11

1.1K 88 11
                                    

We zijn gestopt met rennen en zitten midden op het pad. Ik staar naar de weg waar we vandaan kwamen, hopend dat Shadow terug komt.

'Maak je niet zo druk. Ze komt zo.' Zegt Fem. Ik zucht en pak mijn tas. Het lampje van mijn telefoon knippert. Heb ik een bericht? Ik pak mijn telefoon en zet hem aan. Ik tik mijn code in. Een gemiste oproep van mama en een van papa. Plus 4 berichten. Ik zucht en lees de berichten Door.

Mama:

Kom alsjeblieft naar huis! We willen het uitleggen! Ga niet weg, we willen niet dat je weg gaat.

Het spijt ons echt lieverd, alsjeblieft antwoord!

Weet je misschien lees je deze berichten niet eens...

Misschien heb je je telefoon niet eens bij...

Ik slik en sluit mijn telefoon weer af. Met een zucht pak ik mijn flesje water en neem ik een flinke slok.

'HALLLUUUW MENSJES!' Schreeuwt Shadow. Ik draai me om en zie dat Shadow aan komt rennen. Ik zwaai naar haar en ze zwaait terug. Ik ben blij dat ze oké is.

'Hé, trouwens... Wie waren die mannen en waarom moesten we voor ze verstoppen?' Vraag ik nadat ik me heb gerealiseerd dat ik het niet eens heb gevraagd.

'We leggen het je allemaal later uit, beloofd.' Zegt Jamie.

'Nou nu we compleet zijn, kunnen we weer gaan.' Zegt Fem terwijl ze op staat. Ik sta ook op en help Dawn omhoog.

'Let's go!' Zegt Dawn en we beginnen te lopen.

Zodra de avond begint te vallen begin ik steeds meer van het bos te herkennen. Het pad, de bomen de stronk waar ik op lag.

'Jongens, ik herken dit. Ze moeten hier dicht bij zijn.'

We lopen een stukje Door. Langzaam horen we stemmen. Shadow stopt en luistert.

'Ik hoor ze!' Zegt ze enthousiast. Ze begint te rennen.

'Shadow!' Jamie en de andere rennen haar achter na. Ik begin ook te rennen.

Ik stop als ik het groepje meiden stil zie staan. Ik wring me tussen Dawn en Jamie Door. Er staan 3 jongens, de vrienden van Zack. Ik zie Shadow verward rond kijken.

'Shadow?' Ze kijkt om, paniek in haar ogen.

'Zack!' Schreeuwt ze boos. Zack komt uit de bosjes. Onze ogen ontmoeten elkaar.

'Lila, Hi.'

'Zack.' Zegt ik met een kleine glimlach.
'Zack... waar is... Sam?!' Roept Shadow.

'Shado-'

'Niks Shadow! Waar is Sam!'

'H..Hij is hier niet.'

'Waar is hij dan! O nee.. is hij dood...'

'Nee! Nee nee nee!' Zegt hij snel.

'Waar is hij dan!'

'Hij liep weg van de groep en we zoeken hem al dagen.'

Shadows mond valt open en ze kijk hem aan met grote ogen. Ze loopt op hem af en schud hem Door elkaar.

'JE ZOU OP HEM LETTEN! JE HAD HET BELOOFD!'

'Shadow...'

Ze draait zich om en kijkt Jamie aan. Een traan rolt over haar wang. Jamie loopt op haar af en geeft haar een knuffel.

'Sssst... Hij is oké, beloofd. Hij kan voor zich zelf zorgen. En we gaan hem zoeken.'

'Wie is Sam?' Fluister ik naar Fam.

'Haar kleine broertje.'

Shadow laat Jamie los. Ze veegt jaar tranen weg en rent de bosjes in.

'Wat gaat die doen?' Vraagt ik aan Jamie.

'Laat haar maar, ze is zo terug.' Ik knik begrijpelijk en ga op de grond zitten.

De drie vrienden van Zack komen er samen met Jamie, Dawn en Fem bij zitten. Zack staat wat achter in.

'Dus, wie gaat me voorstellen? Niemand heeft me ooit aan deze gasten voor gesteld.'

'O ja, dit is Thomas.' Zegt Zack terwijl hij naar de bruin harige jongen met groene ogen wijst. Hij heeft net als de meiden een wolf teken met een groen oog.

'Dit is Tim.' Hij heeft zwart haar en blauwe ogen. Zijn wolf heeft roze ogen.

'En dit is Jonas.' Hij wijst naar een bruin harige jongen met bruine ogen. Zijn wolf heeft blauwe ogen.

Zack gaat er bij zitten.

'Dus wat brengt jou terug naar dit bos?'

'Ik help de meiden. Ze wilde jullie graag vinden en ik wist waar jullie waren.'

'Aha.'

Ik staar wat naar de grond. Even later hoor ik wat geritsel ik kijk om en zie Shadow Door de bosjes komen met een jongetje.

'Lila, dit is Sam.' Zegt ze met een glimlach.

A/N vinden jullie dat plaatje met een stukje uit het boek? Vaker doen? Laat maar weten :)

I'm a wolf?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu