10

1K 89 3
                                    

Inmiddels lopen we weer. Jamie is wat vooruit gelopen om te kijken waar we heen moeten. Shadow loopt nu naast me.

'Dus, mooi weer vandaag hè?' Ik knik al antwoord.

'Het wordt nog warmer dan dit vandaag.' Zeg ik terwijl ik naar de lucht kijk. Het is pas vroeg maar er zijn nu al geen wolken.

'Ja dat denk ik ook.'

Ik kijk wat naar de bomen. Er zitten vogeltjes op takken en in nestjes. Hier en daar hangen wat besjes aan de bomen. Dan valt mijn oog op een van bomen. We zijn redelijk ver in het bos maar toch herken ik iets.

'Jongens, kunnen jullie even wachten?' Ze stoppen en kijken me aan. Ik bekijk de boom. Zijn we hier geweest met kamp? We zijn een keer met de bus gegaan ongeveer een uur en toen mochten we Door het bos lopen en moesten we opdrachten doen. Een van de opdrachten was bouw een hut. Ik herken de boom van de takken die rusten op twee grote stevige takken. Hier is onze boom hut van kamp.

Ik loop naar de boom en klim om hoog.

'Wat doe je?' Vraagt Dawn.

'Ik moet even kijken!' Roep ik terug terwijl ik Door klim. Van tak, maar tak. En dan op de grote tak en omhoog en daar zijn we dan! Ik sta op en kijk naar beneden. De hut is nog precies het zelfde. Takken als grond afgebroken van de boom naast deze. Grote taken met bladeren geplaatst als dak en met een zakmes hadden we in een van de takken: school kamp 2016 ♡ gekrast.

'En?! Wat zit daar boven?!' Schreeuwt Fem.

'Niks! Ik kom weer terug!'

Langzaam klim ik naar beneden. Zodra ik op de grond sta zie ik iemand op ons af rennen. Het is Jamie.

'We moeten ons NU verstoppen!' Zegt ze in paniek.

'Rustig, wat is er?' Vraagt Dawn

'ZE zijn hier.' Zegt Jamie.

Dawn kijkt Shadow aan. Ze knikt en pakt mijn pols. Ze trekt me mee. De bosjes in. Jamie en Dawn zijn ook weg. In de verte hoor ik zware voetstappen. Ze komen steeds dichterbij. Ik weet niet of ik bang moet zijn of niet. Op een moment staan de figuren stil heel dicht bij ons.
'Hoe kon je ze nou verliezen!'

'Sorry ik verloor ze uit het oog!'

'Hoezo verloor je ze uit het oog! Deze meiden zijn belangrijk!'

Shadow pakt heel zachtjes een tak op en gooit hem verder op in de bosjes. De twee mannen lopen meteen weg. Shadow kruipt tussen de bosjes Door, ik volg haar. Dawn en Jamie kijken naar Shadow vanaf de andere kant. Shadow knikt en daarna springt ze uit de bosjes zo richting de mannen. Dawn en Jamie rennen op mij af en trekken me omhoog. Ze beginnen te rennen terwijl ik ze maar volg.

'En Shadow dan!' Roep ik nog.

'Ze red zich wel, geloof me.' Zegt Jamie terwijl we steeds sneller Door rennen.

I'm a wolf?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu