en de rest laten zien. Ik loop naar de andere deur en probeer hem te openen. Zonder resultaat. Ik zucht en loop Door de kamer.
Ik schuif alle papieren aan de kant, ik kijk bij de muur en onder de tafel... niets. Er moet daar iets zijn. Ik trek er aan en duw. Er komt geen beweging in. Ik beuk er tegen aan met mijn schouder de deur schiet open. En... weer een gang.
Ik zucht en loop Door. Mijn oog valt op een deur aan de zijkant van de gang. Er hangt een bordje boven
Lila, special
Keep out
Kan gevaarlijk zijnAls ze me vangen... word ik dan hier in gestopt... ben ik special? Wat is dit? Wat betekent dit allemaal? Ik moet het vragen... aan Zack misschien. Ik loop Door... weer een deur.
Zack
Keep out
Meer onderzoek nodigMeer onderzoek nodig? Wat is dit allemaal? Ik slik en loop Door.
Tim
Keep out
Kan slecht zijnSlecht zijn?! Wat?
Dawn
Keep out
Eerst alleen, kijken hoe reageertOnderzoeken? Dawn is deel van een onderzoek?
Tygo
Keep out
Uit de buurt houden van mateOok een onderzoek? Ik snap het allemaal niet meer...
Fem
Keep out
Eerst hier, daarna isolatieIsolatie? Zielig...
Jonas
Keep out
Geef geen zonlichtKoud... geen licht... ik moet er niet aan denken.
Jamie
Keep out
Altijd licht!Geen nacht, geen dromen... gemeen..
Shadow
Keep out
Geen idee...Komt vast Door haar naam.
Sam
Keep out
Hier laten opgroeien als een van onsNiet Sam! Dat kunnen ze niet doen!
Thomas
Keep out
Proefkonijn...Nee...
Tamar
Keep out
Uithoudingsvermogen testDat was alles. Alle cellen... daarom zoeken ze ons. Experimenten. Dit kunnen ze niet maken. Aan het einde van de gang is een deur. Ik maak hem open, hij is gewoon open. Waarom deze wel? Ik slik en open de deur. En ik zie iets wat ik nooit had willen zien...
JE LEEST
I'm a wolf?
WerewolfAls Lila met haar klas naar de bossen gaat met school raken zij en haar vrienden verdwaalt. Door een ruzie splitsen ze op. Ze heeft geen flauw idee wat ze moet doen tot ze een groep jongens tegen komt. Zij veranderen alles...