36

667 62 19
                                    

POV SAM

Ik ren op Lila af. Ze is veranderd in een mens. Er zit een snee door haar wolven teken heen.

'Sam...'

'Wat gebeurt er als er een snee door je wolven teken zit? Kun je dan nooit meer veranderen?' Vraag ik terwijl ik me maar de groep omdraai.

Ze kijken me aan. Niemand zeg iets. Ze zeggen niets en kijken elkaar aan. Ik voel woede... lila is iemand die me bijna alles heeft geleerd. Jagen, de law of the Wolfs... shadow was er niet voor me. Ze is er altijd voor iedereen geweest. Ze kwam er bij als een vreemde, mengde zich en was sterk... speciaal. Niemand lijkt dit in te zien! Ze maakte vrienden, twijfelde niet om de groep te redden... ookal had een van hen haar verraden... Zack.

'Noemen jullie dit een pack!'

Ik kijk ze boos aan.

'Sam, kom hier heen...' zegt Shadow.

'NEE!'

Ik grom. Voor het eerst een grom die niet als een kat klinkt. Iedereen kijkt me geschrokken aan.

'Noemen jullie dit een pack?! Zack, ze is je vriendin! Ze redden je terwijl je haar verraden had! Tamar, lila stelde je aan ons voor toen niemand anders het wilde doen! Shadow, lila heeft je samen gebracht met Thomas! En lila was er voor mij terwijl jij, Shadow, mij in de steek liet!'

Ik kijk de groep rond. Ze kijken beschaamd naar de grond. Schamen... Ze moeten zich schamen...

'Sam, het spijt me! Het waren er te veel!' Roept Fem.

'Als jullie allemaal waren gegaan leefde ze nog!'

'Sam zo werkt het niet oké! Dan waren we allemaal dood geweest!' Zegt Dawn.

'O ja! Net lukte het jullie wel om het zelfde aantal mensen af te schrikken!'

'Sam..'

'Hou je mond Shadow! Het is de law of the wolfs! Moet ik hem eens voor jullie zeggen.'

'Sam dat hoe-'

' NOW this is the Law of the Wolfs - as old and as true as the sky;

And the Wolf that shall keep it may prosper, but the Wolf that shall break it must die!'

Ik kijk de groep langs en ontbloot mijn tanden. Ze hadden me allang neer kunnen halen... Zo sterk ben ik niet. Ik denkt dat het langzaam tot ze Door dringt. Dat ik als baby Wolfje meer gelijk heb dan hun. Ze moeten niet dood natuurlijk. Maar wel als we de law volgen!

'As the creeper that girdles the tree-trunk the Law runneth forward and back -
For the strength of the Pack is the Wolf, and the strength of the Wolf is the Pack. Nou ik wil niet veel zeggen, maar ik was niet sterk genoeg om Lila te redden... jullie wel. Jullie hebben je kans laten schieten, nu is het mijn buurt. En waag het me te volgen. Want ik verzin wel iets om jullie te doden. Wat jullie hebben de law of the wolfs officeel... gebroken.'

I'm a wolf?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu