Als iedereen stil is ga ik in het gras liggen. Het is even wennen maar het ligt wel lekker. Zack loopt op me af.
'Hey.' Zegt hij en hij gaat naast me liggen.
'Hey.' Zeg ik terug.
'Moe?'
Ik knik. Ik zie dat de andere terug zijn verandert... geen idee hoe dat werkt. Ik gaap en leg mijn hoofd neer op de poten van Zack. Het boeit me nu even niet... ik ben zo moe. Ik sluit mijn ogen en val in een diepe slaap.
-
Ik word wakker van het gefluit van vogels en ik open langzaam mijn ogen. Ik lig tegen iets zachts aan... het licht zo lekker, ik druk me er wat meer in. Tot ik het voel bewegen..m wat?
Langzaam kom ik omhoog terwijl ik probeer het genen niet wakker te maken. Ik kijk naar mijn handen... ik ben weer een mens? nice! Ik kijk naast me en zie Zack. Zijn vacht zit vol met gras. Ik glimlach als ik zie dat ook hij langzaam terug verandert.
Als hij helemaal terug is verandert zie ik dat hij zijn ogen gesloten heeft, zijn haar zit Door de war... het is wel schattig... wacht wat? Dat dacht ik Zo net niet...
Ik sta op en kijk om me heen. De andere zijn er niet meer... Ze zijn vast op hun plek. Ik loop naar het meer en kijk omhoog. De zon is nog niet eens helemaal op. Ik kijk om en zie Zack. Hij slaap nog zo diep. Ik loop snel naar de plek.
-
Raar.. Hier zijn ze ook niet, hun spullen liggen er nog wel. Ik haal mijn schouders op en pak mijn rugzak. Ik loop terug naar het meer.
-
Ik ga in het gras zitten en eet wat. Ik hoor gekreun achter me en daarna een grote gaap. Ik draai me om en zie dat Zack ook wakker is.
'Goedemorgen.' Zeg ik tegen hem. Het enige wat hij doet is zwaaien. Ik grinnik en draai me weer terug. Ik breek een stuk chocolade af en eet het op.
Ik hoor voetstappen achter me. Zack komt naast me zitten en wrijft Door zijn ogen.
'Goedemorgen.' Gaapt hij. Ik lach en geef hem een stukje chocola.
'Lang geleden dat ik dit gegeten heb.' Zegt hij terwijl hij het stukje in een keer in zijn mond duwt.
Ik rek me uit en kijk nog eens goed om me heen.
'Waar zou de rest zijn?' Vraagt ik hem.
Hij haalt zijn schouder op. 'Vast jagen, we hebben eten nodig.'
Die gedachte geeft me rillingen. Onschuldig beetjes doden om ze vervolgens rauw op te eten.
'Maar ik snap iets niet hè. Jullie kunnen dus ik wolven veranderen wanneer je wil?' Vraag ik. Hij knikt. 'Hoe dan?'
Hij pakt mijn arm.
'Oké nu raak je met je wijs vingen het oog 2 keer aan en daarna draai je er een rondje om heen.'
Ik doe wat hij zegt en als ik klaar ben, ben ik binnen 2 seconde een wolf.
'En hoe verander ik terug?'
'Je sluit je ogen, maakt je hoofd leeg, en gaat langzaam om te benen staan.'
Ik probeer het, ik ga blijkbaar iets te snel en val achter over. Zack, die even laat weer een mens is, is het wel gelukt. Hij begin te lachen.
Ik lach mee. Hij legt zijn hand op mijn rug en helpt me langzaam omhoog. Ik voel me terug veranderen en als ik helemaal rechtop sta staat Zack met zijn hand om me heen. Om het wat minder ongemakkelijk te maken prik ik hem in zijn zij waardoor hij lachend op zij springt..
POV Jamie
' Ze hebben wel plezier.' Zegt Fem.
'Te veel plezier als je het mij vraagt...'
Ik kijk jaloers naar Zack en Lila. Denk zo zomaar dat ze hem van me af kan pakken? De kleuren kloppen altijd... Hij hoort bij mij... Ze moet van hem af blijven!
Ik doe mijn haar goed en loop de bosjes uit.
'Heey!' Roep ik zo blij mogelijk. Zack kijk op en lacht naar me...
JE LEEST
I'm a wolf?
WerewolfAls Lila met haar klas naar de bossen gaat met school raken zij en haar vrienden verdwaalt. Door een ruzie splitsen ze op. Ze heeft geen flauw idee wat ze moet doen tot ze een groep jongens tegen komt. Zij veranderen alles...