We hebben gegeten en iedereen doet zijn eigen ding. Shadow speelt met Sam en de rest praat wat. Ik zit wat bij het kampvuur. Zal ik naar het meer gaan? Ik doe het gewoon.
Ik sta op en loop naar het meer toe. Als ik er ben ga ik aan het water zitten. Als ik in de verte staar, zie ik iets... een bruggetje? Is dat een brug? Nooit opgevallen. Zal ik gaan kijken?
Ik sta op en verander in een wolf. Snel ren ik richting het object. Het is inderdaad een brug. Een houte brug met hoge raden aan de zijkant zodat je er niet af kan vallen. Ik kan maar met over de rand heen kijken.
Ik staar naar het water, kleine visjes zwammen langs.
'Lila!'
Ik kijk op zij en zie Zack. Ik zwaai naar hem.
'Wat doe je hier?'
'Denken...'
Hij gaat naast me staan.
'Hoe ging het gesprek met je moeder.'
Ik zucht en voel dat mijn gezicht zich betrekt.
'Ze willen niet dat ik thuis kom wonen.' Zeg ik terwijl ik naar mijn handen staar.
'Ow...'
We zeggen beiden even niets meer.
'Weet dat we er voor je zijn.'
Ik knik en leg mijn handen op de rand van de brug. Ze liggen net onder mijn kin. Wie maakt deze brug zo hoog!
'Weet je, mijn ouders wilde me ook niet meer.'
Ik kijk hem aan.
'Toen ik vijf was kreeg ik het teken pas. Terwijl de rest hem al vanaf zijn geboorte had. Mijn moeder wist niet wat het was dus nam ze me mee naar de dokter. Die wist dat het het teken van de wolf had. Het is best wel bekent rond om dokters. Hij legde uit dat ik een van de weinige was op de hele wereld was en dat ik in een wolf kan veranderen. Mijn moeder wilde geen monster in huis en op een middag kwam ze me niet op halen op school. Ik liep naar huis en klopte op het raam. Ik zag mama zitten en ze deed niet open. Ik heb de hele nacht geklopt en aangebeld. Ze kwam naar buiten met een rugzakje de volgende ochtend en we reden weg.... heel ver weg. Zo kwam ik hier.'
'Wauw... heftig.' Zeg ik. Hij haalt zijn schouders op. En weer zijn we even stil.
'Kom we ga-' Ineens houd hij zijn mond.
'Za-' hij houd een hand voor mijn mond en trek me mee de bosjes in.
'Ze gingen hier de bosjes in!' Hoor ik een man zeggen.
Blijf hier, sijnt Zack naar me. Hij verandert in een wolf. Ik kijk Door de bosjes. Als de mannen dicht bij staan springt hij uit de bosjes boven op een van de mannen terwijl hij gromende geluiden maakt. De andere lopen wat naar achteren.
'Blijf van hem af!' Roept er een.
Zack gromt nog eens hard. En springt dan van de man af. Hij krabbelt achter uit. De mannen lopen op hem af. Als ze hem willen pakken bijt hij een van de mannen. Bloed loopt langs de arm van de mannen en hij schreeuwt hard.
Ik zie dat ze nog dichterbij komen. Ik verander in een wolf en op het goede moment spring ik boven op een van de mannen. Zack kijkt me aan. Ik grom harder dan ik verwacht had.
'Dean! Het is een special!' Roept de man waar Zack net op zat.
Ik ontbloot mijn tanden en de man onder me schreeuwt. Ik kijk de man aan en hij kijkt me bang aan. Ik Let niet op en Als ik op kijk zie ik dat iemand op me af springt...
JE LEEST
I'm a wolf?
WerewolfAls Lila met haar klas naar de bossen gaat met school raken zij en haar vrienden verdwaalt. Door een ruzie splitsen ze op. Ze heeft geen flauw idee wat ze moet doen tot ze een groep jongens tegen komt. Zij veranderen alles...