POV LILA
'Heey Jamie, wil je ook wat chocola?' Ze knik en ik geef haar een stukje. Ze glimlacht en gaat naast Zack in het gras zitten. Ze gaap een keer en legt haar hoofd op Zack zijn schouder. Ik wist niet dat hun iets hadden...
Ik zie Fem en Tim uit de bosjes komen. Ze komen er bij zitten, Tim naast mij en Fem naast Jamie.
'Hoe ist?' Vraagt Tim.
'Goed hoor, met jou?'
'Beetje moe, maar verder gaat het goed.'
'Ik ga me even omkleden.'
Ik pak mijn tas en loop een van de bosjes in. Ik pak mijn witte jurk en trek hem aan.
Tim lijkt me aardig. Zack en Tim zijn beide jongens die ik mag. Ze zijn gezellig en kunnen teminste ergens met je over praten.
Ik loop terug naar het groepje en ga zitten.
Ik kijk naar de lucht. De zon is weg en we zitten in de schaduw. Ik krijg kippenvel op mijn armen. Ik probeer mijn armen wat warmer te maken Door er overheen te wrijven. Ik had een jas mee moeten nemen.
'Hier.' Hoor ik naast me. Ik kijk Tim aan en hij geeft me zijn jas met een warme glimlach. Ik bloos en neem hem aan.
'Dankje.'
Ik trek zijn jas aan en Tim trek me wat naar zich toe. Ik zie Zack naar Tim kijken. Jamie gaat dichter tegen Zack aan zitten. Ik kijk naar de twee en net als Jamie een opmerking wil maken komen de andere bij ons zitten.
'Oe romantisch dit!' Roept Shadow terwijl ze naar mij en Tim kijkt.
'Ik heb het gewoon koud. En het is pas s morgens, moet je voorstellen.' Zeur ik.
Shadow lacht en gaat naast Tim zitten. Sam gaat naast haar zitten. Thomas gaat naast naast Zack zitten en Jonas naast hem en Dawn naast hem. Zo hebben we een kring gevormd.
'Ik had een idee.' Zegt Dawn.
Iedereen kijkt haar aan en is stil.
'Het bevalt iedereen hier wel, waarom blijven we niet gewoon hier?'
Hier blijven?! En mijn ouders nooit meer zien! Dat kan ik niet maken..
Iedereen is super enthousiast.
'Nee, ik blijf hier niet, ik kan het niet. Dan zie ik mijn ouders nooit meer!'
Iedereen kijkt me aan.
'We hebben je toch uitgelegd dat je ouders je niets hebben laten weten.' Zegt Jonas
'Dan nog! Ik laat ze niet achter.'
'Lila, je ouders zijn nu niet belangrijk meer, je hoort bij de roedel. Je bent een van ons. Ze wisten van alles en ze hielden hun mond.' Zegt Tim.
Ik ga recht op zitten.
'Ik hou van ze! Ze zijn er altijd voor me geweest!'
Iedereen begint Door elkaar te praten. Ik kan er niet tegen. Ik sta op trek Tim zijn jas uit gooi hem naar zijn hoofd, pak mijn tas en ren weg. Door de bosjes. Geen idee waar ik heen moet maar ik ren, de richting waar we vandaan kwamen. Hopend een weg terug te vinden.
Ik ren langs een grote boom die mijn aandacht trekt. Ik besluit om hoog te klimmen, de jurk zit een beetje in de weg. Niet ver boven de grond zit een tak waar ik op kan zitten. Ik ga in de ronding van de tak liggen en leg mijn hoofd tegen een deel van de tak, en ik denk...
POV ZACK
Ze staat op en smijt Tim zijn jas naar zijn hoofd. Dan pakt ze haar rugzak en rent ze weg. Iedereen kijkt haar verbaast na.
'Pff.. ouders wat moet je er mee.' Zegt Jamie. Ik duw haar van mijn schouder.
'Kom op, jullie weten hoe moeilijk het is in het begin. Heb een beetje respect naar haar toe. Jullie moesten haar niet zo aanvallen.'
Iedereen kijk me aan. Tim zucht en wil op staan.
'Ik ga wel.' Zeg ik en ik sta op en ren Lila achter na.
JE LEEST
I'm a wolf?
WerewolfAls Lila met haar klas naar de bossen gaat met school raken zij en haar vrienden verdwaalt. Door een ruzie splitsen ze op. Ze heeft geen flauw idee wat ze moet doen tot ze een groep jongens tegen komt. Zij veranderen alles...